21u rijtijd naar Zuid-Frankrijk :crazy:

Maar ok, met ne caravan mss ergens te begrijpen en zoals hierboven, iedereen rijdt hoe hij of zij zelf wenst en kan.
Dit zal waarschijnlijk het nieuwe normaal worden met een caravan, met een EV zal je waarschijnlijk sowieso om de 2u moeten laden :)
 
Iemand hier al eens naar Landal Het Vennebos geweest?
Wij gingen al enkele jaren naar centerparcs Erperheide, maar die prijzen zijn wel echt enorm gestegen. Voor hetzelfde weekend is het landalpark maar 1/3 vd prijs. Maar landalparken zijn ons compleet onbekend.

@yode92

Afhankelijk van je locatie altijd natuurlijk een klein stukje met de auto.

de buurt van Spa/Malmedy
- wandelingen (Ninglinspo en nog vele andere)
- Dierenpark Forestia - vonden we een mooi dierenpark. (monde sauvage ligt daar ook in de buurt).
- Grotten van remouchamps
- Plopsa coo
- Er zal wel ook ergens een spa/welness in de buurt zijn dat je mag doen met kinderen (zelf niet gedaan).
- kastelen in de buurt

Op een half uurtje rijden zit je ook in de hoge venen / Gileppe /Monshau/ domein van berinzinne

Ik heb zelf niet alles gedaan in die week. Wij hadden heel goed weer en wandelen graag (eigenlijk enkel Forestia qua betalend activiteit )gedaan maar de andere opties stonden in de lijst om eventueel te doen).

Lac de l'eau d'heure ook veel te doen ,maar denk ik voor iets interessanter met iets oudere kindjes dan 2.5 jaar eerder +5 jaar)
Er zijn waarschijnlijk nog regio's om iets te doen met jonge kinderen (maar nog niet uitgebreid opgezocht (denk aan houffalize / Durbuy /...)

Waarschijnlijk heeft het Eifel gebied net over de grens ook heel veel te bieden
Screenshot genomen en gaan we begin juli is uittesten. Merci!

Iemand hier al eens naar Landal Het Vennebos geweest?
Wij gingen al enkele jaren naar centerparcs Erperheide, maar die prijzen zijn wel echt enorm gestegen. Voor hetzelfde weekend is het landalpark maar 1/3 vd prijs. Maar landalparken zijn ons compleet onbekend.
1 keer een Landal gedaan, ergens in Nederland en itt Centerparcs leek dit meer voor grotere kinderen en was er voor onze toen 2 en 4 jaar niet veel te doen.
 
Iemand nog leuke tips voor een daguitstap met jongen van 5,5 & meisje van 3,5?
(België - Nederland - Frankrijk - Duitsland)
 
Iemand hier al eens naar Landal Het Vennebos geweest?
Wij gingen al enkele jaren naar centerparcs Erperheide, maar die prijzen zijn wel echt enorm gestegen. Voor hetzelfde weekend is het landalpark maar 1/3 vd prijs. Maar landalparken zijn ons compleet onbekend.
Nog niet geweest, maar weet wel dat het een park is dat afgestoten is door Center Parcs, dus de bungalows hebben nog wel wat weg van het gewone CenterParcs. Er zijn recent nog renovaties geweest + uitbreidingen aan het zwembad.

Misschien dat je hier wat meer info kan vinden, ik vind het sowieso een interessant forum voor alles Centerparcs.
 
Dit zal waarschijnlijk het nieuwe normaal worden met een caravan, met een EV zal je waarschijnlijk sowieso om de 2u moeten laden :)
Duidelijk nog nooit met een caravan gereden. Als je 90 km/u gemiddeld haalt, tijdens je effectieve rijtijd zal het veel zijn. Ben je zonder, kan je quasi overal 130 of meer rijden, dus bijna de helft sneller...
 
Duidelijk nog nooit met een caravan gereden. Als je 90 km/u gemiddeld haalt, tijdens je effectieve rijtijd zal het veel zijn. Ben je zonder, kan je quasi overal 130 of meer rijden, dus bijna de helft sneller...
Dus aan 90km/u met een caravan verbruik je minder dan aan 120 km/u zonder caravan?
 
