Nvidia 30-series Launch

de gpu's zijn overal opgeslagen voor een MSI Ventus 3080 betaal je nu bijna 999 euro bij tones en alternate. Azerty is ook al +800 euro.
Ben blij dat ik de mijne aan 805 euro bij Megekko on bestellen in december, maar die zijn ook gestopt met de verkoop wegens de grote backorders, nu kan je bij megekko alleen een 30xx gpu kopen als ze die op voorraad hebben (nadat de backorders zijn weg gewerkt) ik ben benieuwd wnr ik de mijne krijg sta momenteel op plaats 126
 
Ik wacht nog op mijn dag 1 bestelling van een rtx 3080 tuf bij Tones ... maar we hebben tijd ;) Voldoende andere onderdelen kunnen aankopen & verzamelen hier en daar en zonet hier een gamepc te koop gezet met een paar van die begeerlijke onderdelen ;)
 
Bij alternate is nu de goedkoopste 3080 vanaf 1049 en niet meer preorderbaar, begint nu toch echt wel te zot te worden.. Mijn 1080 zal nog efkes blijven zitten precies.
 
Na de prijsverhogingen bij Tones leken de prijzen bij Alternate België in verhouding nog doenbaar maar ondertussen hebben ze die dus ook verder omhoog getrokken.
Wat een gigantisch verschil ondertussen met Alternate NL! Al blijken ze daar toevallig weinig tot geen voorraad te krijgen ten opzichte van de veel duurdere Alternate BE en DE. :rolleyes:
 
zou een 3090 nemen om van het wachten vanaf te zijn.. wacht al van oktober... ben het stillekes beu aan het geraken :(
 
De 3080 is ondertussen zo duur geworden dat ge het u zou beklagen dat ge geen 3090 FE hebt gekocht
 
klopt idd.. had ik het toen geweten had ik gewoon direct een 3090 gekocht hebben :( maarja, heb helaas geen glazen bol :D
 
Wel compleet geschift hoe die prijzen momenteel uit hun dak gaan... :eek: Ik heb al een RTX 3090 gezien voor 2500 euro. Aan dit tempo kost een RTX 3070 meer dan 1000 euro tegen het einde van de maand.
 
Ik kan de impuls richting een rtx 3090 wel snappen... maar in de huidige omstandigheden lijkt ‘gokken’ of ‘starten’ met een rtx 3070 bijvoorbeeld mij wel redelijker. Af en toe zijn die nog redelijker geprijsd en die zullen ook vlotter terug verkocht geraken wanneer een rtx 3080, rtx 3080 ti of rtx 3090 beter verkrijgbaar zijn en/of goedkoper. PS: ik zeg dit niet omdat ik momenteel een rtx 3070 systeem te koop heb maar wel omdat ik momenteel in mijn systeem ook een rtx 3070 heb zitten in afwachting van...
 
Ik kan de impuls richting een rtx 3090 wel snappen... maar in de huidige omstandigheden lijkt ‘gokken’ of ‘starten’ met een rtx 3070 bijvoorbeeld mij wel redelijker. Af en toe zijn die nog redelijker geprijsd en die zullen ook vlotter terug verkocht geraken wanneer een rtx 3080, rtx 3080 ti of rtx 3090 beter verkrijgbaar zijn en/of goedkoper.
Jup, zo is het bij mij ook ongeveer gegaan. Ik wilde eigenlijk een 3060 Ti: die kaart was meer dan voldoende voor de games die ik wil spelen. Maar enkel de RTX 3070 was in voorraad en dan heb ik maar iets dieper in de portefeuille getast in plaats van te blijven wachten op leverbaarheid 3060... Nu ga ik waarschijnlijk ook wel niet meer downgraden naar een 3060 Ti.
 
Laatst bewerkt:
Wel compleet geschift hoe die prijzen momenteel uit hun dak gaan... :eek: Ik heb al een RTX 3090 gezien voor 2500 euro. Aan dit tempo kost een RTX 3070 meer dan 1000 euro tegen het einde van de maand.
Heb er al gezien voor tegen de 4K ;)
Ook al 3070's die naar de 1000 oplopen hoor.
 
the fuk die prijzen?
Hoor het net van collega die op zoek is naar 30xx reeks.
Wat ben ik blij dat ik in november een 3080 oc tuf voor 879 op de kop kunnen tikken heb. (er was ooit eens een surplus van 9 kaarten bij tones die periode) Die staan dus nu effectief 1200+ euro.... Crazy!
 
the fuk die prijzen?
Hoor het net van collega die op zoek is naar 30xx reeks.
Wat ben ik blij dat ik in november een 3080 oc tuf voor 879 op de kop kunnen tikken heb. (er was ooit eens een surplus van 9 kaarten bij tones die periode) Die staan dus nu effectief 1200+ euro.... Crazy!

Ik vind > 500 € al veel voor een videokaart.. >1200 € is gewoon te zot voor woorden😧.
 
En tis nu niet te zeggen dat het de super kaart is.
cyberpunk aan 55-60 alles op ultra op 3440x1440.

Dat ligt eerder aan cyberpunk dan aan de kaart, denk ik zo. Er zijn in die game enkele settings die visueel weinig impact hebben, maar wel een hoge performance hit hebben.

Ik speel normaal met mijn 1070 op 1920*1200 met alles op max, behalve cyberpunk.. Enkele demanding settings verminderd en haal max 50-55 fps, met drops in de lage 40.
 
Terug
Bovenaan