Ontslag nemen

In onderling overleg met je huidige werkgever. Iemand 16 weken opzegtermijn laten uitdoen is ook niet motiverend, de waarde die ze uit die laatste weken krijgen zal meestal heel beperkt zijn; tijdens zo'n opzegtermijn heeft het meestal ook weinig zin dat je nog op nieuwe zaken ingezet wordt,...
Een redelijke termijn zou zijn wat je werkgever nodig heeft om jou kennisoverdracht te laten doen aan je collega's, niet om het zo lang mogelijk te rekken.
 
Als je ander werk wil zoeken maar je werkt al 23 jaar voor een bedrijf.
Word moeilijk want denk dat ik 16 weken opzegtermijn moet doen.
Dan moet ik al op goodwill en geduld v d nieuwe werkgever rekenen😔
En heb nog nooit geweten dat ze iemand direct laten gaan
Wat is hier wettelijk mogelijk om vroeger te gaan? "Buiten iemand daar een mep geven"??😁

13 weken volgens deze?
@JPV kan wel bevestigen...

En je kan ook gewoon zeggen: "Kijk, als ik die alle 13 uit moet doen, dan ga ik elke week een dag sollicitatieverlof opnemen. Ga je ermee akkoord op papier te zetten dat we onderling 8 weken overeen komen, eis ik mijn recht op sollicitatieverlof niet op". Bijvoorbeeld. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Vervallen de oude sectorale opzegtermijnen??
Van 1999 tot 2014 in mijn geval?
Dus bij die 13 weken komt niets extra bij?
 
Vervallen de oude sectorale opzegtermijnen??
Van 1999 tot 2014 in mijn geval?
Dus bij die 13 weken komt niets extra bij?
Geef eens je paritair comité en of je arbeider of bediende bent (zeg ook of je veranderd bent van statuut of niet in die periode)
 
Hoe timely

Morgen dien ik ook mijn ontslag in.
Net geen 9 jaar dienst; bediende, Paritair Comité 211

Arkaine
Straat 1
0000 Gemeente


Bedrijfsnaam
Straat 1
0000 Gemeente

Gent, 15 maart 2023


Geachte mijnheer werkgever,

Bij deze dien ik mijn ontslag in. Ik heb besloten mijn carrière in een ander bedrijf een nieuwe wending te geven. Ik zal mijn opzegtermijn van 13 weken respecteren, die zal ingaan op maandag 20 maart 2023.

Ik wil u bedanken voor de aangename samenwerking.

Met vriendelijke groeten
Arkaine

Als ik dit morgen afgeef aan HR en dit laat ondertekenen (tweevoud), all good? @JPV
Ik heb er weinig problemen mee mijn 13 weken uit te doen. Het bedrijf waarheen ik verhuis ook niet.

(Er zou een crowdfunding moeten komen voor al dit soort vragen die ik je overal zie beantwoorden =] )
 
Als ik dit morgen afgeef aan HR en dit laat ondertekenen (tweevoud), all good? @JPV
Ik heb er weinig problemen mee mijn 13 weken uit te doen. Het bedrijf waarheen ik verhuis ook niet.
klopt
(Er zou een crowdfunding moeten komen voor al dit soort vragen die ik je overal zie beantwoorden =] )
dat bestaat al: Je kan maandelijks zo'n 17 euro storten bij de vakbond, je krijgt er vaak nog een syndicale premie van 145 euro terug

Andere crowdfunding: een ander goed doel, bvb 12-12.
 
kloptdat bestaat al: Je kan maandelijks zo'n 17 euro storten bij de vakbond, je krijgt er vaak nog een syndicale premie van 145 euro terug

Andere crowdfunding: een ander goed doel, bvb 12-12.
Merci!
Ik stort al maandelijks aan Artsen Zonder Grenzen. Bij deze zie ik mijn schuld als ingelost :)
 
kloptdat bestaat al: Je kan maandelijks zo'n 17 euro storten bij de vakbond, je krijgt er vaak nog een syndicale premie van 145 euro terug
Ben je nog actief bij de vakbond , of niet meer, JPV ?
 
