Omwille van de gezondheidszorgen voor de jongste gekozen om de reservatie van ons jaarlijks verblijf in Italië op te zeggen.
Het gaat beter en hopelijk tegen dan helemaal goed maar we willen het nog niet riskeren met die hitte.
Die hitte speelde een grote rol in het begin van de miserie (is niet de oorzaak maar vergrootte het probleem wel) en vermits hij nog niet in staat is te communiceren gaan we dat dit jaar niet doen.

Ik denk dat het dus eerder wat noordelijker zal zijn, max 4-5 uur van huis. Ergens in Frankrijk dus denk ik. Goede adresjes/streken hier waar mensen al geweest zijn waar het toch goed weer is (maar geen 40 graden) en leuk voor zowel de kinderen als de ouders?
 
Mijn kinderen zijn ook grote fan van vakantieparken. Fascinerend hoe snel ze vriendjes maken en uitkijken naar de knutselactiviteiten en zo.
Als alternatief voor (duur) centerparcs heb ik heel positieve ervaringen met Roompot (Kamperland) en Sandaya (Tellin).

Voor krokusvakantie ook een midweek geboekt bij Roompot met een promo; 150 euro voor een huisje van 6 (3 slpk) op een park met binnenzwembad/glijbanen.
 
Voor mij is verre bestemmingen met kleine kinderen dus absoluut niet aan de orde (door mijn kinderen maar ook omwille van mijn persoonlijkheid :v). Ook prefereer ik een eigen huisje als ze klein zijn. Nu zijn ze op een leeftijd dat er al wat meer kan maar er zijn nog wel wat dingen die ik in België wil zien/doen dus ik ben nog niet echt naar het buitenland aant zien.
Niet elke formule past in elke levensfase bij iedereen, iedereen doet toch gewoon wat het best bij heb past. Da’s zoals de discussie soms tussen avontuurlijke reizigers en steevaste “all-in” reizigers, ik schiet geen 1 van de 2 af want ieder doet wat hij/zij zelf leuk/aangenaam vindt.
Wij hebben zelf (toen door COVID) 2 jaar terug een dikke week aan een stuk (bijna) elke dag een uitstap in eigen land gedaan. Van de loopgraven in de Westhoek tot een dagje Antwerpen en een wandeling aan het drielandenpunt in Ouren. Dat was evengoed superleuk en de kinderen vonden dat ook top.
Volgend jaar staat Engeland hier op de planning, onze oudste vroeg al wanneer we terug naar Spanje gaan :unsure: .

Omwille van de gezondheidszorgen voor de jongste gekozen om de reservatie van ons jaarlijks verblijf in Italië op te zeggen.
Het gaat beter en hopelijk tegen dan helemaal goed maar we willen het nog niet riskeren met die hitte.
Die hitte speelde een grote rol in het begin van de miserie (is niet de oorzaak maar vergrootte het probleem wel) en vermits hij nog niet in staat is te communiceren gaan we dat dit jaar niet doen.

Ik denk dat het dus eerder wat noordelijker zal zijn, max 4-5 uur van huis. Ergens in Frankrijk dus denk ik. Goede adresjes/streken hier waar mensen al geweest zijn waar het toch goed weer is (maar geen 40 graden) en leuk voor zowel de kinderen als de ouders?
Denk dat ik het hier al gepost had, maar de Opaalkust is geweldig. Wij sliepen toen in Equihen-Plage.
 
Heeft er iemand een waardig alternatief voor Intersoc. We waren net te laat om onze reis via Intersoc te boeken voor de periode die we konden.
Zitten met kindjes van 4 en 7 jaar en leek ons wel eens een leuke afwisseling ipv Centerparcs.
 
Heeft er iemand een waardig alternatief voor Intersoc. We waren net te laat om onze reis via Intersoc te boeken voor de periode die we konden.
Zitten met kindjes van 4 en 7 jaar en leek ons wel eens een leuke afwisseling ipv Centerparcs.
Is iedere bestemming al volzet in die periode?
Ik denk niet dat er gelijkaardige alternatieven zijn :(
 
Is iedere bestemming al volzet in die periode?
Ik denk niet dat er gelijkaardige alternatieven zijn :(
De bestemming die er het leukst uitzag wel. Wel nog nooit met Intersoc gegaan, dus geen idee of de uitleg op hun site ivm item to do's volledig is.
 
Oostenrijk Bad Hofgastein.
Het awembad leek ons een leuke extra tov andere.
Wij zijn vorig jaar naar Bad Hofgastein geweest en het zwembad & welness complex is inderdaad heel leuk.
St. Mortitz heeft ook een leuk zwembad dicht bij het Intersoc hotel, het hotel is minder recent en het stadje is minder leuk maar voor de rest is het een goed alternatief voor Bad Hofgastein.
 