Dus aan 90km/u met een caravan verbruik je minder dan aan 120 km/u zonder caravan?
Oei ik heb uw post verkeerd begrepen dan, want ik wou de 'totale rijtijd (rijden + pauze + tanken)' toelichten.
Verbruik met caravan ligt tussen 12 à 13 L /100 km (diesel).
 
Dit jaar zijn we wat laat aan met het boeken van onze reis.
Ondertussen ben ik herstellende van een hernia. Waar ik vroeger geen last heb om 1300km af te leggen met de wagen, is dit toch veranderd naar een max van 6 à 7 uurtjes (800km max)
Bretagne is te doen en gaan we heel graag naar toe. We zijn een gezien met 3 kinderen (11-5-3) en doen graag actieve reizen. Meestal huurden we een huisje via airbnb maar nu dachten we eens aan een vakantiepark.
Hier hebben we totaal geen ervaring in, dus zijn tips van harte welkom!
 
ik zou een roompot of center parks vakantie doen.

ideaal voor die kinderen.

of als ze graag fietsen, misschien in zeeland iets huren, en elke dag een uitstapje met de fiets...

Frankrijk kan ook, maar ik heb 2 jaar geleden geweest, en toch serieus verschoten van het budget die ik kwijt was, en wij waren slechts met 2 !

Met 5 personen, zal het nog andere poes zijn.
 
Iemand nog leuke tips voor een daguitstap met jongen van 5,5 & meisje van 3,5?
(België - Nederland - Frankrijk - Duitsland)
Naar de zee (Nederland wegens gezelliger, België (Nieuwpoort bv.) om met go-carts enal te rijden) en achteraf een frietje in de frituur?
Wij hebben zelf in 2021 een week lang elke dag een trip ergens naartoe gedaan, onder andere de Westhoek, met daaraan 2 uurtjes aan de zee, een keertje naar het drielandenpunt (BE, DE, LU), eens met de trein (dat vinden ze al tof op zich) naar Antwerpen voor het chocolademuseum en de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal, ...

Als je voor meerdere dagen zou gaan (zoals ik hier al eens gezegd heb denk ik): de Opaalkust (Equihen-Plage is bv. zeer rustig), vandaar kan je een dagje naar Boulogne-sur-Mer naar Nausicaa.
 
Regio Annecy in Frankrijk, loont dat de moeite met een peuter/kleuter? Je hebt daar een meer met strandgebieden, ongetwijfeld wel een dierentuin of twee, zwembaden, mooie berglandschappen, ... Ik ga nog niets concreet kunnen plannen, zal eerder wat last-minute zijn omdat mijn vrouw van werk wil veranderen en zich nog niet wil vastpinnen aan een vakantie.
 
Regio Annecy in Frankrijk, loont dat de moeite met een peuter/kleuter? Je hebt daar een meer met strandgebieden, ongetwijfeld wel een dierentuin of twee, zwembaden, mooie berglandschappen, ... Ik ga nog niets concreet kunnen plannen, zal eerder wat last-minute zijn omdat mijn vrouw van werk wil veranderen en zich nog niet wil vastpinnen aan een vakantie.
Wij gaan daar vaak naartoe aangezien daar familie van mijn vrouw woont waar wij zeer goed contact mee hebben.
Het meer is natuurlijk leuk met kinderen, er zijn zeker ook wat bezienswaardigheden en het is algemeen gezien gewoon wel een mooie regio.

EDIT: er zijn trouwens betalende stukken strand, die zijn vaak wel het meest de moeite. De strandjes in de kleine gehuchtjes zijn trouwens het tofste, die in de stad zelf minder vind ik. Waar wij al zeker eens zijn geweest: Menthon, Talloires, Veyrier-du-Lac.

Begin augustus gaat trouwens de duurste periode zijn, dan is het Fête du Lac (5 augustus dit jaar): https://www.lac-annecy.com/fete-et-manifestation/fete-du-lac-annecy/.
 
Laatst bewerkt:
Dit leest alsof er nog een 'maar' moet volgen.
Hah, eigenlijk lijkt het inderdaad wel zo.
Niet echt een maar eigenlijk, het is ook "maar" een 800-900km rijden en het rijdt ook best rustig vanaf Mâcon. Ik kom er altijd graag, maar da's een andere beleving voor ons denk ik, omdat wij dan altijd bij familie blijven slapen.

