Persoonlijk ben ik wel geen fan van wifi-based babyfoons. Genoeg verhalen gelezen over creepy toestanden (plots andere stem horen, zien dat de camera aan staat terwijl je zelf niet aan het kijken bent,...).

Gewoon en aluminum hoedje aan doen.

(Of de stekker van je camera uit trekken)
 
Persoonlijk ben ik wel geen fan van wifi-based babyfoons. Genoeg verhalen gelezen over creepy toestanden (plots andere stem horen, zien dat de camera aan staat terwijl je zelf niet aan het kijken bent,...).
Je moet die dingen goed beveiligen en het standaard wachtwoord vervangem 🤷🏻

Paar jaar terug wel nog dikke lol gehad met zo'n dongen.:rofl:
 
Wat ik me afvraag. Hoe doen jullie dat met de transfer van luchthaven naar hotel met een baby? Want ik gok dat de meeste taxi's geen kinderstoel hebben?

Iets waar ik tot nu toe nog niet had bij stilgestaan :unsure:
Als je taxi neemt:
Uber, Cabify & Freenow (allemaal taxiplatformen in Spanje) aanvaarden geen babies tenzij je de childseat taxi's neemt. Die zijn ook iets duurder dan de gewone uberritjes. Kans bestaat ook dat die kindstoeltjes voor kleuters zijn (zo van die iets hogere zitjes, maar niet echt een babystoel).

Eenvoudigste is voor de transfer een officiële taxi te nemen. Met de baby op de schoot & hopen dat die voorzichtig rijden.
Wij doen meestal airbnb ipv hotel. Als de kleine slaapt en is een groot hotel moet er al iemand op de kamer verblijven. Nu kan de kleine slapen terwijl wij in tuin bbq doen of zwemmen en dan kijken op de baby monitor.

Wij huren altijd wagen met baby seats. Maar wij zijn geen strand mensen dus we ontdekken veel met de wagen. Gewoon voor transfers op schoot.
hier ook altijd airbnb of vakantiehuisjes. Naast het feit dat je dan idd dichterbij de kamer zit, heb je dan ook een keuken. Om vers eten te maken voor je peuter toch wel handiger op die manier.
1.000 - 1.100km doen wij ook met de wagen. Dat lukt op één nachtje (als de kinderen) slapen en zal qua tijd/budget ongeveer gelijk zijn als vliegen, maar bent flexibeler en niet gebonden aan bagage,...

Noord spanje (Barcelona?) is voor ons 1450km. Voor mij met kinderen niet te doen in één keer, dus extra overnachting/tussenstops/.. = 2 reisdagen heen+ 2 reisdagen terug en extra kosten overnachting (als je zelfde aantal dagen ter plaatse wil zijn)
200 Eur naft kom je er enkel mss nipt in Noord Spanje. Peage in frankrijk en delen spanje mee te tellen: reken maar op 600 EUR naft/peage om heen en terug te raken.
1100km is inderdaad nét te doen. In januari dit jaar van Andorra naar Brussel gereden in één keer met één baby van 13m. Was wel de limiet.

Komend weekend met de auto (opnieuw) naar Barcelona. Dit keer overnachten we net voorbij Lyon.
 
Als je taxi neemt:
Uber, Cabify & Freenow (allemaal taxiplatformen in Spanje) aanvaarden geen babies tenzij je de childseat taxi's neemt. Die zijn ook iets duurder dan de gewone uberritjes. Kans bestaat ook dat die kindstoeltjes voor kleuters zijn (zo van die iets hogere zitjes, maar niet echt een babystoel).

Eenvoudigste is voor de transfer een officiële taxi te nemen. Met de baby op de schoot & hopen dat die voorzichtig rijden.
We hebben de transfer (bus) erbij genomen. Leek ons het gemakkelijkst.
 
1100km is inderdaad nét te doen. In januari dit jaar van Andorra naar Brussel gereden in één keer met één baby van 13m. Was wel de limiet.

