Op de camping

BearPils

Well-known member
giphy.webp


Zijn er hier nog campinggangers op het forum (tent, caravan, mobilhome, vouwwagen, ...)?

Wij hebben nu al twee jaar een caravan, voornamelijk omdat een hoop vrienden vanop de hondenschool hier zo lyrisch over waren.
Met de honden op reis gaan is altijd een gedoe geweest om geschikte huisjes te vinden enzo. Nu hebben we hun vertrouwde omgeving altijd mee en is de zoektocht beperkt tot mooie plekjes met deftige faciliteiten.

Op dit moment plannen aan het maken voor komend jaar, voorlopig nog in de buurt (Zwarte woud waarschijnlijk). Maar het jaar daarna gaan we toch eens werk maken van een langere trip naar Zweden :love:
 
Wij camperen met roof tents op onze landcruiser. Maar wij kamperen alleen maar wild. Wij kamperen alleen in Southern Africa.

Dus ZA, Zim, Bots, Moz en Nam
 
Laatst bewerkt:
Wij reizen met onze omgebouwde Transporter, vaak op campings aangezien er geen douche aanwezig is in de bus.
 
De dochter heeft een kampervan gekocht en ben er de voorbije zomer ook zwaar fan van geworden. Het gevoel van vrijheid om gewoon te rijden en spontaan te stoppen op plekken waar het je mooi genoeg liijkt....heerlijk.

Er zijn ook genoeg websites en boeken met locaties waar je met de kamper mag overnachten en waar er faciliteiten zijn. Dat kan op een camping, maar veel leuker is bij een gezin of een boerderij. Ik ben enkel mee geweest naar de ardennen en een stuk Frankrijk, maar zij is in september nog door Frankrijk, Spanje en Portugal gaan trekken...heeft spontaan leren paard rijden en kitesurfen en heeft tijd gespendeerd op een Yogakamp. Dat soort dingen kun je niet echt als je met een vast reisplan moet werken.

Juffrouw heeft haar rijbewijs sinds juni...gekke meid.😅 Maar wel respect voor haar lef en zin voor avontuur.
 
Wij hebben nu 3 jaar een droom van een vouwwagen tenttrailer. Type snelklapper, na aankomst zijn wij altijd binnen het uur geinstalleerd, incl afkoppelen van wagen en uitladen bagage. Waarschijnlijk nog een jaar of 10 tot de kinderen niet meer mee willen en dan overschakelen naar buscamper.

2 jaar geleden in het zwarte woud op camping langenwald gezeten. Aanrader, rustige en nette familiecamping.

Dit jaar plannen we eens via Oostenrijk naar Italie te gaan. Tips zijn welkom😁
 
Wij hebben nu 3 jaar een droom van een vouwwagen tenttrailer. Type snelklapper, na aankomst zijn wij altijd binnen het uur geinstalleerd, incl afkoppelen van wagen en uitladen bagage. Waarschijnlijk nog een jaar of 10 tot de kinderen niet meer mee willen en dan overschakelen naar buscamper.

2 jaar geleden in het zwarte woud op camping langenwald gezeten. Aanrader, rustige en nette familiecamping.

Dit jaar plannen we eens via Oostenrijk naar Italie te gaan. Tips zijn welkom😁
Die camping staat toevallig op de shortlist voor dit jaar, goed om te weten.

Oostenrijk moet er ook ooit eens van komen. Op het eerste zicht zijn de campings daar wel wat duurder dan in bvb Frankrijk...

Is er trouwens een reden waarom je tenttrailer zegt ipv vouwwagen?
 
Die camping staat toevallig op de shortlist voor dit jaar, goed om te weten.

Oostenrijk moet er ook ooit eens van komen. Op het eerste zicht zijn de campings daar wel wat duurder dan in bvb Frankrijk...

Is er trouwens een reden waarom je tenttrailer zegt ipv vouwwagen?
Omdat de fabrikant zich in de markt zet met het woord tenttrailer.
Toen we ging kijken en we hadden het over vouwwagen werden we ook gecorrigeerd door de verkoper😅
Ze voelen zich wat beter🤫
 
5 jaren met camper op reis geweest. Soms dik spijt dat ik hem verkocht heb. Echt op de meest afgelegen plaatsen geslapen enz. Ondertussen is die camper enkel maar in waarde gestegen en zie ik hem weer te koop staan voor meer dan ik hem ooit verkocht. Maar toegegeven, met 2 kinderen toch een beetje omslachtig en een drukke boel. Kans bestaat dat we wel terug 1 kopen, hoewel je ook soms beperkt bent eens je op een plaats bent geïnstalleerd. Met de tent/caravan,plooiwagen kan je nog je wagen nemen om uitstappen te doen. Met de Camper doe je uitsteppen op doorreis of combineer je met slaapplaatsen. Voorlopig huren we op de autovakanties gewoon een stacaravan op een camping.
 