Deze site gevonden trouwens: https://www.voyagetips.com/en/things-to-do-in-annecy/
Eigenlijk staan daar best veel dingen op die wij effectief al gedaan hebben en leuk zijn. De oude stad is echt wel mooi en gezellig met veel gezellige café's en restaurants en de markt in de oude stad is zeker de moeite.

EDIT: er is trouwens maar 1 zandstrandje dacht ik, al de rest zijn er met gras en dan "steentjes" in het water, dus zeker voor de kleinste best van die waterschoentjes meepakken.
 
Hier gingen we oorspronkelijk naar de Algarve gaan maar uiteindelijk aangepast naar een huisje huren in Malaucene met nog 2 koppels/kindjes.

Nog nooit naar het zuiden geweest met de auto dus ik zie er nu al wat op tegen tbh :p we gaan het sowieso in 2 keer doen om het wat dragelijk te maken voor onze dochter.
 
Bedankt, @exCite. Ziet er mij een ideale locatie uit voor een eerste vakantie met onze pagadders :love2:
No problem!
Het is voor mij allemaal afhankelijk van wat je van een vakantie met je kinderen verwacht en wat je zelf wil. Sommigen willen liefst zo dicht mogelijk bij huis omdat ze de reis op zich met kleinere kinderen niet leuk vinden. Sommigen willen zelf met kleine kinderen net wat avontuur.

Het goeie aan die regio is wel dat je daar eigenlijk een beetje vanalles wat hebt, dus je kan veel kanten uit (strand/zwemmen aan het meer, natuur, bergen, lekker eten, ...) en het is zoals gezegd eigenlijk niet zo heel ver en een groot stuk over meestal best rustige autosnelwegen.

Die familie woont trouwens in de dorpjes Alex en Thônes, geen idee of het budgetgewijs wat interessanter is dan in Annecy zelf te verblijven maar dat zijn dus nog best goeie uitvalsbasissen.

@Holocene wij hebben het nodige aan het aangename gekoppeld vorig jaar.
Wij zijn in Cluny gestopt voor een nachtje om de abdij te bezoeken, wat echt de moeite was, het dorpje op zich was ook gezellig.
Daarna 2 nachten in Caveirac (vlakbij Nîmes) in een B&B geslapen, de kinderen vonden dat ook heel tof, ook wat dingen gedaan en bv. een half dagje aan Pont du Gard geweest.
Daarna doorgereden naar onze eindbestemming (een weekje in Roses).
 
Wij gaan daar vaak naartoe aangezien daar familie van mijn vrouw woont waar wij zeer goed contact mee hebben.
Het meer is natuurlijk leuk met kinderen, er zijn zeker ook wat bezienswaardigheden en het is algemeen gezien gewoon wel een mooie regio.

EDIT: er zijn trouwens betalende stukken strand, die zijn vaak wel het meest de moeite. De strandjes in de kleine gehuchtjes zijn trouwens het tofste, die in de stad zelf minder vind ik. Waar wij al zeker eens zijn geweest: Menthon, Talloires, Veyrier-du-Lac.

Begin augustus gaat trouwens de duurste periode zijn, dan is het Fête du Lac (5 augustus dit jaar): https://www.lac-annecy.com/fete-et-manifestation/fete-du-lac-annecy/.
Wel, dan gaan we niet begin augustus want dan zal het er wellicht ook schijtedruk zijn. :D Als we gaan zal het wel eerder een beslissing zijn die we pas in mei kunnen nemen, dus ik weet niet of we dan nog genoeg overnachtingsmogelijkheden kunnen vinden.

Lijkt me wel een fijne regio om de combinatie bergen en strand in één vakantie te krijgen.
 
Wel, dan gaan we niet begin augustus want dan zal het er wellicht ook schijtedruk zijn. :D Als we gaan zal het wel eerder een beslissing zijn die we pas in mei kunnen nemen, dus ik weet niet of we dan nog genoeg overnachtingsmogelijkheden kunnen vinden.

Lijkt me wel een fijne regio om de combinatie bergen en strand in één vakantie te krijgen.
Inderdaad, de combinatie en afwisseling is voor jezelf maar ook voor kinderen natuurlijk wel leuk.
Op een Gîtes de France of airbnb kan je dan nog wel wat vinden neem ik aan, afhankelijk van hoe dicht je bij het centrum van Annecy wil zitten.
 
Terug
Bovenaan