Komend weekend met de auto (opnieuw) naar Barcelona. Dit keer overnachten we net voorbij Lyon.
Persoonlijk zou ik dan net iets verder rijden, Valence/Avignon zodat je al kleine 2/3 hebt gedaan op dag 1. Maar weet natuurlijk niet waarvan je moet vertrekken en hoe laat je wil vertrekken/stoppen.

Ik hoop dat je meer succes hebt dan wij, ooit ook in Lyon gestaan toen onze oudste +- dezelfde leeftijd had (1,5j). In buurt van Orange vertrokken en toen geloof ik 5u gedaan over +-180km tot in Lyon met een bleitende peuter op de achterbank. Meermaals gestopt (eten, pamper,.. je kent dat wel) waardoor we dan ook nog eens in de avondspits van Lyon terecht kwamen. Dat stuk in Lyon langs de Rhone vergeet ik (helaas) nooit meer denk ik.
 
Gezien ik pas in de namiddag vertrek, zullen we pas 's avonds aankomen in Lyon. Ze slaapt normaal gezien nog 2x per dag, dus als ik ze in de voormiddag niet in bed leg, hoop ik dat ze uitgeput haar namiddagdutje in de auto doet 😅. Ze kan wel net zoals de papa overal in slaap vallen, dus dat komt goed uit.

Zaterdag dan de tweede helft. Het is geen hoogseizoen, dus als er geen ongeval gebeurd zou het normaal gezien vlot moeten verlopen. Fingers crossed.
 
Ik vind het altijd vreemd dat je op reis dichter bij je kind moet zijn dan thuis.

Je kunt ook gewoon een babyfoon app installeren op gsm 1 en op gsm 2. Klaar. Of een wifi cameratje. Mijn schoonouders hebben zo'n app als de kinderen daar slapen, dus zo ingewikkeld kan het niet zijn.

Dan kun je best in de foyer of bar of zelfs De strandbar 500m van het hotel zitten. Hoeveel keer moet je op een doorsnee nacht opstaan en naar die kamer?
Wij hebben daarvoor een long range babyfoon gekocht, schoentjesdienst bij Intersoc is maar tot 22u :)
 
Zijn die intersoc vakanties zo de moeite mss?

Met peuters, top.

Je dropt ze af in de opvang, ze gaan er mee in de bergen rondcrossen. Ondertussen kun je zelf wat in de bergen rondcrossen. Om 16h samen ijsjes eten. Daarna voeten onder tafel in de all in resto. Om 7h clown en daarna in bed. In de bar pinten drinken terwijl een ander de kamers controleert op bleters.

De dag erna, repeat, maar met je kinders 's morgens in de rivier pletsen. 's middags opnieuw voetjes onder tafel in de all resto, hamburgers of zo voor je kinders. 's middags in de opvang afzetten.

You get the picture. 10d all in + gratis opvang voor 800 euro of zo (tot 1000 in piek zomer), kinderen tot 3 of zo gratis, daarna aan 70-50% korting. Waar doe je zulke deal?
 
Ja Intersoc geeft wel veel waar voor uw geld. Voor de actievere mensen met kleine kinderen is het een ideale vakantie. Van smorgens tot savonds laat is er animatie voor zowel kinderen en ouders :)
De eerste reis was onze zoon ziek en heeft hij een hele nacht moeten overgeven, in de ochtend komen ze alle kledij halen en savonds krijg je alles terug gewassen. Intussen kan je gratis naar een Vlaamse dokter in het hotel. Hij heeft ook eens in de bar moeten overgeven op het tapijt, geen probleem, ze komen dit binnen de 5 minuten opkuisen.
Je moet ook pas de dag zelf belissen of je uw kinderen naar de opvang doet dus je moet niet al te veel op voorhand zitten plannen.
Toen onze kinderen heel klein waren (nog pampers en middagdutjes) gingen ze veel naar de opvang maar intussen gaan ze meer mee met ons op uitstap. In de opvang vanaf 3 jaar gaan ze zelf heel veel wandelen dus later gaan ze gemakkelijker mee met de ouders gaan wandelen :)
 
Je moet die dingen goed beveiligen en het standaard wachtwoord vervangem 🤷🏻

Paar jaar terug wel nog dikke lol gehad met zo'n dongen.:rofl:
Dan nog, waren ook voorbeelden bij van mensen die wachtwoorden hadden aangepast.
Gewoon en aluminum hoedje aan doen.

