Ondersteunde resoluties intel UHD

Flame

Active member
Crowdfunder FE
Dag iedereen,

Ik zit met een laptop met een i5-10310u CPU, die als GPU gewoon gebruikt maakt van de intel UHD.

Ik heb 2 externe monitoren aangesloten, één via USB-C (adapter ertussen van HDMI naar USB-C) en één rechtstreeks in de HDMI poort van de laptop.

Deze via USB-C is een 144hz scherm op 1440p resolutie. Die via HDMI is een 1080p op 144hz.

Ik weet dat het 1440p 144hz scherm via de HDMI poort NIET op 144hz kon ingesteld worden, dus ik moest via USB-C werken (vandaar dat ik die adapter ertussen heb gestoken).

Nu had ik graag het 1080p scherm vervangen door een 1440p 144hz monitor. Dit zal dus niet lukken met de huidige aansluitingen op de laptop, dus ik zou een Dell docking station kopen die 2 displaypoorten, HDMI en een USB-c heeft (bijv. dell Dock WD19S180W). Ik zou de 2 schermen daar dus kunnen op aansluiten via HDMI (één scherm met HDMI in de HDMI poort van het docking station, de andere met de HDMI naar USB-C adapter in een USB-C poort van het docking station) en dan gaat er 1 usb-c kabel naar de laptop (hierdoor laadt de laptop ook direct, nog zo handig).

Nu is mijn vraag, gaan beide 1440p schermen op volle 144hz kunnen werken? Maw, ondersteunt die intel UHD 2 externe schermen met die resolutie en verversingsnelheid?

Wat ik me ook afvraag, mijn 1440p 144hz scherm werkt via de HDMI kabel in de HDMI poort van de laptop dus niet op 144hz, enkel tot 60hz, maar met een adapter ertussen naar USB-C werkt dat dus wel. De interface is toch nog altijd HDMI maar plots werkt dit wel op 144hz?

Gaat dat dan werken op 144hz met dat ene scherm in de HDMI poort in het docking station en dan via die USB-C kabel naar de laptop?

Reden dat ik niet via displayport kan gaan, is omdat ik de displayport aansluitingen nodig heb voor mijn game pc waar deze schermen ook voor gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Nee inderdaad vond er ook niet meer over op google. Het is een Dell Latitude 5410.

Dit zijn de ports:

Ports​

  • 1 Flip-Down RJ-45 port 10/100/1000 Mbps
    2 USB 3.1 Type-A ports
    1 USB 3.1 Type-A port with PowerShare
    1 USB 3.1 Gen2 Type-C™ port with DisplayPort AltMode/Thunderbolt™3
    1 Universal Audio Jack
    1 HDMI 1.4b port
    1 Smart Card Reader (optional)
    1 DC-in 7.4mm Barrel
 
Terug
Bovenaan