Olympische Winterspelen 2022

Vindt ze zelf ook

D8QDx8H.jpg
zelfvertrouwen is iets moois toch als het klopt :love:

Die Schukting heeft net iets meer babe kwaliteit voor mij

Ze is in NL ook hard op weg miljonair te worden, mede op basis van haar uiterlijk is ze goed te "vermarkten"
Hanne vind ik vrij knap voor een Belgische te zijn. Echter Nederlandse dames zijn 9/10 gewoon nog knapper. :tongue:

Bronze medaille! Prachtig! Zag er even slecht uit door 2 rondes lang in de wind te schaatsen om een plaats op te schuiven.
'k Vind short track enerzijds wel een mooie sport want het ziet er bijzonder intense en technisch uit ... maar dat is voor mij ook de achilleshiel van de sport. Recht blijven is vaak genoeg om minstens enkele plaatsten op te schuiven. Zo lijkt het toch voor de leek.

Ik heb gewoon de beelden in het nieuws gezien. Eén iemand valt in de finale en sleurt iemand mee... tjah

Benieuwd of ze in het nieuws iets laten zien hiervan want is echt bedroevend. Het gaat langer over de auto van Ronaldo, de dikke teen van Neymar en de blauwe plek op de bil van Hazard dan over de winterspelen
Idd, dit is echt te zielig voor woorden. Waarom geen avondshow van een half uur met alle verslagen. Je krijgt gewoon niks te zien nu.

Ik ben de eerste om toe te geven dat je al is geluk nodig kan hebben in het shorttrack maar langs de andere kant heb je daar zoals in alle sporten wereldtoppers (Schulting bv) die altijd bij de beste eindigen en vele andere die al is blij zijn als ze wat verder geraken he.

Idd, dit is echt te zielig voor woorden. Waarom geen avondshow van een half uur met alle verslagen. Je krijgt gewoon niks te zien nu.

De tragiek van Belgie.

Sporten is hier voetballen en fietsen en vooral veel faits divers over welke kleur onderbroek Ronaldo draagt of welke maat borsten voetbalvrouwen hebben.
Veel geld voor "personalities" die sportshows presenteren, maar weinig sport zelf. Voor de meeste dingen moet je naar europsort of de Hollandse zenders kijken. Zelfs als de Belgen meedoen.
Geen sportbeleid. Niet in de media, niet door de politiek.

Een keer een ijsbaan in Antwerpen aanleggen of zo. Nee

Een keer een ijsbaan in Antwerpen aanleggen of zo. Nee
Het ergste van al: Die ijsbaan is er dus wél geweest hé, héél lang geleden.

Ik ben de eerste om toe te geven dat je al is geluk nodig kan hebben in het shorttrack maar langs de andere kant heb je daar zoals in alle sporten wereldtoppers (Schulting bv) die altijd bij de beste eindigen en vele andere die al is blij zijn als ze wat verder geraken he.
Hanne heeft zich zowel op de 500 meter als ze 1000 meter telkens op het nippertje of nipt geplaatst voor de kwart, halve en de finale ..
Het ging géén enkele wedstrijd gemakkelijk ..

Eigenlijk kan je dan gewoon zeggen dat ze elke wedstrijd geluk had tot op heden ..
Maar ja, geluk dwing je ook af. Ze rijdt meestal vrij slim rond, en ze valt zelf niet zo gemakkelijk.
Ze viel een paar keer bijna maar kon zich steeds rechthouden (uitgezonderd 1x). Dat is ook een kunst in deze technische en contractsport hé.
(Koersinzicht en recht blijven ..)

Laatst bewerkt:
De Vlaamse commentator die niet in de gaten heeft dat de Japanse topfavoriet struikelt bij de start van de 500m.

Dat niveau. Oei.

Lang leve de NOS, heeft al lang mijn voorkeur als het bijvoorbeeld over de Olympische Spelen gaat, staat hier nu zowat de hele dag op....
Ze stoppen er idd heel veel tijd, kennis en energie in, maar wel allemaal heel erg door dat nationalistische Hollandse brilletje.
Het enige voordeel is wel dat je de Belgische schaatsters wel heel uitgebreid kunt volgen via hun. En ze zijn nog best respectvol. Meest Hollandse commentators gunnen d eVlaamse atleten ook een medaille. Maar wel na Nederland dan.

T'blijft wel een talent hé, anders kan je die sprongen niet doen. Als Amerikaanse bijvoorbeeld had ze ook goed geweest. Dope doet véél maar het maakt van een boerenpaard nog géén racepaard.
Er is een Amerikaans journalist die amateurrenner was, heeft getest wat de impact van doping was. De conclusies waren heel erg duidelijk : dag en nacht verschil. Vooral in wat trainingsarbeid en recuperatie betreft.
Grootste impact hadden EPO en anabole steroïden, maar met die steroïden is hij na twee weken gestopt omdat hij de impact ervan gewoon te beangstigend vond.