(Of de stekker van je camera uit trekken)
Ja nogal nuttig om een camera te hebben die je niet kan gebruiken.


Iedereen doet wat hij wil, ik geeft het maar mee.
 
Toen hij een maand of 8 was zijn we anderhalve week naar Bretagne gegaan, dan was hij de ochtend van vertrek beginnen overgeven :unsure:. Uiteindelijk toch vertrokken, met ORS-zakjes en lange pauzes tijdens het rijden. Uiteindelijk ging dat toch ook vrij vlot. Alleen jammer dat ik na drie dagen dan ook buikgriep had :unsure:
Tips voor verblijf en to do’s in Bretagne mag je altijd delen! De onze zal in augustus ook 8 maanden zijn.
 
Tips voor verblijf en to do’s in Bretagne mag je altijd delen! De onze zal in augustus ook 8 maanden zijn.
Wij verbleven in:

Wij waren het voor we aan kinderen begonnen gewoon om heel de tijd rond te reizen, dus dachten we dat ook te proberen met ons eerste reisje met baby. Vandaar drie verschillende verblijven.

Het eerste is een heel erg mooi domein, met enorme tuin en mooi zwembad (wel geen peuterbadje). Ontbijt bij en mogelijkheid tot table d'hôte. Een paar kamers met een (zeer beperkte) kitchenette. Wij hadden geen zin om veel te koken op ons eerste reisje met 3, dus 's avonds altijd daar gegeten. Ik kan daar niet zo veel over zeggen, gezien ik daar dus met buikgriep zat :unsure:.

In Rennes zijn we maar 3 nachten gebleven. Mooie uitvalsbasis voor de stad en de kleinere steden rond Rennes. Wij hebben van daaruit de kasteelsteden Vitré en Fougères bezocht. Vonden we toch de moeite. Mooie, rustige B&B met privéparking en heerlijke tuin. Geen kitchenette, dus uit eten. Voor de kleine kan je wel gebruik maken van hun eigen keuken.

Laatste verblijf was een huisje met alles er aan. Achteraf gezien was dat misschien wel het beste verblijf. Het is handig om ontbijt (en avondeten) ter plaatse te hebben, maar als je het zelf moet doen kies je ook gewoon je eigen uren.

Op zich moet je met een 8-maanden oude baby nog niet letten op activiteiten voor de kinderen. Je doet gewoon alles wat je zelf wil doen. We zijn naar de Mont Saint Michel geweest, naar Cancale, Dinan, Saint-Malo, ... allemaal de moeite. We waren onze draagzak vergeten toen we naar de Mont Saint Michel gingen, dus alles met de buggy gedaan :unsure: Pro-tip: je draagzak niet vergeten :laugh:
 
Wat ik me afvraag. Hoe doen jullie dat met de transfer van luchthaven naar hotel met een baby? Want ik gok dat de meeste taxi's geen kinderstoel hebben?

Iets waar ik tot nu toe nog niet had bij stilgestaan :unsure:

Een aantal jaren geleden gingen we op reis naar Spanje en toen online een taxi op voorhand gereserveerd. We hadden vermeld bij de reservatie dat er een kinderstoel aanwezig moest zijn en daar hebben we wel een meerkost voor moeten betalen. Ik veronderstel dat dat in andere landen ook wel moet lukken.

De kinderstoel had wel zijn beste dagen gehad :unsure:
 
Met peuters, top.

Je dropt ze af in de opvang, ze gaan er mee in de bergen rondcrossen. Ondertussen kun je zelf wat in de bergen rondcrossen. Om 16h samen ijsjes eten. Daarna voeten onder tafel in de all in resto. Om 7h clown en daarna in bed. In de bar pinten drinken terwijl een ander de kamers controleert op bleters.

