Nvidia 30-series Launch

Tweakers kondigt dan netjes die rtx 3060 aan, en vernoemt de retail prijs van 329$. Dat dit 370€ tot 400€ naargelang luxe versies ofzo kon zijn, ok ...
De goedkoopste pre order op alternate is al 550€, prijzen gaan al tot 750€ of meer. Zottenkot. Was te verwachten natuurlijk.
Daarvoor had je de 3080 moeten hebben, of toch op zn' minst een 3070.

In de vorige mine craze stond mijn msi gaming gtx 1060 6G lang 440€, maar dat was ook het uiterste ...
Die nog net gekocht aan 320€ toen, net voor de bom compleet ontplofte. Nu is het nog veel gekker gewoon ...
GPU 's voor de prijs van hi end 77" tv's, of prijzen waarmee je anders een volledige deftige computer bouwt (of 2 in het geval van die 3090)

ps. ja of nen renault twingo second hand (of 2 naargelang bouwjaar) :sick:
 
Omdat ge al hoerechance moet hebben om iets vast te krijgen. Voor veel mensen is het dan kopen wat beschikbaar is, wat dus even goed een 3090 kan zijn.
 
De Asus Strix RTX3080 OC draait nu al even in mijn PC, wat een kaart :love:

Wel zoals de TUF ook wat last van coil whine, maar na een aantal uur zwaar gamen op ultra settings is het minder geworden en aanvaardbaar voor mij.
 
Coil whine..ik dacht dat alleen de AMD 6800/6900 kaarten er last van hadden maar zoiets zal wel merkgebonden zijn veronderstel ik.
 
Coil whine..ik dacht dat alleen de AMD 6800/6900 kaarten er last van hadden maar zoiets zal wel merkgebonden zijn veronderstel ik.
De Asus kaarten hebben er last van, op internet voorbeelden genoeg. Maar zoals ik zei, het kan mogelijk (niet gegarandeerd) minder zijn of zelfs weg zijn na een paar uur de kaart te stressen.

Je hebt natuurlijk ook gasten die overdrijven en bleiten bij klein beetje coil whine die je nauwelijks hoort. Maar bij mij was het echt heel erg, en dacht dat het bij de TUF al erg was. Dus gelukkig sterk verminderd nu na paar uur max. gebruik. Want stuur niet graag RMA aangezien ze nergens te krijgen zijn.
 
Inderdaad..over zoiets zou ik me al zorgen maken...je betaalt al een klein fortuin aan een kaart en dan hoor je nog irritante coil whine.
Ik ben nogal gesteld op stilte in een case.
 
Die prijzen op alternate beginnen nu toch echt wel te zot voor woorden te worden, alle 3000 reeks kaarten zitten praktisch aan 2x de msrp..
 
Ik heb de ASUS TUF RTX 3080 OC en heb geen last van coil whine, was vanaf het begin muisstil.
Bij mij maken de fans dan weer veel lawaai vind ik, als ik game op ultra settings gaat die frequent in stofzuiger modus.
 
Die prijzen op alternate beginnen nu toch echt wel te zot voor woorden te worden, alle 3000 reeks kaarten zitten praktisch aan 2x de msrp..

Het gaat nog niet direct stoppen. Bij Azerty gisteren een batch van 18 3070 kaartjes aan €1200, gewoon allemaal verkocht.
 
Coil whine..ik dacht dat alleen de AMD 6800/6900 kaarten er last van hadden maar zoiets zal wel merkgebonden zijn veronderstel ik.
Elke kaart kan coil whine hebben.

Mijn Vega 64 had dat verschrikkelijk hard. Undervolt, overclock en frame cap heeft dat opgelost. Had die ook wel geflashed met de LC BIOS. Mijn 2080 heeft dat nooit gehad.
 
Terug
Bovenaan