Nvidia 30-series Launch

Ik heb mij juist een pre-built systeem gekocht met een Palit 3080 erin. Ik had veel liever zelf mijn PC in elkaar gestoken maar ik vond dit hier voor 241.428 yen (ik woon in Japan. Is blijkbaar 1.861,93 €). Gezien hoe onvindbaar en onbetaalbaar 3080 kaarten nu zijn en dat ik sowieso een volledig nieuwe PC ging bouwen ben ik er maar voor gegaan.

Ryzen 7 3700X
GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X
16GB DDR4 SDRAM
512GB NVMe SSD

Voor wie tussen het Japans door naar de rest van de specs wil kijken (beetje naar beneden scrollen): https://www.dospara.co.jp/5shopping...30&ft=rtx3080&mc=9727&sn=4270&st=1&vr=10&tb=2

Kheb die SSD alvast geupgrade naar een 1TB gen4 versie en ga nog wat ram bij steken ook. Zaterdagavond besteld en deze morgen geleverd. Kan niet wachten om eens wat games te installeren na het werk vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij een nieuw systeem gekocht bij Fenn.Systems.
Hopelijk dit weekend klaar..
Gekozen voor de RTX 3090 aangezien hij deze in stock had liggen, anders was het wss toch wel de 3080 geweest.
Dure grap eigenlijk omdat ik niet wil wachten :p
 
Hoeveel heeft die 3090 gekost? Degenen die ik hier in Japan tegen kom zitten allemaal rond de 300k yen. Da's zo'n 2300 euro.
Exacte prijs weet ik eigenlijk niet.
Heb een totaalprijs gekregen van het hele systeem. Maar zal wel rond de 2200/2300 draaien. Dat is toch de prijs op Tones.
Is de ROG STRIX OC versie.
 
Ik ben sinds oktober aan het wachten op een RTX 3080 (ASUS TUF OC10) maar ik ben het eigenlijk beu en kan eerlijk gezegd de cash gebruiken op dit moment als zelfstandige die weeral eens opdrachten ziet verdwijnen door lockdowns. De games die ik nu speel en de applicaties die ik gebruik hebben eigenlijk geen RTX 3080 nodig eerlijk gezegd. Of toch wachten en hem dan verkopen voor grof geld? De enige reden waarom die nu zo BELACHELIJK hoog staan, is toch gewoon omdat er geen zijn? Ik heb die van mij rond de 800 euro betaald, die kaart staat nu 1599€. Er is toch niemand die een kaart gaat kopen die ondertussen al 6 maanden oud is (25% van zijn lifecycle als je de gebruikelijke 2 jaar neemt) en daar nog eens gemiddeld 1000 euro bovenop de oorspronkelijke prijs gaat geven?
 
Ik ben sinds oktober aan het wachten op een RTX 3080 (ASUS TUF OC10) maar ik ben het eigenlijk beu en kan eerlijk gezegd de cash gebruiken op dit moment als zelfstandige die weeral eens opdrachten ziet verdwijnen door lockdowns. De games die ik nu speel en de applicaties die ik gebruik hebben eigenlijk geen RTX 3080 nodig eerlijk gezegd. Of toch wachten en hem dan verkopen voor grof geld? De enige reden waarom die nu zo BELACHELIJK hoog staan, is toch gewoon omdat er geen zijn? Ik heb die van mij rond de 800 euro betaald, die kaart staat nu 1599€. Er is toch niemand die een kaart gaat kopen die ondertussen al 6 maanden oud is (25% van zijn lifecycle als je de gebruikelijke 2 jaar neemt) en daar nog eens gemiddeld 1000 euro bovenop de oorspronkelijke prijs gaat geven?
Blijkbaar wel aangezien ze nog steeds op luttele seconden uitverkopen als ze beschikbaar zijn.
 
