Nvidia 30-series Launch

Mijn ASUS X570 Hero heeft nu BIOS 3003 die Zen 3 cpu's officieel ondersteunt en ook resizable BAR heeft toegevoegd. Er is een nieuwe Beta BIOS beschikbaar die nog een nieuwere AGESA versie aan boord heeft maar die heb ik niet geflasht. Ik wacht even tot die uit Beta is.

Bij ASUS heb je de Prime X570 Pro of de TUF Gaming Pro die beiden wel front panel connectoren hebben, of anders de strix X570-F zie hier: https://www.asus.com/microsite/motherboard/AMD-X570/doc/ASUS_X570_Full_Specs.pdf

Ik ben van SK Hynix RAM modules naar Samsung B-Die gegaan (de GTZN ipv de GTZNC kit in de G.Skill Trident Z Neo reeks) en daarmee kan je op een degelijk bord naar 3600mHz CL14-15-15-15-36 gaan. Bij mij zat daar toch nog 5% performance in t.o.v. de NC kit, maar je moet er wel manueel mee aan de slag in de BIOS en goed doortesten.
 
Any tips om een 3060 te bemachtigen zonder een half fortuin neer te leggen? 'k begin de malaise met GPU-kaarten stilaan wel beu te worden. Wil al een jaar mijn RX570 upgraden, maar zoals het nu loopt kan ik nog een jaar wachten tegen ik iets betaalbaar kan kopen.
 
Any tips om een 3060 te bemachtigen zonder een half fortuin neer te leggen? 'k begin de malaise met GPU-kaarten stilaan wel beu te worden. Wil al een jaar mijn RX570 upgraden, maar zoals het nu loopt kan ik nog een jaar wachten tegen ik iets betaalbaar kan kopen.
Ik kan je aanraden om discord stock checkers in de gaten te houden.


De €420 MSRP van de 3060 ti FE zal niet lukken tenzij je net op het juiste moment een FE drop bij LDLC (Franse shop maar ook verantwoordelijk voor distributie van de FE in België) kan bestellen. Er komen wel geregeld AIB kaarten rond de €550 voorbij, zeker de eerder 'budget' dual fan modellen. Erg snel zijn blijft dan wel de boodschap voor ze uitverkocht zijn.

Tweakers forum https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2015274/last en bijhorende wachtrij sheet https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WLMKFVRILOafHDHe2nD_kK2CpDCk0ED16Fu5Q2_DWk4 kan ook interessant zijn om te checken bij welke shops de wachtrijen het kortste zijn.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijne MSI RTX 3080 gaming trio aangekocht via Azerty op 5dec en heb deze ontvangen op 16dec dus daar was het vrij snel geleverd
Maar nu weet ik niet of dit altijd zosnel zal zijn? Maar misschien de moeite om toch eens te proberen he
 
Definieer "normale" prijs. Voor we terug rond de MSRP van €700 - €800 zitten gaan we gemakkelijk enkele maanden verder zijn, als de prijzen uberhaupt nog tot die waarde gaan terugvallen.
 
Definieer "normale" prijs. Voor we terug rond de MSRP van €700 - €800 zitten gaan we gemakkelijk enkele maanden verder zijn, als de prijzen uberhaupt nog tot die waarde gaan terugvallen.
Ja normals prijs rond de 800€. Is dus wel een “goede” deal via azerty tbh. Ja als je met alles wacht en uitstel, gaan de prijzen sowieso zakken. Zeker als er weer nieuwe hardware op de markt komt. Zo kunnen we altijd maar blijven wachten en uitstellen. Merci voor de tip! Ga eens kijken op azerty
 
Tis er precies niet op aan het beteren. Zotac Trinity 3080 is al van de site verdwenen bij Tones, enkel nog de AMP HOLO staat erop. Ondertussen al 1140 EUR.
MSI Ventus 3X staat ook al 999 EUR
 
No offence maar als je dan effectief zot genoeg bent om rond de €1800 te geven voor een GPU (dat is voor velen een volwaardig maandloon), dan zou ik zeker geen zotac trinity nemen die slower by design zijn (zie reddit post van zotac medewerker), afgezien van andere problemen waarmee zotac kaarten te maken kunnen hebben.

Pak dan op zijn minst deze, ook voorradig, meer gerenommeerd merk en nog goedkoper ook.
 
Niet moeilijk dat het een van de weinige kaarten zijn die nog in stock zijn 🤣
Ik snap ook niet wie er een Zotac kaart zou kopen, moesten ze nu wat goedkoper zijn, dan misschien.
 
"Slower by design" is ook wel royaal overdreven. 1 tot 3 procent tegenover een Founders Edition, een kaart die op zichzelf al beter presteert dan quasi al de concurrenten. Daarnaast is dat specifiek over de 3080, ik heb niet de indruk dat de 3090 dezelfde lijn volgt.
Ik kan absoluut niet klagen van mijn ZOTAC 3070, noch van de AMP HOLO.
De kaart die ge toont kost ook 400 EUR meer he. 22% verschil.

Als je bv gaat kijken naar deze roundup dan zie je dat de Asus, Gigabyte en Zotac 3090 frequent van plaats wisselen maar vrij dicht bij elkaar liggen qua performance: https://www.eteknix.com/zotac-gaming-rtx-3090-trinity-review/6/
 
Kom kom de 3080 en 3090 trinity hebben voor zover ik weet dezelfde koeler, dus met de nog hogere TDP van de 3090 verwacht ik enkel een nog grotere prestatie bottleneck.

Die 3090 gaming oc was vanochtend ook gewoon direct leverbaar aan 1750. Dus niet 400 euro meer, maar 100 euro minder, voor een betere kaart.

Geen probleem dat jij met de aanhoudende schaarste een zotac 3070 hebt gekocht maar dat moet hier nu niet aangeraden worden wanneer er beter beschikbaar is aan gelijkaardige prijzen.
 
Laatst bewerkt:
de koeler is helemaal niet de bottleneck, de firmware is de bottleneck. Power Limit van de Trinity is lager gezet dan de AMP HOLO.
Toen ik naar uw link keek stond de Gigabyte aan 2199 EUR hoor, aan 1750 zou ik idd gewoon een ander merk kopen :D
Mijn personlijke favoriet was een EVGA Hybrid, maar die is zelfs nog nooit leverbaar geweest.

Punt is: die ZOTAC kaarten zijn helemaal zo slecht niet als er over gedaan wordt. Moesten mensen nu frequente crashes hebben door bad design, akkoord. Maar dat is niet het geval. Ze presteren soms een paar procent minder, ze kosten door de band genomen ook minder. Voor de rest zijn ze stabiel en behoorlijk stil.
Want Inno3D maakt pas écht slechte kaarten en daar hoort ge dan weer niks van. Smerig luid, slecht koelerontwerp, duur.
 
Terug
Bovenaan