Wij hebben nu 3 jaar een droom van een vouwwagen tenttrailer. Type snelklapper, na aankomst zijn wij altijd binnen het uur geinstalleerd, incl afkoppelen van wagen en uitladen bagage. Waarschijnlijk nog een jaar of 10 tot de kinderen niet meer mee willen en dan overschakelen naar buscamper.

2 jaar geleden in het zwarte woud op camping langenwald gezeten. Aanrader, rustige en nette familiecamping.

Dit jaar plannen we eens via Oostenrijk naar Italie te gaan. Tips zijn welkom😁
Camping Tiefental in Telfs.
Beste camping ooit. 2x per dag kuisen ze daar het sanitair, super vriendelijke mensen en helemaal niet duur. Gezellige en kleine campung
 
5 jaren met camper op reis geweest. Soms dik spijt dat ik hem verkocht heb. Echt op de meest afgelegen plaatsen geslapen enz. Ondertussen is die camper enkel maar in waarde gestegen en zie ik hem weer te koop staan voor meer dan ik hem ooit verkocht. Maar toegegeven, met 2 kinderen toch een beetje omslachtig en een drukke boel. Kans bestaat dat we wel terug 1 kopen, hoewel je ook soms beperkt bent eens je op een plaats bent geïnstalleerd. Met de tent/caravan,plooiwagen kan je nog je wagen nemen om uitstappen te doen. Met de Camper doe je uitsteppen op doorreis of combineer je met slaapplaatsen. Voorlopig huren we op de autovakanties gewoon een stacaravan op een camping.
Dat hoor ik van vrienden met een camper ook altijd terug.
Je bent wat sneller geïnstalleerd en voor een rondreis (Scandinavië bvb) is een camper wel meer geschikt, maar als je dan wat uitstapjes naar kleinere dorpjes wilt doen is het dikwijls lastig met zo'n gevaarte.
Een van lijkt mij ook wel tof, maar dan ben je heel beperkt in ruimte natuurlijk...
 
Vorig jaar een eerste ervaring met gehuurde campervan en ondanks het extreem slechte weer (en wat tegenvallend gezelschap :unsure: ), bevestigde het mijn vermoeden dat ik het een heel fijne manier van reizen vind.
Voor dit jaar heb ik een type gehuurd met een dubbel (demonteerbaar) stapelbed en neem ik de kinderen mee. Als dit meevalt (lees: kinderen ervaren de beperkte hoofdruimte in het stapelbed niet als claustrofobisch), zie ik mij dergelijk type wel kopen. Ze zijn alvast heel enthousiast, maar ik wil het wel eerst testen met hen voor ik eentje koop.

Zowel om weekends (en vakanties) met de kinderen rond te trotten als de weken zonder kinderen mijn goesting te doen.

Mobilhome vind ik dan weer te lomp/log (breder dan 2m en vaak 7m en langer). Aanvankelijk dacht ik aan genre omgebouwde vito omdat dat nog ongeveer rijdt zoals een auto, maar da’s echt wel heel compact. Campervan van 6 a 6m36 lijkt voor mijn gebruik het beste compromis.
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Vorig jaar een eerste ervaring met gehuurde campervan en ondanks het extreem slechte weer (en wat tegenvallend gezelschap :unsure: ), bevestigde het mijn vermoeden dat ik het een heel fijne manier van reizen vind.
Voor dit jaar heb ik een type gehuurd met een dubbel (demonteerbaar) stapelbed en neem ik de kinderen mee. Als dit meevalt (lees: kinderen ervaren de beperkte hoofdruimte in het stapelbed niet als claustrofobisch), zie ik mij dergelijk type wel kopen. Ze zijn alvast heel enthousiast, maar ik wil het wel eerst testen met hen voor ik eentje koop.

Zowel om weekends (en vakanties) met de kinderen rond te trotten als de weken zonder kinderen mijn goesting te doen.

Mobilhome vind ik dan weer te lomp/log (breder dan 2m en vaak 7m en langer). Aanvankelijk dacht ik aan genre omgebouwde vito omdat dat nog ongeveer rijdt zoals een auto, maar da’s echt wel heel compact. Campervan van 6 a 6m36 lijkt voor mijn gebruik het beste compromis.
Hoe zie je jezelf comfortabel reizen in die Campervan met 2 kinderen? Dat moet dan toch al een grote lange ducato/boxer zijn? Mij lijkt dat best klein om daar met 4 in te slapen? Hoeveel kost de huur van zo een Campervan in het hoogseizoen?

Die kleine vans genre vito, transporter of dure marcopolo, california, nugget,bullet zijn nice, maar daar slaap je max met 2 in. Bovendien kan je daar niet in recht staan. Enige plus is het feit dat je min of meer een gewone personenwagen hebt waar je gewoon de stad mee in kan.
 
