Op de camping

Weekend van 9 sept zijn we normaal terug weg omdat de kinderen 8e al vrij hebben. Bestemming waarschijnlijk Ardennen.
Het is gelukt; donderdag aantal keer getwijfeld of we die avond nog zouden vertrekken of wachten tot vrijdagochtend. Toen ik bij het aankoppelen vaststelde dat de mover een foutmelding gaf en ik die caravan dus manueel bij belachelijke hete temperaturen moest verplaatsen, was een van die keren dat ik twijfelde om toch pas vrijdag te vertrekken 🥵 Dat ik recht van m’n werk kwam (lange broek en hemd) hielp daar niet bij. Toch vertrokken, rond 19u. Dan vreesde ik file rond Brussel (viaduct), maar eigenlijk heel vlot naar Ardennen gereden zonder enige file 👌. Auto hield het redelijk goed op de hellingen; 90km/u lukte mits terugschakelen naar 4e.
Laatste stuk was het sowieso al wel donker en Waze stuurde ons wel een zeer avontuurlijk pad in waar ik op een gegeven moment begon uit te kijken naar stroken langs de weg waar we in noodgeval konden overnachten 😬 maar dan toch terug op een steenweg geraakt. Receptie van de camping was uiteraard al dicht, maar medewerker kwam direct af na telefoontje. De baantjes op de camping waren verlicht, maar de plaats zelf was heel donker en ik veronderstelde nog altijd dezelfde fout met de mover maar dan manueel op z’n plaats zetten op oneffen gras ondergrond ipv een afhellende oprit 🤓
Gelukkig werkte de mover toen wel 👌Caravan en auto daar maar gezet waar hij niet in de weg stond, maar nog niet “georiënteerd” want ja ik zag niks en ik wou vooral zo snel mogelijk naar de taverne want we hadden ‘s avonds nog niet gegeten 😬

De kinderen vonden het allemaal spannend maar bleven gelukkig kalm en we hebben geweldig geslapen. Vrijdag maar net op tijd wakker voor de knutselclub van 10u. Zalige zwembaden en glijbanen, dus perfecte locatie met dit weer (Sandaya in Tellin). Kinderdisco keken ze ook elke dag naar uit (en ik ook 🫣). Deze keer niet gekookt in de caravan (behalve dan spek & eitjes ‘s morgens) maar menu in de taverne was gevarieerd genoeg (en heel lekkere Caesarsalade 😋). Volgend seizoen sowieso eens langere trip doen zodat het de moeite is om de voortent op te stellen voor tafels en stoelen om ‘s avonds nog wat buiten te kunnen zitten terwijl het in de caravan kan afkoelen.
Vandaag moest de caravan om 11u van de kampeerplaats. We mochten nog wel blijven zwemmen maar caravan (en auto) moest dan op het achterste stuk van de extra parking. Het was sowieso heel druk dit weekend met zo’n weer en ik zag die parking al redelijk vollopen. Nog net op tijd me helemaal achteraan kunnen parkeren 👌. Na het zwemmen daar smiddags nog gegeten en dan rustig naar huis gereden. De kleinste heeft de hele terugweg geslapen 😅

Kortom; test in heuvelgebied viel heel goed mee met de combinatie maar de volgende keer toch best een (halve) dag verlof voorzien als ik na een schooldag nog wil vertrekken 🤓 En ook: ik had al veel vroeger een caravan moeten kopen 👌😌
 
Steeds goed alle verdoken kosten opzoeken!

Gisteren kameraad gesproken die vorige week naar Lloret Del Mar ging, en daar ergens kampeerde.... Zo maar eventjes 45 euro per nacht betaald!

Sorry maar daar viel ik toch bijna van achterover. Voor die prijs heb je al een hotelletje in de buurt. (ok niet in het centrum, maar het feit dat je met uw auto naar ginds gaat voor een camping, wijst er op dat je ook net buiten het centrum kan geraken).
 
Zijn er hier die een voor een seizoen boeken met de caravan op een camping? Of mensen die een idee hebben hoeveel dit ongeveer kost?
 
Steeds goed alle verdoken kosten opzoeken!

Gisteren kameraad gesproken die vorige week naar Lloret Del Mar ging, en daar ergens kampeerde.... Zo maar eventjes 45 euro per nacht betaald!

Sorry maar daar viel ik toch bijna van achterover. Voor die prijs heb je al een hotelletje in de buurt. (ok niet in het centrum, maar het feit dat je met uw auto naar ginds gaat voor een camping, wijst er op dat je ook net buiten het centrum kan geraken).
Wij gaan op campings in nog niet eens het zuiden van Frankrijk (Bourget du Lac - wel in hoogseizoen) en voor een pitch met elektriciteit betaal je vlotjes 30-40 per nacht hoor.

Het is allemaal heel plezant en we kijken op reis weinig naar ons geld maar stel dat je een mobilhome huurt en naar een camping gaat in hoogseizoen is dat al niet meer zo goedkoop.
Bvb van 12/07/2024 tot 22/07/2024 (10 nachten)

-camper huren 4 personen via Vanomobil: €2545
-verbruik 12l/100km aan 800km enkele rit: 192l aan laat ons zeggen 1.7 per lite is €326.4
-tol in frankrijk: 80 euro enkele rit dus €160 in totaal
-camping 10 nachten: laat ons zeggen €350 (als het al niet meer zal zijn)

We zitten al aan €3381,4 vaste kosten waar je niet onderuit kan. Echt goedkoop is dat niet lijkt mij.
Uiteraard kan je goedkoper huren bij particuliere mensen maar ik verschiet ervan hoeveel mensen dat betalen bij Vanomobil. De service (van horen zeggen) is alles wat je wenst, maar best wel duur.
 
Terug
Bovenaan