Jpv weet jij nog iets van "onmiddelijk kunnen vertrekken als er economische of technische werkoosheid is" dus v de moment dat er iemand stempelt in je afdeling?

is dit geldig als je al in je opzegperiode zit of moet je echt dan pas echt je ontslag geven als er iemand stempelt?
 
Jpv weet jij nog iets van "onmiddelijk kunnen vertrekken als er economische of technische werkoosheid is" dus v de moment dat er iemand stempelt in je afdeling?

is dit geldig als je al in je opzegperiode zit of moet je echt dan pas echt je ontslag geven als er iemand stempelt?
Je kan dit op elk moment inroepen en moet ook nog geen dag éffectief stempelen, je moet gewoon op de lijst staan van mensen die aangemeld zijn voor economische werkloosheid bij de RVA.
 
The game is on,testen goed doorstaan op ander bedrijf en vooruitzicht verder gesprek en rondleiding.

Afgevaardigde op werk zegt toch dat er effectief in de afdeling iemand moet aan het stempelen zijn.
Nouja de lijst staat mijn naam toch maar tot 26/03 aanvraag dus dat haal ik niet.

Nu navraag doen 13 weken na 2014 + mss 28 extra dagen van periode voor 2014
 
Afgevaardigde op werk zegt toch dat er effectief in de afdeling iemand moet aan het stempelen zijn.
klopt niet, maar die wetgeving is idd niet duidelijk geformuleerd, heb zelf ook lang getwijfeld tot ik het bij ons op nationaal niveau nagevraagd heb
 
Ik had mijn ontslag gegeven en wettelijke opzegtermijn is 13 weken. Loopt af half juni.
Werkgever vraagt me om langer te blijven tot als ze iemand nieuw gevonden hebben voor mijn functie.
Wettelijk gezien zou ik niet langer mogen werken na mijn opzegtermijn.
Ze vragen me nu mijn ontslag in te trekken en het dan opnieuw in te dienen wanneer er zicht zou zijn op een vervanger.
Ben ik te goed of te naïef wanneer ik hierin zou meegaan?

Ik wil stoppen met de job omdat mijn zelfstandige activiteit in bijberoep veel te druk wordt.

Een optie lijkt me om een voorstel te doen dat ik als zelfstandige nog even in dienst blijf aan mijn tarief…
 
Ik had mijn ontslag gegeven en wettelijke opzegtermijn is 13 weken. Loopt af half juni.
Werkgever vraagt me om langer te blijven tot als ze iemand nieuw gevonden hebben voor mijn functie.
Wettelijk gezien zou ik niet langer mogen werken na mijn opzegtermijn.
Ze vragen me nu mijn ontslag in te trekken en het dan opnieuw in te dienen wanneer er zicht zou zijn op een vervanger.
Ben ik te goed of te naïef wanneer ik hierin zou meegaan?
Naïef, want dan moet je terug een opzeg van 13 weken presteren.
Je kan wel een document maken waarin je zegt dat je akkoord gaat met het intrekken van je opzeg op voorwaarde dat je vanaf juli kan opzeggen met een opzegtermijn van bvb 4 weken.

Ik wil stoppen met de job omdat mijn zelfstandige activiteit in bijberoep veel te druk wordt.

Een optie lijkt me om een voorstel te doen dat ik als zelfstandige nog even in dienst blijf aan mijn tarief…
dat is zeker ook mogelijk. Maar dan moet je wel je uren zelf kunnen bepalen of andere vrijheden hebben waardoor het duidelijk is dat je geen schijnzelfstandige bent. Maar gezien je bijberoep lijkt me dat sowieso geen probleem te zijn, denk ik.
 
Ik raad ook aan om een ontslagbrief aangetekend te verzenden. Dan is uw ontslag en opzegtermijn al een feit. Als ze je dan toch langer willen houden, ligt de bal volledig in uw kamp...

Bij mijn eerste ontslag ooit (15 jaar geleden ofzo) had ik gewoon een brief afgegeven en mijn baas weigerde toen om die af te tekenen (uit emotionele reactie). :) Dan sta je daar voor aap, ook al heb ik 3 of 4 keer tijdens dat gesprek gezegd dat hij de brief zou moeten aftekenen...
 
Of de werkgever tekent of niet, heeft in se geen invloed op het ontslag zelf dat je gegeven hebt, maar maakt alles moeilijker om te bewijzen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan