Nvidia 30-series Launch

Wanneer gaan die LHR-cards eigenlijk in de "rekken" liggen? Ben benieuwd om te zien of het echt iets zal doen aan de prijzen.
 
Waar vind ik eigenlijk MSRP prijzen ter indicatie? Ik zou bijvoorbeeld de MSRP van de Nvidia 3080 Asus Rog Strix OC willen weten echter levert google mij niks op. Iemand die hierbij kan helpen?
 
Wanneer gaan die LHR-cards eigenlijk in de "rekken" liggen? Ben benieuwd om te zien of het echt iets zal doen aan de prijzen.

3060, 3070 TI, 3080 TI worden al volop verkocht en zijn LHR. De 3080 LHR zullen binnenkort ook volgen, beetje koffiedik kijken maar ik dacht dat er eerder werd aangegeven dat dit eind juni zou zijn. Maar ik weet niet of dit nu zoveel gaan uitmaken daar de miners massaal aan het afhaken zijn na de crypto drop. Die zijn gestopt met opkopen aan absurde prijzen waardoor die nu ook gevoelig aan het zakken zijn de laatste weken.
 
3060, 3070 TI, 3080 TI worden al volop verkocht en zijn LHR. De 3080 LHR zullen binnenkort ook volgen, beetje koffiedik kijken maar ik dacht dat er eerder werd aangegeven dat dit eind juni zou zijn. Maar ik weet niet of dit nu zoveel gaan uitmaken daar de miners massaal aan het afhaken zijn na de crypto drop. Die zijn gestopt met opkopen aan absurde prijzen waardoor die nu ook gevoelig aan het zakken zijn de laatste weken.
Cool, ik zie het langzaam aan de prijzen, maar ga nog even wachten. Benieuwd of de 3060 (TI) tegen september onder €500 te vinden zal zijn :p
 
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van GPUs terug iets "normaler" aan het worden?

Ik zie op Alternate bijvoorbeeld:

  1. MSI RTX 3090: 2499 euro (paar weken geleden 3000+ euro)
  2. MSI RTX 3070: 999 euro (paar weken geleden 1300+ euro)
Okay, dat is nog altijd een pak boven de "adviesprijzen", maar een daling van de prijzen lijkt me toch ingezet?
 
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van GPUs terug iets "normaler" aan het worden?

Ik zie op Alternate bijvoorbeeld:

  1. MSI RTX 3090: 2499 euro (paar weken geleden 3000+ euro)
  2. MSI RTX 3070: 999 euro (paar weken geleden 1300+ euro)
Okay, dat is nog altijd een pak boven de "adviesprijzen", maar een daling van de prijzen lijkt me toch ingezet?

Uh ja, wordt toch ook al vermeld in de posts boven je...
 
Ja heren (en dames?) ik kan eindelijk na een godvergeten jaar de shitshow van de GPU markt achter mij laten. Voor de lockdown vorig jaar mijn 1070 verkocht en tot nu zonder gezeten. Na talloze uren op 2dehands het voorbije jaar en ook meermaals bij drop op donderdagen op de AMD site op niks uit te lopen (met 2 proberen elk op verschillend netwerk en met script etc telkens niks) ben ik geplooid en heb op 2dehands een sealed/nieuwe Radeon 6700XT op de kop getikt. Heb ze voor €550 wat niet zo slecht is ivg met de €480 msrp waar ook nog verzending bijkwam dan. Dus €60 over MSRP en heb ze gewoon kunnen afhalen in de buurt.

Het ziet er iig naar uit dat degene die snel wat cash wouden verdienen het nu uiteindelijk heet onder de voeten beginnen krijgen en onder elkaars prijzen beginnen gaan en om de paar dagen de prijs doen zakken uit vrees dat ze er gaan blijven mee zitten. Staan verschillende 6700XT's op 2dehands van gasten die et precies nie doorhebben dat de prijzen zakken en sommige die richting €600 gaan. Ik heb geluk gehad van ene te vinden die liever het zekere voor het onzekere nam en nog eens niet zo veraf woonde.

Dus aan degene die nog zoeken -> nog even volhouden want de prijzen zijn nu echt wel in dalende lijn en ook de retail is aan het volgen. Er is licht aant eind van de tunnel :p
 
Veel zin om nu ook een aankoop te doen genre 3070/3070ti maar ik gok erop dat alles nog gaat dalen.
 
Alles is serieus aan het dalen.

Fe zijn aan adviesprijs te vinden.
FE’s werden altijd verkocht tegen adviesprijs, het zijn de AIB’s die hoog stonden.
de prijzen dalen ja maar tis toch trager dan gedacht. Vooral de RTX’en gelijk Asus en MSI 3080 zie ik nog altijd aan 1400 euro verkocht worden.
 
Is er eigenlijk veel verschil tussen FE en AIB?
AIB's hebben doorgaans iets betere koeling (stiller en efficiënter), wat (meer) RGB en mogelijk ook standaard een hogere power limit waardoor je iets meer FPS haalt.

Maar een wereld van verschil is het niet, ze zijn hun geld zeker in deze tijden absoluut waard.
 
Schoon bewijs dat het probleem echt wel die triestige miners was.
Tja, dat was wel heel duidelijk de hoofdoorzaak, maar voor de mininghype begon waren ze na de launch ook al moeilijk verkrijgbaar hoor. Had deels te maken met de scherpe price point van de RTX3080.
 
Hangt er vanaf welke spellen je speelt, op welke resolutie en hoeveel fps je wilt ;)

Eigenlijk zou die 3070 max 599€ mogen kosten in 1 of andere speciale uitvoering.
 
Terug
Bovenaan