Oekraïne: Sancties & Economische Gevolgen

De landen die momenteel het meest profiteren (en blokkeren, Hongarije & Polen) gaan daar nooit mee instemmen.
Vandaar dat ik dat enkel zie verdwijnen in combinatie met een verdere uitbreiding.
 


De Russische automobielindustrie is ingestort naar aanleiding van de sancties. 18 van de 20 fabrieken gesloten, geen wisselstukken meer te verkrijgen en ook de verkoop is bijna onbestaande (van 130.000-150.000 verkochte auto's per maand vorig jaar naar 25.000-35.000 per maand sinds de sancties).
Autofabrieksarbeiders uit Kaliningrad worden nu ingezet op aardbeien te plukken en aardappels te rooien :laugh:
 

past beter hier dan misschien in het oorlog topic

President XI zou graag hebben dat de BRICS meer gecoördineerd optreden en hun posities op elkaar afstemmen bij grote geopolitieke kwesties.

Denk dat hij vooral wil dat de anderen naar China luisteren, dat ze in Brazilie, Zuid-Afrika en India maar eens goed nadenken over met wie ze in bad kruipen want China zal het niet nalaten de anderen in het zak te zetten als er een voordeel mee kunnen doen.
 

past beter hier dan misschien in het oorlog topic



Denk dat hij vooral wil dat de anderen naar China luisteren, dat ze in Brazilie, Zuid-Afrika en India maar eens goed nadenken over met wie ze in bad kruipen want China zal het niet nalaten de anderen in het zak te zetten als er een voordeel mee kunnen doen.
Redelijk grappig als je dit dan ook leest :

 
“Het blinde geloof in de machtspositie, de uitbreiding van de militaire allianties en het streven naar de eigen veiligheid ten koste van de veiligheid van de andere landen monden onvermijdelijk uit in een veiligheidsimpasse”, aldus Xi, die daarmee naar de NAVO en de Verenigde Staten leek te verwijzen.
Dus iedereen had Rusland maar moeten laten doen, had hij natuurlijk graag gehad gezien ze hetzelfde van plan zijn met Taiwan. Dat niemand zich moeit als een groter land een kleiner land zomaar binnenvalt en zegt “het is hier nu ook Rusland/China/…” , ik snap echt niet in welke wereld die leven, zoveel miserie en shit creëren voor een stukje, ondertussen kapotgeschoten, grond.
Alsof de modale Rus wakker ligt van een Rusland zoals in de tijd van de Tsaren of de gewone Chinees zijn leven een sikkepit zal veranderen als Taiwan terug bij China zou horen (dat van de Taiwanezen daarentegen…) er zijn natuurlijk geen andere prioriteiten in de wereld.
 
Redelijk grappig als je dit dan ook leest :

[/QUOTE
Ik weet
Redelijk grappig als je dit dan ook leest :


Ik vind er weinig grappig aan. De wereld is aan het afstevenen op een gigantisch conflict tussen Oost en West. En ik heb daar geen zin in.
 

Dat voorspelt ook weinig goeds. We zitten volop in de zomer en in Duitsland begint het al te nijpen.
De winter wordt een stevige test voor de EU / Europese solidariteit, en voor de steun van de bevolking...
 
Terug
Bovenaan