Hoe zie je jezelf comfortabel reizen in die Campervan met 2 kinderen? Dat moet dan toch al een grote lange ducato/boxer zijn? Mij lijkt dat best klein om daar met 4 in te slapen? Hoeveel kost de huur van zo een Campervan in het hoogseizoen?

Die kleine vans genre vito, transporter of dure marcopolo, california, nugget,bullet zijn nice, maar daar slaap je max met 2 in. Bovendien kan je daar niet in recht staan. Enige plus is het feit dat je min of meer een gewone personenwagen hebt waar je gewoon de stad mee in kan.
Da’s idd op basis van een (lange) ducato. Met dat dubbel stapelbed achteraan is het dus de bedoeling dat m’n kinderen samen boven liggen en ikzelf (met partner) daaronder. En dat we dus niet elke avond zetels of dergelijke moeten ombouwen voor we gaan slapen.
Groot is dat niet, maar in de zomer hebben we op gelijkaardige oppervlaktes geslapen in een tent en dat vonden ze fantastisch. Het is een test en ik neem sowieso een tentje mee voor het geval het toch te klein blijkt.
Het idee van kleine vans heb ik idd laten varen om de redenen die je opsomt.

Zo’n campervan is net geen 1000 euro voor een week eind juni en da’s aan hoogseizoen tarief.
 
Da’s idd op basis van een (lange) ducato. Met dat dubbel stapelbed achteraan is het dus de bedoeling dat m’n kinderen samen boven liggen en ikzelf (met partner) daaronder. En dat we dus niet elke avond zetels of dergelijke moeten ombouwen voor we gaan slapen.
Lijkt me niet zo handig als je eens de liefde wilt bedrijven. In de camper die wij hadden kon je het slaapgedeelte met vast bed afsluiten met 2 schuifdeuren. Nadeel was dan wel het ombouwen van tafel tot bed voor de kleine. Met 1 kind die toen opt laatste 2 jaar was plaatsten we een reisbedje op dat bed, uiteraard een heel gedoe. Bij de komst van de 2e kleine hebben we die camper weg gedaan. Sowieso zaten we beperkt in gewicht. Waarschijnlijk onbewust dikwijls boven de 3.5ton gezeten...

Groot is dat niet, maar in de zomer hebben we op gelijkaardige oppervlaktes geslapen in een tent en dat vonden ze fantastisch. Het is een test en ik neem sowieso een tentje mee voor het geval het toch te klein blijkt.
Het idee van kleine vans heb ik idd laten varen om de redenen die je opsomt.

Zo’n campervan is net geen 1000 euro voor een week eind juni en da’s aan hoogseizoen tarief.
Je ziet soms zulke campervans met nog een voortent aan. Het kan misschien er bij gehuurd worden...
 
Hoe zie je jezelf comfortabel reizen in die Campervan met 2 kinderen? Dat moet dan toch al een grote lange ducato/boxer zijn? Mij lijkt dat best klein om daar met 4 in te slapen? Hoeveel kost de huur van zo een Campervan in het hoogseizoen?

Die kleine vans genre vito, transporter of dure marcopolo, california, nugget,bullet zijn nice, maar daar slaap je max met 2 in. Bovendien kan je daar niet in recht staan. Enige plus is het feit dat je min of meer een gewone personenwagen hebt waar je gewoon de stad mee in kan.
In een campervan kan je toch wel recht staan? Hefdak, slaapdak...

Reizen met een camper (busmodel) en auto-stacaravan op camping is toch compleet anders me dunkt; op één locatie blijven en rondom wat verkennen ipv. volledige vrijheid te hebben en elke dag of om de paar dagen ergens anders te zijn.
Met een camper is het een beetje gek om op campings te overnachten. Genoeg camperplaatsen of plekjes in 'het wild'.

Een kleine buscamper is ideaal als je die ook als dagelijkse wagen moet gebruiken. Dat is met een grote camper al lastiger.
Alles hangt ook af van wat je nodig hebt en hoeveel luxe je wil op vakantie.
 
Naar waar trek je met de moto?
Ook al vaak willen doen, maar geen vrienden die meewillen 😭
Same problem here.
BG moto adventure tripje? Wel eerst adventure moto kopen dan.

Nu terug naar campings😅
Gisteren onze vakantie vastgelegd. Via Duitsland door Oostenrijk naar Italie.
Eerste stop 2 nachten op camping via claudia in Duitsland. Dan 9 nachten laghi di lamar (bergen) en dan 9 nachten camping la futa (grens toscane - emilia romagna). Terugreis 1 hotel overnachting ergens halfweg in Duitsland.
We kijken er zo hard naar uit.
 
Terug
Bovenaan