Onverdraagzaamheid tegen holebi's en Pride

Feiten zijn feiten.
Jullie geven er zelf een eigen draai aan....

-Vlaams Belang bijna grootste partij in Vlaanderen
Jullie zeggen "ja maar de mensen die stemmen zijn dom"

-Jongeren zijn meer anti-Holebi
Jullie zeggen "die jongeren zijn in de steek gelaten"

Hou toch op man... jullie willen de feiten en werkelijkheid niet aanvaarden, omdat het tegen jullie eigen ziekelijke normen botst...

Dus al die jongeren zijn verkeerd?
Ik heb soms het gevoel, dat sommige holebis of transgenders het gewoon niet willen geloven, en in hun eigenlijke ziekelijke ivoren toren leven...
Kijk se. Dit hier. Het zo benoemen is het problematische. Niet de holebi's of transgenders.

Dit komt gewoon over als een ziekelijke minderheid, die gefrustreerd is dat de werkelijke feiten, niet in hun voordeel zijn.

Iedereen die het niet eens is met jullie worden bestempeld als dom...

Sterk bezig.

Ach ja.

Best grappig (moest het niet triest zijn) als de edgelords de echokamer van Andrew Tate eens verlaten om het echte leven te ontdekken.

/me out

Respect voor de forumregels mag je ook wat meer tonen, want hier is het geen democratie ;-)
Als ik jullie hoor spreken. Hebben jullie zo te zien geen respect voor de democratie...

De VUB/Jeugdonderzoeksplatform heeft een onderzoek gedaan over de evolutie van homofobie bij jongeren tussen 2018 en 2023. Jongeren die zich als jood of moslim identificeren zijn nog altijd het meest uitgesproken homofoob maar homofobie is sinds 2018 wel ca. evenveel gestegen over de culturele en religieuze breuklijnen heen.

Ik kan me inbeelden dat de cijfers voor 2026 niet veel beter zijn.
Ik vermoed dat er bij de jeugd sprake is van een reële sociale kruisbestuiving. In de formatieve jeugdjaren, waarin normen, waarden en sociale scripts voor een groot deel gevormd worden, brengen veel jongeren een significant deel van hun tijd door in omgevingen waar religieus-conservatieve en vaak expliciet homofobe opvattingen wel eens dominant kunnen zijn.

Allez tis te zeggen wanneer een 'post'christelijk gevormde westerse jeugd structureel opgroeit met een moslimcultuur die traditioneel sterke afwijzing van homoseksualiteit kent, is het niet vreemd dat die waarden deels worden overgenomen of toch in ieder geval genormaliseerd. Dat zou deels kunnen verklaren waarom figuren zoals Tate zoveel weerklank vinden. Waar moslims terug kunnen vallen op een geloof of een Imam die oerconservatief is gaat de westerse jeugd met hun nieuwe wereldbeelden naar andere rolmodellen gaan zoeken. Insert algoritmes en je hebt een feedbackloop.

Laatst bewerkt:
Dit komt gewoon over als een ziekelijke minderheid, die gefrustreerd is dat de werkelijke feiten, niet in hun voordeel zijn.

Iedereen die het niet eens is met jullie worden bestempeld als dom...

Sterk bezig.
Maar wat zijn dan de feiten betreffende holebi's?
Wat is er ziekelijk. Je gooit de term veel rond zonder hier inhoud aan te geven.

Discussie mag zeker, maar onderbouwing is dan altijd gewenst. Ik ben alvast curieus naar de gedachtegang die achter je standpunt schuil gaat.

Ik ben alvast akkoord met het gedeelte waar je zei 'leef en laat leven'. Maar ik ben niet helemaal mee hoe dit past in je verdere standpunt.

Homosexualiteit is een aandoening in de seksuele ontwikkeling. Maar voor ge afkomt met

" dat is grof wat je zegt"

Iemand die kleurenblind is, of een slechtziende, of iemand die een slecht gehoor heeft, heeft ook een aandoening. Is het een schande? Nee. Perfect normaal. Maar is het een aandoening? ja.

Iemand die kleurenblind, zie ik ook niet actie voeren op straat, voor gelijke rechten, of speciale vlaggen voor hun...

Het wil niet zeggen da ge een aandoening hebt, dat ge minder bent e.

Homosexualiteit is een aandoening in de seksuele ontwikkeling. Maar voor ge afkomt met

" dat is grof wat je zegt"

Iemand die kleurenblind is, of een slechtziende, of iemand die een slecht gehoor heeft, heeft ook een aandoening. Is het een schande? Nee. Perfect normaal. Maar is het een aandoening? ja.

Iemand die kleurenblind, zie ik ook niet actie voeren op straat, voor gelijke rechten, of speciale vlaggen voor hun...

Het wil niet zeggen da ge een aandoening hebt, dat ge minder bent e.

Je bent 36 jaar achter.

Daarnaast kan ik mij geen meer idiote vergelijking voor de geest halen.

/me nu echt out

Kunnen en willen zijn twee verschillende dingen. Zou je het willen, dat het een aandoening is die genezen kan worden?

Wel cru van je. Als je gelooft dat het een aandoening is, zou je toch denken dat je wilt dat iemand "beter" wordt.

Terug
Bovenaan