Nvidia 30-series Launch

Nice Nice :)
Ben al enige tijd Owner van de FE3090 (zoek nu alleen nog nen deftige 4/5 K monitor voor dit Monster)
Kweenie of jullie dit weten maar EVGA heeft een speciale kabel gemaakt voor de FE editions
EVGA - Products - EVGA PerFE 12 Cable, Individually Sleeved Cable, Built for NVIDIA GeForce RTX 30 Series Founders Edition, Included Cable Combs - 100-NK-3000-B9

EVGA PerFE 12 Cable, Individually Sleeved Cable, Built for NVIDIA GeForce RTX 30 Series Founders Edition, Included Cable Combs​


EVGA PerFE 12 Cable, Individually Sleeved Cable, Built for NVIDIA GeForce RTX 30 Series Founders Edition, Included Cable Combs
Is wel enkel voor EVGA voedingen.

Dus als je een Corsair of Seasonic ofzo hebt ben je er niets mee. Just in case iemand dit niet weet.
 
Ik had allesinds beter eind vorig jaar een nieuwe pc gekocht met een 2070s en en een 3600 ipv te wachten tot nu waarbij je zogezegd meer bang for bucks ging hebben. Nu zit ik nog steeds zonder PC en kost alles tig keer duurder :mad:
100miljoenmiljard % het zelfde gevoel 😢
En dan eind vorig jaar dacht ik hmm als ik het nu koop ben ik vo enkel 100'en euro's int zak gezet, kga ze da ni gunnen.
En ondertussen is die enkele 100'en euros enkel ma gestegen 😂

Ooit, OOOIT koop ik een nieuwe pc
 
Wat ik mij afvraag, hoe kan het dat de retailprijs op die kaarten plots zo hoog is?
I mean, ja de vraag is veel groter dan het aanbod, maar dat is voor pakweg de PS5 en de Xbox Series X ook zo.
Die zie je toch ook niet plots aan 1000 ipv 600 euro staan?
 
Omdat de retailers weten dat veel PC gamers er blijkbaar geen problemen mee hebben om een belachelijke premium te betalen om toch maar de nieuwste grafische kaart te hebben?
 
Ze staan zo hoog geprijsd omdat ze door de aanhoudende schaarste voor die prijs toch nog steeds verkocht geraken aan iemand die zot/hopeloos genoeg.

Hun winstgevendheid bij het minen van Ethereum, die de laatste maanden enorm in prijs is gestegen, zal er zeker iets mee te maken. Corona waardoor mensen al lange tijd thuis zitten en vaak extra geld beschikbaar hebben (niet op reis gaan, niet uit eten, ...), en de algemene semiconductor chip schaarste (zelfs autofabrieken moeten productie verminderen/stilleggen wegens chip schaarste!) doen er uiteraard ook geen goed aan.
 
Ze staan zo hoog geprijsd omdat ze door de aanhoudende schaarste voor die prijs toch nog steeds verkocht geraken aan iemand die zot/hopeloos genoeg.

Hun winstgevendheid bij het minen van Ethereum, die de laatste maanden enorm in prijs is gestegen, zal er zeker iets mee te maken. Corona waardoor mensen al lange tijd thuis zitten en vaak extra geld beschikbaar hebben (niet op reis gaan, niet uit eten, ...), en de algemene semiconductor chip schaarste (zelfs autofabrieken moeten productie verminderen/stilleggen wegens chip schaarste!) doen er uiteraard ook geen goed aan.
Toch gek dat dat zomaar mag?
 
Ik heb het hier al eens gepost, maar ik zie bij groothandels ook de prijzen los boven MSRP gaan. Als ge als winkel dan al duurder moet aankopen, kunt ge moeilijk met verlies gaan doorschuiven
 
Wat ik mij afvraag, hoe kan het dat de retailprijs op die kaarten plots zo hoog is?
I mean, ja de vraag is veel groter dan het aanbod, maar dat is voor pakweg de PS5 en de Xbox Series X ook zo.
Die zie je toch ook niet plots aan 1000 ipv 600 euro staan?
De PS5 wordt alleen gemaakt door Sony. En die hebben een vaste prijs. Retailers mogen deze dus niet duurder verkopen. 2dehands gaan de prijzen ook tot 1000 euro. Je moet het vergelijken met de FE kaarten van Nvidia. Deze worden wel aan de MSRP verkocht. Ze kunnen moeilijk boven hun eigen adviesprijs verkopen. Maar de andere kaarten worden niet door Nvidia gemaakt dus die kiezen eigen prijzen.

Wat ik ook opmerkelijk vind is voor de 3060 brengt Nvidia geen FE kaart uit. Dus andere producenten moeten deze maken. Maar dan wel zeggen dat de MSRP 329 is. Waarom maak je ze dan zelf niet?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ook opmerkelijk vind is voor de 3060 brengt Nvidia geen FE kaart uit. Dus andere producenten moeten deze maken. Maar dan wel zeggen dat de MSRP 329 is. Waarom maak je ze dan zelf niet?

Weinig vreemd aan... MSRP is de "voorgestelde" retailprijs. Er is geen verplichting om die te volgen. Lijkt me dat als ze zelf een 3060 Ti verkopen aan 419, ze moeilijk kunnen zeggen dat de 3060 een hogere adviesprijs meekrijgt he :)
 
De schaamte voorbij.

prijs3060.png
 
Komt niet meer goed hoor dit jaar. Ik hoop op wat normalisering begin volgend jaar als hopelijk zen4 uitkomt. Game industrie gaat mss wel wat klappen krijgen denk ik want mensen gaan afhaken/andere hobbies zoeken.
 
Terug
Bovenaan