Nvidia 30-series Launch

als er mensen nog willen bestellen zou ik bij https://www.hcscomputers.be/ bestellen.
Heb men MSI gaming trio x 3080 besteld voor €806 alle kaarten staan daar lijkt me veel goedkoper.
heb deze 9 december besteld en wordt verwacht 17 maart.

Vriend van me had via Alternate.nl bij vrienden in nederland bestelling geplaatst op 1december voor dezelfde kaart (stond toen ook aan €800 daar).
En heeft bericht gehad dat ze eind februari begin maart verwacht wordt.

Dus wachttijd is gewoon zelfde. Kreeg van winkel eigenaar te horen dat het gewoon bestellen is bij de leverancier en zij krijgen de kaarten ook gewoon op volgorde van de leverancier.

Als je dan toch moet wachten kan je toch nog wel wat geld besparen zo. die 3080 msi trio staat overal €880 of meer nu zelfs €1000 bij alternate. toch groot verschil
 
Op termijn zie ik mezelf nog wel een 3080 kopen om mijn 2070 te vervangen maar aangezien ze nergens beschikbaar zijn zal het nog wel ff duren.
 
Gaan de prijzen van deze kaarten (en van de amd 5600x cpu) tussen nu en 6maanden zakken volgens jullie?

Mijn i7-2600k & amd 480 gpu build heeft het de laatste tijd moeilijk om alles te kunnen draaien...
Maar als ik zie dat een nieuwe pc build me 1700€ zou kosten... 😔
 
Gaan de prijzen van deze kaarten (en van de amd 5600x cpu) tussen nu en 6maanden zakken volgens jullie?

Mijn i7-2600k & amd 480 gpu build heeft het de laatste tijd moeilijk om alles te kunnen draaien...
Maar als ik zie dat een nieuwe pc build me 1700€ zou kosten... 😔

Dat gaat niemand kunnen zeggen... Maar de 5600X valt toch goed mee nu? 350 Euro, dat is zo'n 40 meer tov de laagste prijs die de cpu gehad heeft. Bij gpu's spreken we gerust over > 100 of véél meer.

Koop een 5600X + mb en memory en een second hand beeldkaart..
 
True true, niemand weet dat exact, maar misschien dat er hier ervaringsdeskundige zijn ivm vorige release's 😛
En 40€ op 350€ is toch >10% heh 😛

Ik dacht aan de volgende build:
Corsair Vengeance 32gb (2x16gb) geheugen
Asus tuf x570-plus (wifi) mobo
Amd 5600x cpu
Asus tuf 3070 oc gpu

Ook ineens men 240gb ssd van bij de ssd release upgrade naar een 1tb ssd en een nieuwe case kopen.

Mijn corsair cpu waterkoeling kan ik hergebruiken, net zoals men voeding.

Al twijfel ik tussen de 3070 en de 3080...
 
3070 of 3080...ligt eraan wat je wilt spenderen en op welke resolutie je wilt gaan gamen ( 1440P of 4K).
 
Zijn die moederborden ondertussen al uitgerust met de laatste nieuwe BIOS voor de 5000 series CPU's ? Of moet je die nog steeds zelf gaan updaten.

plaats 15 momenteel voor m'n RXT 3080 :( . amper 2 in 3 weken gezakt
 
Ik ga er vanuit dat je de bios-update nog steeds te doen hebt bij quasi alle moederborden. Indien je een nieuw koopt, kies zeker een exemplaar waar je bios kan flashen met usb zonder dat alles gemonteerd is.
 
Zijn die moederborden ondertussen al uitgerust met de laatste nieuwe BIOS voor de 5000 series CPU's ? Of moet je die nog steeds zelf gaan updaten.

plaats 15 momenteel voor m'n RXT 3080 :( . amper 2 in 3 weken gezakt
BIOS update staat hier gewoon op de to-do lijst bij een nieuwe install, ik zou er altijd vanuit gaan dat je een BIOS update moet doen.
Het is niet omdat de fabrikant een BIOS update al een tijdje klaar heeft (Lees: maanden), dat die automatisch op elk moederbord staat, dat hangt allemaal af van wanneer ze hun materiaal stagen en verpakken.

Bouw je PC; Installeer je OS; Update Bios; Update OS en dan al de rest.
 
3080 besteld.. maar nu hoor ik dan er een Ti aankomt.. mss beter dan die nemen en nog wat wachten dan ? (wacht toch al van oktober
tongue.gif
)
 
Als je rtx 3080 er nog niet is... kan je bij de launch van een rtx 3080 Ti opnieuw in de wachtrij gaan staan. Dat die kaart er aan komt is een feit... op welk prijspunt vraag ik mij af = 1200-1300?
 
Ik hou mijn preorder nog effe vast... maar als hij er tegen februari nog niet is ga ik toch kijken voor de ti... heb een 3080 OC Strix staan als preorder..

nu ja ik moet niet klagen.. ik heb nu een 2080 super..
 
Ik dacht aan de volgende build:
Corsair Vengeance 32gb (2x16gb) geheugen
Asus tuf x570-plus (wifi) mobo
Amd 5600x cpu
Asus tuf 3070 oc gpu

ik heb de non wifi versie van dat bord, volgens een maat had ik beter de high end versie van de 470 gepakt. De 570 heeft geen front usb-c, enkel achteraan. Op mijn case zat er wel een usb-c vooraan die ik dus niet kan gebruiken.

ik ging ook eerst voor vengeance ram, uiteindelijk toch gskill ripjaws trident z neo gepakt. Vengeance is ook goed maar pak dan zeker C16 RAM.

ik heb de 5800x processor, was de enigste die nog te krijgen is blijkbaar lol... wou ook eerst een 5600x maja die heeft wel weinig cores ook.

tot slot nog een RTX3070 FE (nieuw in gesloten doos via 2dehands gevonden voor 670 euro...).

pc zit samen aan de start van mijn verlof, al bij al ben ik zeker content :)

er komt nog een 1440p ips 144hz scherm aan ook :)
 
ik heb de non wifi versie van dat bord, volgens een maat had ik beter de high end versie van de 470 gepakt. De 570 heeft geen front usb-c, enkel achteraan. Op mijn case zat er wel een usb-c vooraan die ik dus niet kan gebruiken.

ik ging ook eerst voor vengeance ram, uiteindelijk toch gskill ripjaws trident z neo gepakt. Vengeance is ook goed maar pak dan zeker C16 RAM.

ik heb de 5800x processor, was de enigste die nog te krijgen is blijkbaar lol... wou ook eerst een 5600x maja die heeft wel weinig cores ook.

tot slot nog een RTX3070 FE (nieuw in gesloten doos via 2dehands gevonden voor 670 euro...).

pc zit samen aan de start van mijn verlof, al bij al ben ik zeker content :)

er komt nog een 1440p ips 144hz scherm aan ook :)
Njah ik was het ook aan het bekijken ivm de usb c die vanvoor op de case zat, maar is dat 70€ waard...?(meerprijs van een mobo die het ondersteund)
 
Terug
Bovenaan