Ik heb mij een nieuw systeem gekocht bij Fenn.Systems.
Hopelijk dit weekend klaar..
Gekozen voor de RTX 3090 aangezien hij deze in stock had liggen, anders was het wss toch wel de 3080 geweest.
Dure grap eigenlijk omdat ik niet wil wachten :p
Hier soortgelijk verhaal: ik wilde eigenlijk de RTX 3060 Ti, maar die was nergens te verkrijgen... Dan maar iets meer geld uitgegeven en gegaan voor een RTX 3070 die plotseling "op voorraad" was bij Alternate. En zo zullen er wel veel potentiële kopers water bij de wijn doen en pakken wat te pakken valt. Wel compleet absurd hoe die prijzen tegenwoordig zijn gestegen... :-/ Zelf 719 euro betaald voor de RTX 3070, wat ook al flink boven de adviesprijs was.
 
Hier soortgelijk verhaal: ik wilde eigenlijk de RTX 3060 Ti, maar die was nergens te verkrijgen... Dan maar iets meer geld uitgegeven en gegaan voor een RTX 3070 die plotseling "op voorraad" was bij Alternate. En zo zullen er wel veel potentiële kopers water bij de wijn doen en pakken wat te pakken valt. Wel compleet absurd hoe die prijzen tegenwoordig zijn gestegen... :-/ Zelf 719 euro betaald voor de RTX 3070, wat ook al flink boven de adviesprijs was.
idd.
Ik ken iemand die in oktober/november een 3080 besteld heeft (weet niet waar). En staat nu 6des in de wachtrij... like wtf..
Hij heeft wel nog het geluk dat hij het aan een 'normale' prijs heeft kunnen kopen.
 
Ik heb me ingeschreven op EVGA hun website voor een 3060. Benieuwd hoelang het zal duren vooraleer ik een mailtje krijg. :p
 
Blijkbaar wel aangezien ze nog steeds op luttele seconden uitverkopen als ze beschikbaar zijn.

Ik had wel iets opgevangen over te korten en prijs stijgingen maar toen ik gisteren dacht mijn 5600XT te updaten en ik ging eens kijken wat ik er nog voor zou krijgen, viel ik quasi letterlijk van mijn stoel.

Ik heb mijn 5600XT €299 betaald en er zijn vragen op Tweakers V&A tussen de 450-550 :oink:
 
Hier soortgelijk verhaal: ik wilde eigenlijk de RTX 3060 Ti, maar die was nergens te verkrijgen... Dan maar iets meer geld uitgegeven en gegaan voor een RTX 3070 die plotseling "op voorraad" was bij Alternate. En zo zullen er wel veel potentiële kopers water bij de wijn doen en pakken wat te pakken valt. Wel compleet absurd hoe die prijzen tegenwoordig zijn gestegen... :-/ Zelf 719 euro betaald voor de RTX 3070, wat ook al flink boven de adviesprijs was.
Da's nog een ferm goeie prijs voor een 3070 op dit moment, zelfs. Ik zou daar op springen tbh.
 
Da's nog een ferm goeie prijs voor een 3070 op dit moment, zelfs. Ik zou daar op springen tbh.
Idd, ik heb de mijne aan launch prijzen gehad en de wat meer luxe modellen zoals de ROG STRIX zaten toen al aan die prijs.
 
Exacte prijs weet ik eigenlijk niet.
Heb een totaalprijs gekregen van het hele systeem. Maar zal wel rond de 2200/2300 draaien. Dat is toch de prijs op Tones.
Is de ROG STRIX OC versie.
En hoe ziet de rest van je systeem eruit en welke prijs?
Ben eens op hun website gaan kijken, maar daar zie ik niet direct prijzen...
 
En hoe ziet de rest van je systeem eruit en welke prijs?
Ben eens op hun website gaan kijken, maar daar zie ik niet direct prijzen...
Dit is de rest van het systeem:

CPU: Intel Core I9 10900K (OC Edition By FENN)
MB: ASUS ROG Strix Z490-F
SSD: Samsung EVO 970 PLUS 2TB
RAM: G.skill Trident Z RGB 2*16GB 32GB 3200MHz
CASE: NZXT Elite H510 Black Elite
COOLER: NZXT Kraken Z63 AIO Cooler
GPU: Asus Strix RTX 3090 STRIX 24GB OC

Totaalprijs 4600 EUR.

HosfMlK.jpg
 
Terug
Bovenaan