Om de hoeveel kilometer je olie vervangen

Imo moet ge daar gewoon een racerij olie indoen, ik zou gewoon gaan voor de 300v reeks van motul
httpwww.oliehandel.nlfiles7phoos143738487813120-1l.png


Ewel

Remvloeistof is ook van die blauwe die wat meer kan verdragen, want zo eens bijna de gracht gekuist omdat de gewone olie te warm was. :unsure:
 
Hopelijk krijgt vanmossel niet nog meer macht hoewel ik ook gelooft dat merken die ook wel met argusogen bekijkt, die mogen ook niet te machtig worden want dan kunnen die weer teveel leverage krijgen ten opzichte van de merken natuurlijk. Ook snap ik niet dat die geen probleem hebben dat dat eigenlijk dealers zijn die meerdere merken in het aanbod hebben en dat niemand daar iets op tegen heeft.

1 ding weet ik wel zeker en dat is dat ze daar bij vanmossel geen gevoel voor humor hebben, zo kon ik enkele weken geleden bij een mercedes dealer (de kenners zullen wel weten wie) een hollander uit de vanmossel groep spreken en ik vroeg of die dan ook een "zeker zeeuws" keurmerk kon geven. Die is het dan maar met een zuur gezicht afgebold.
Vroeger was het niet eens bespreekbaar om meedere merken te hebben.
Ik zie dat nog imploderen, bekwaam personeel vinden begint een ramp te worden. Niemand in mijn wijde omgeving wilt er voor werken.
Mij mogen ze altijd contacteren maar onder de 6k netto(loonsverdubbeling) zal er niet veel te bespreken zijn.
 
Vroeger was het niet eens bespreekbaar om meedere merken te hebben.
Ik zie dat nog imploderen, bekwaam personeel vinden begint een ramp te worden. Niemand in mijn wijde omgeving wilt er voor werken.
Mij mogen ze altijd contacteren maar onder de 6k netto(loonsverdubbeling) zal er niet veel te bespreken zijn.
Ik denk dat je zowaar nog gelijk zal krijgen hoor, ik hoor gelijkaardige zaken van hun laatste overname. Plus dat een nederlander nog altijd een serieus andere mentaliteit heeft dan een belg.
 
Ik denk dat je zowaar nog gelijk zal krijgen hoor, ik hoor gelijkaardige zaken van hun laatste overname. Plus dat een nederlander nog altijd een serieus andere mentaliteit heeft dan een belg.
En overnames van andere garages voor te ontmantelen, verkopen en personeel bij hun in te zetten, die het dan 1 voor 1 afbollen.
 
Hopelijk krijgt vanmossel niet nog meer macht hoewel ik ook gelooft dat merken die ook wel met argusogen bekijkt, die mogen ook niet te machtig worden want dan kunnen die weer teveel leverage krijgen ten opzichte van de merken natuurlijk. Ook snap ik niet dat die geen probleem hebben dat dat eigenlijk dealers zijn die meerdere merken in het aanbod hebben en dat niemand daar iets op tegen heeft.
Ze hebben per merk max 15% marktaandeel dus op dat vlak valt het nog mee.
Maar zoals inderdaad gezegd, met de huidige arbeidsmarkt en de snelheid waarmee ze willen groeien kan dit nog voor moeilijkheden zorgen.
 
Ze hebben per merk max 15% marktaandeel dus op dat vlak valt het nog mee.
Maar zoals inderdaad gezegd, met de huidige arbeidsmarkt en de snelheid waarmee ze willen groeien kan dit nog voor moeilijkheden zorgen.
Maar met veel van hun randactiviteiten komen ze wel in het vaarwater van de merken (leasing, verzekeringen...) En laat die randactiviteiten voor de merken (en zeker de invoerders) de serieuze winstposten zijn. Zo ging men u vroeger bij mercedes een renting, leasing of financiering via mercedes aanpraten, nu zal dat via de vanmossel groep lopen.
 
Maar met veel van hun randactiviteiten komen ze wel in het vaarwater van de merken (leasing, verzekeringen...) En laat die randactiviteiten voor de merken (en zeker de invoerders) de serieuze winstposten zijn. Zo ging men u vroeger bij mercedes een renting, leasing of financiering via mercedes aanpraten, nu zal dat via de vanmossel groep lopen.
J&t, directlease en westlease zitten zowiezo in het vaarwater van peugeotlease( en andere merk-leasings) waar ze dan ook nog eens topprijzen aan moeten leveren of ze hebben niets meer.
 
Maar met veel van hun randactiviteiten komen ze wel in het vaarwater van de merken (leasing, verzekeringen...) En laat die randactiviteiten voor de merken (en zeker de invoerders) de serieuze winstposten zijn. Zo ging men u vroeger bij mercedes een renting, leasing of financiering via mercedes aanpraten, nu zal dat via de vanmossel groep lopen.
Nu ook niks nieuws dat er alternatieve aanbieders zijn voor die nevenproducten (leasingbedrijven, banken, verzekeringsmaatschappijen...) enige verschil is dat het bij hen echt one stop shop is.
 
Motul zeer goeie olie
Motul x-clean 5w30 heb ik op mn vorigge fn2 type-r gedaan en ek4.
Motul content van geweest nu gebruik ik liqui moly
 
Motul zeer goeie olie
Motul x-clean 5w30 heb ik op mn vorigge fn2 type-r gedaan en ek4.
Motul content van geweest nu gebruik ik liqui moly
Ik kan nu toch niet de enige zijn die totaal niet weet wat een FN2 of een EK4 is?
Laat staan dat het een algemeen normale terminologie is.
 
Ook weer hetzelfde probleem natuurlijk met distributieriemen, fabrikanten geven quasi altijd een vervangtermijn op van x kilometer of x aantal jaar, afhangkelijk van wat het eerste bereikt wordt (en dan nog meestal met adviezen om bij bepaalde omstandigeheden vroeger te vervangen) en toch blijft merendeel van de mensen zeggen dat de D riem pas bij X aantal km moet vervangen worden. Die leeftijd vergeet men altijd.
Ja die leeftijd kan je inderdaad beter niet vergeten.
Mijn Citroën Saxo moest op de 10 jaar of 120.000 km (dacht ik dat het was) en toen die op onderhoud moest in het jaar dat die 10 jaar zou gaan worden ineens die distributieriem laten vervangen. Wel het was hoog tijd, want er stonden nog net voldoende tandjes op die riem om hem in beweging te kunnen houden.
 
Ja die leeftijd kan je inderdaad beter niet vergeten.
Mijn Citroën Saxo moest op de 10 jaar of 120.000 km (dacht ik dat het was) en toen die op onderhoud moest in het jaar dat die 10 jaar zou gaan worden ineens die distributieriem laten vervangen. Wel het was hoog tijd, want er stonden nog net voldoende tandjes op die riem om hem in beweging te kunnen houden.
Hier had ik ook zo een geval toen ik de civic van 1999(ek4) kocht.
Die was 12 jaar en had maar 48dkm
Toen ik vroeg of de riem al vervangen was zei die ook op 100dkm en was ook de leeftijd vergeten

Heb toen direct nieuwe distributieriem-spanroller-bougies-waterpomp-thermostaat en koelvloeistof vernieuwd toen toch alles open lag.

Riem zag er wel nog goed uit toen ik de werken deed.
Dit was al een hele dikke riem van 3cm breed en van Gates
 
Terug
Bovenaan