Wij zijn vorig jaar naar Bad Hofgastein geweest en het zwembad & welness complex is inderdaad heel leuk.
St. Mortitz heeft ook een leuk zwembad dicht bij het Intersoc hotel, het hotel is minder recent en het stadje is minder leuk maar voor de rest is het een goed alternatief voor Bad Hofgastein.
Is direct bekijken, merci.
 
Heeft er iemand leuke adresjes om naartoe te gaan met een 2,5 jarige en (tegen dan) 7 maand zwangere vrouw in een straal van 6-10u rijden? Vorig jaar zijn we naar de bergen geweest, maar dat ziet mijn wederhelft (begrijpelijk) niet zitten als ze zo ver in haar zwangerschap zit.

Ik denk dat we op dit moment het meest neigen naar een huisje omdat we dan iets kunnen zoeken met een aparte slaapkamer voor de kleine, want daarmee op één kamer slapen is echt een onbegonnen zaak. Maar waar je met zo'n zoektocht start zou ik echt niet weten :laugh:
 
Als het in België mag zijn , in de Ardennen zijn wel een aantal leuke locaties om iets te doen.
Beetje afhankelijk van budget , duur vakantie en interesses natuurlijk.
 
Toch ons verlof kunnen verplaatsen en eerste keer Intersoc geboekt.
Nu nog iets kort zoeken voor het begin van het verlof, terug zee of eens ardennen.
 
@yode92

Afhankelijk van je locatie altijd natuurlijk een klein stukje met de auto.

de buurt van Spa/Malmedy
- wandelingen (Ninglinspo en nog vele andere)
- Dierenpark Forestia - vonden we een mooi dierenpark. (monde sauvage ligt daar ook in de buurt).
- Grotten van remouchamps
- Plopsa coo
- Er zal wel ook ergens een spa/welness in de buurt zijn dat je mag doen met kinderen (zelf niet gedaan).
- kastelen in de buurt

Op een half uurtje rijden zit je ook in de hoge venen / Gileppe /Monshau/ domein van berinzinne

Ik heb zelf niet alles gedaan in die week. Wij hadden heel goed weer en wandelen graag (eigenlijk enkel Forestia qua betalend activiteit )gedaan maar de andere opties stonden in de lijst om eventueel te doen).

Lac de l'eau d'heure ook veel te doen ,maar denk ik voor iets interessanter met iets oudere kindjes dan 2.5 jaar eerder +5 jaar)
Er zijn waarschijnlijk nog regio's om iets te doen met jonge kinderen (maar nog niet uitgebreid opgezocht (denk aan houffalize / Durbuy /...)

Waarschijnlijk heeft het Eifel gebied net over de grens ook heel veel te bieden
 
Hier twee jongens van 5 maanden en bijna 4 jaar.
- Begin mei een weekje Roompot (eerste keer)
- Eind juli twee weken op camping in Zuid-Frankrijk met de caravan. Om het voor hen wat draaglijker te maken, rijden we in twee of drie dagen, met telkens een overnacht op een camping waar er ook een speeltuin is.
 
Hier twee jongens van 5 maanden en bijna 4 jaar.
- Begin mei een weekje Roompot (eerste keer)
- Eind juli twee weken op camping in Zuid-Frankrijk met de caravan. Om het voor hen wat draaglijker te maken, rijden we in twee of drie dagen, met telkens een overnacht op een camping waar er ook een speeltuin is.

800 à 900 km in 3 dagen?

Dat kan je toch perfect in 1 keer doen, paar keer stoppen en beentjes strekken.
 
800 à 900 km in 3 dagen?

Dat kan je toch perfect in 1 keer doen, paar keer stoppen en beentjes strekken.
Onze bestemming is 1150 km (Gorges du Verdon). Met de caravan rijd ik max 100-105 km / u. Qua tempo reken ik eigenlijk per uur rijden, een halfuur pauze. Twee jaar geleden hebben we effectief drie dagen gereden in het opgaan (etappes van 600, 300 en 150 km), maar qua tijd onderweg was de eerste de kortste. De twee andere dagen heel veel file gehad en weinig kunne opschieten.
 
uiteraard doet iedereen waar hij zich het best bij voelt maar per uurtje een half uur stoppen dat is toch wel zeer voorzichtig :)

Wij vertrekken snachts (2 a 3 uur), de kinderen slapen of dommelen nog een paar uur en dan is het gewoon doorrijden tot ontbijt en kilometers malen. Bij ontbijt doe ik dan wel eens mijn ogen toe in de auto met een muziekje op om rustig aan de tweede helft te beginnen die dan wel iets trager gaat (meer stoppen, ook meer volk dan stilaan op de baan)
 
Welja, ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel als je op totale rijtijd bekijkt, is 50% rusttijd. Dus als ik continu zou kunnen rijden, rijd ik er 14 uur op, dus totale rijtijd schat ik 21 u. Er zijn inderdaad stukken dat ik 3 u of langer aan stuk reed als de oudste sliep. :)
 
Terug
Bovenaan