De dag erna, repeat, maar met je kinders 's morgens in de rivier pletsen. 's middags opnieuw voetjes onder tafel in de all resto, hamburgers of zo voor je kinders. 's middags in de opvang afzetten.

You get the picture. 10d all in + gratis opvang voor 800 euro of zo (tot 1000 in piek zomer), kinderen tot 3 of zo gratis, daarna aan 70-50% korting. Waar doe je zulke deal?
Lol. Je hebt net mij en m'n vrouw verkocht aan zo'n intersoc vakantie. Eens zien om zo'n spel te boeken voor mijn 3jarig monster.
 
  • Geweldig
Waarderingen: cege
Zinal (Zomer en winter) en Badhofgastein (zomer). Het zijn verschillende ervaringen, beide leuk.

Zinal is beter qua bergen. Dat zijn echte bergen. Badhof is minder wilde bergen, maar is een echt stadje. Vlotte bussen naar overal, een echt groot tropische zwembad etc.

Als het in Zinal slecht weer is, ben je wel redelijk gepoept. Je kunt 10min in de superette rondlopen en that's it.


Altijd met de auto. Zinal is vlot op 1 dag te doen, zelfs in de winter. Badhof is wel ver.


1e keer met tweeling van <1 y gedaan. En 39 graden waterpokken na 4 d en met een doodziek kind teruggereden. 2e keer <2y, deze winter 2.5.
 
@cege @jvc
Welke bestemmingen hebben jullie al gedaan, allen aanraders? Met de auto/trein/bus ernaartoe? Welke leeftijd hadden jullie kinderen?
Dit jaar gaan we voor de 4de keer met Intersoc op zomerreis, onze kinderen zijn dit jaar 4 en 6. We gaan altijd met de auto, de heenreis rijden we snachts zodat de kinderen slapen. Zwitserland is niet zo ver imo.
We zijn al tweemaal naar St. Moritz geweest en 1 keer naar Bad Hofgastein, dit jaar gaan we naar Flims.
Van de twee die we al gedaan hebben vond ik Bad Hofgastein de beste, een nieuw hotel en een gezellig stadje. De stad St. Moritz zelf is minder interessant behalve als je graag Louis Vuitton shopt maar voor de rest wel een leuke bestemming. Op beide bestemmingen heb je 100den km's wandelroutes en zaken om samen met je kinderen te doen (kabelbanen, speeltuinen in de bergen, leuk zwembad dicht bij het hotel, ...). Voor de rest heb je overal full pension en drank is inbegrepen tot snachts. Opvang is overal gelijkaardig, per leeftijd (0-3j,3-4j,5-6j,7-10j,...) en doen ze wel veel leuke activiteiten, zoveel mogelijk buiten.
 
Dit jaar gaan we voor de 4de keer met Intersoc op zomerreis, onze kinderen zijn dit jaar 4 en 6. We gaan altijd met de auto, de heenreis rijden we snachts zodat de kinderen slapen. Zwitserland is niet zo ver imo.
We zijn al tweemaal naar St. Moritz geweest en 1 keer naar Bad Hofgastein, dit jaar gaan we naar Flims.
Van de twee die we al gedaan hebben vond ik Bad Hofgastein de beste, een nieuw hotel en een gezellig stadje. De stad St. Moritz zelf is minder interessant behalve als je graag Louis Vuitton shopt maar voor de rest wel een leuke bestemming. Op beide bestemmingen heb je 100den km's wandelroutes en zaken om samen met je kinderen te doen (kabelbanen, speeltuinen in de bergen, leuk zwembad dicht bij het hotel, ...). Voor de rest heb je overal full pension en drank is inbegrepen tot snachts. Opvang is overal gelijkaardig, per leeftijd (0-3j,3-4j,5-6j,7-10j,...) en doen ze wel veel leuke activiteiten, zoveel mogelijk buiten.
Ik had graag naar Films gegaan maar is al volboekt in onze voorkeursperiode. M'n vrouw is zwanger en uitgerekend half september dus vanaf augustus wil ik het niet meer riskeren.
 
Terug
Bovenaan