Valieva is betrapt op een middel dat extra zuurstof in het bloed brengt en de uithouding te verbetert. Het is verboden voor mensen onder de 20 jaar, vanwege de bijwerkingen. Die hele entourage verdient het levenslang geschorst te worden, zo'n geneesmiddel toedienen aan een 15-jarige

Er is een Amerikaans journalist die amateurrenner was, heeft getest wat de impact van doping was. De conclusies waren heel erg duidelijk : dag en nacht verschil. Vooral in wat trainingsarbeid en recuperatie betreft.
Grootste impact hadden EPO en anabole steroïden, maar met die steroïden is hij na twee weken gestopt omdat hij de impact ervan gewoon te beangstigend vond.
Dat is allemaal wel zo, maar nogmaals: Ze blijft een talent hé (In Rusland pikken ze eerst de talenten / diegenen met het meeste potentieel eruit en dan prepareren ze die atleten). Echter het is géén toeval dat alleen Russinnen erin slagen 4-voudige sprongen uit te voeren. Loena is top, toch een paar jaar ouder en zelfs zij kan dat niet. Dat zegt voldoende denk ik.

Ik geloof dus ook totaal niet dat de andere Russinnen wel dopingvrij zijn. Maar bon, ze zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Valieva is betrapt op een middel dat extra zuurstof in het bloed brengt en de uithouding te verbetert. Het is verboden voor mensen onder de 20 jaar, vanwege de bijwerkingen. Die hele entourage verdient het levenslang geschorst te worden, zo'n geneesmiddel toedienen aan een 15-jarige
Ik had het daarstraks er nog over met ons moeder. Dat meisje van 15 jaar? 2 jaar schorsing en een nieuwe start is naar mijn mening meer dan voldoende.

Haar entourage? Mijn mening is dezelfde als deze van jou. Levenslang schorsen.

Dat is allemaal wel zo, maar nogmaals: Ze blijft een talent hé (In Rusland pikken ze eerst de talenten / diegenen met het meeste potentieel eruit en dan prepareren ze die atleten). Echter het is géén toeval dat alleen Russinnen erin slagen 4-voudige sprongen uit te voeren. Loena is top, toch een paar jaar ouder en zelfs zij kan dat niet. Dat zegt voldoende denk ik.
Misschien is dat inderdaad geen toeval. Misschien is dat wel dankzij die doping? Sinds ik dat verslag van die journalist heb gelezen, is het duidelijk. Het is een verschil van dag en nacht. Hij beschrijft dat hij na een ultra-rit van tegen de 1000 km (een wedstrijd) de dag nadien opstaat, fris als een hoentje.

Mooiste moment vandaag wsl het eerbetoon van d eHollandse shorttrackploeg aan de jong gestorven teamgenoot Lare van Ruijven (28 jaar). Ze wonnen goud vandaag en keken op het podium allemaal naar de hemel...
De Vlaamse tv was er helaas niet bij.

Het ergste van al: Die ijsbaan is er dus wél geweest hé, héél lang geleden.

Hanne heeft zich zowel op de 500 meter als ze 1000 meter telkens op het nippertje of nipt geplaatst voor de kwart, halve en de finale ..
Het ging géén enkele wedstrijd gemakkelijk ..

Eigenlijk kan je dan gewoon zeggen dat ze elke wedstrijd geluk had tot op heden ..
Maar ja, geluk dwing je ook af. Ze rijdt meestal vrij slim rond, en ze valt zelf niet zo gemakkelijk.
Ze viel een paar keer bijna maar kon zich steeds rechthouden (uitgezonderd 1x). Dat is ook een kunst in deze technische en contractsport hé.
(Koersinzicht en recht blijven ..)
Shorttrack herleiden tot chance vind ik wel wat kort door de bocht :unsure:
Het is ook niet dat het nipt is dat je per definitie geluk hebt. Kijk bv naar de verschillen op 500m langebaan... het is eerder logisch dat er veel close calls zullen zijn in een sport waar het uiteindelijk vaak aankomt op een eindsprint. Dat je soms een medaille pakt omdat je de enige bent die recht blijft of zo is ook een beetje flauw, je moet jezelf wel eerst tot in de finale knokken voor je zelfs maar een kans hebt op die medaille.

Op zich is het ook wel mooi aan een sport dat de wedstrijd altijd moet gereden worden. Als je bij voorbaat bijna zeker weet dat je gaat winnen is er ook maar weinig aan tbh. En de medaillespiegel van Schulting sinds pakweg 2019 bewijst toch ook dat de sport meer is dan zuiver geluk...

En de medaillespiegel van Schulting sinds pakweg 2019 bewijst toch ook dat de sport meer is dan zuiver geluk...
Buiten dat ook Schulting op haar prachtige bips ging tijdens de gemengde aflossing deze OS.
Op je schaatsen blijven staan is gewoon een essentieel onderdeel van deze sport. En dat is nog verdomde moeilijk.

5h8D53Z.jpg

Vraag me vooral af of de Vlaamse media wakker zijn als onze Hanne de 1500m rijdt.

4 jaar geleden waren ze dat niet toe Bart zilver won.

Overigens is Hanne internationaal gewoon een outsider op de 1500, geen favoriet. Maar iedereen heeft gezien dat je desondanks gewoon een medaille kunt pakken.

2KyN92q.jpg

Buiten dat ook Schulting op haar prachtige bips ging tijdens de gemengde aflossing deze OS.
Kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar kijk gewoon naar haar resultaten sinds 2020... ze haalt gewoon 10 keer goud (+1x zilver) op 11 events op de internationale kampioenschappen op de 500, 1000 & 1500m. Als geluk een zware doorslaggevende factor zou zijn dan kan zoiets gewoon niet.

Terug
Bovenaan