Nvidia 30-series Launch

Die melding was het, maar het was vreemd, want ik was er ook snel bij maar stond direct op "rupture".
Maar 5 minuten later duwde ik random op F5 (ik weet nog altijd niet waarom) en ze stond ineens weer op "en stock" terwijl er geen nieuwe discord notif meer was gekomen. Dus onmiddellijk besteld en ik had deze ook vast. Na mijn bestelling heeft ze nog minutenlang in stock gestaan overigens dus het waren er vermoedelijk een paar.

Het origineel plan was een 3080 vast te krijgen. Die 3090 had ik aangekocht met het idee om een ruil met een 3080 te voorzien met wat opleg. Die deal heb ik ondertussen ook al gemaakt, ik ga de 3090 FE omruilen voor een Aorus Xtreme 3080 en deze ga ik dan houden.
De 3090 is ondertussen al geleverd.

Vervolgens ga ik dan nog 2 3080's hebben:
- 3080 FE die ik normaal maandag ofzo binnenkrijg
- Inno3D 3080 X3 waarvoor ik bij Azerty in de wachtrij sta

Wat ga ik ermee doen?
Ik heb 2 gamende broers... :)

Kudos ook aan LDLC. Zeer snelle levering en een systeem dat ook echt garandeert dat de kaart voor jou is wanneer je betaling start. Een aantal Nederlandse webshops werken anders, daar betaal je en kan je alsnog in de wachtrij staan.
Gisteren ook daar de 3090FE besteld maar nog niet aangekomen. Wel mail van Bpost gehad dus zal voor maandag zijn. Wel Nice van de 3080 want ook hier is de 3090 overkill
 
Ook deze week eentje gekocht bij tones (3060 met 12GB gddr5) maar is nog eens niet verzonden ofzo. Zou ik die cancellen? Of iemand interesse ?
 
Ik had in december een msi 3080 gaming x trio gekocht bij hcs computers voor €806. Levering zou voor 14 maart zijn.
nu krijg ik gisteren plots mail dat mijn bestelling geannuleerd is en dat ze geld terugstorten.
Dit omdat de fabrikant stopt met deze te leveren aangezien ze nieuwere kaarten op de markt komen.

Wat ik dus helemaal al niet snap want dit zijn de nieuwste kaarten.

3u na de annulatie mail krijg ik een mail dat ze de kaarten terug op voorraad hebben en je deze kan bestellen. als ik op de link klik staat de kaart er wel niet tussen. Maar ze hebben het wel over de rtx 3080 msi gaming x trio in hun mail.

Geld is onmiddelijk teruggestort zie ik.
Maar vraag me toch af of ik hier niets aan kan doen. Volgens mij willen ze niet verkopen omdat de prijzen nu hoger liggen. Maar ik heb toen de bestelling gedaan en deze onmiddelijk betaald zoals gevraagd. Heb toen zelfs nog contact met de winkel gehad.

Iemand die weet of ik hier verdere stappen kan voor ondernemen want nu zou ik dan al zeker 300€ moeten opleggen om toch deze kaart te kunnen kopen. Ik had ze toen ook ergens ander kunnen bestellen (stond toen nog in alternate nl ook voor 800€, en ik had iemand die in holland kon latere leveren).

en vooral de uitleg dat de fabrikant nieuwere kaarten op de markt brengt en deze niet meer levert en dan een volgende mail dat je terug kan bestellen vind ik er wel over.
 
Is wel vreemd, aangezien de Gaming X Trio MSI hun top kaart is.

Ik heb wel op discord een bericht zien passeren dat Inno3D bv stopt met de productie van bepaalde kaarten, kan zijn dat MSI hier ook mee gaat beginnen maar zoals gezegd de Gaming X Trio is wel hun top kaart (denk ik) dus ik zou het raar vinden dat ze de productie zouden stop zetten.
wat ze bedoelen met nieuwe kaarten is gewoon dat ze bedoelen een nieuwere reeks zoals de Gaming X Trio maar dan met een andere benaming, maar dan zou dit al op nieuwssites moeten verschenen zijn zoals Tweakers ofzo.

Het is een zeer rare mail maar het kan wel degelijk zijn omdat de winkels nu ook beginnen met scalpen dat ze gewoon meer geld willen, maar ja.....bewijs dat maar is.

Wat je zou kunnen doen is een mail schrijven naar MSI en vragen of het klopt wat de handelaar/winkel zegt en als dat niet zo is kan je hen confronteren met wat MSI zegt natuurlijk.

P.S. Megekko heeft op 09/02 een levering van MSI 3080 Gaming X Trio binnen gekregen, je kan volgen wat ze binnen krijgen van GPU's als je vanboven op Nvidia & AMD status klikt.
 
Laatst bewerkt:
MSI 3080 SUPRIM X is hun top kaart.
Had ook al zo iets gelezen dat ze zouden stoppen met de Ventus 3080 productie.
Heb mijn Msi Ventus 3X 3080 bij Tones besteld midden december.
Voorlopig hebben ze geen ETA voor leverdatum. Heb er mij al lang bij neergelegd dat die er waarschijnlijk nooit zal doorkomen.

Begin januari een 3060ti besteld en is paar weken later geleverd. Ben er heel content van. Ter vervanging van mijn gtx 970 ;)
 
Ik geloof er eigenlijk weinig van dat ze stoppen met de Gaming X Trio. Ofwel komt er een "Gaming X Trio V2" of iets dergelijks.

Kutsituatie natuurlijk. Ik ken ook te weinig de rechten en plichten van consument en winkel in deze. Misschien de vraag toch eens stellen in een nieuwe thread op Economie & Recht.
 
Om heel het GPU verhaal van het laatste half jaar nog wat zotter te maken: nVidia zou terug met de productie van de 2060 en 1050TI beginnen omdat er vrijwel geen moderne gpu verkrijgbaar is.
 
Laatst bewerkt:
MSI 3080 SUPRIM X is hun top kaart.
Had ook al zo iets gelezen dat ze zouden stoppen met de Ventus 3080 productie.
Heb mijn Msi Ventus 3X 3080 bij Tones besteld midden december.
Voorlopig hebben ze geen ETA voor leverdatum. Heb er mij al lang bij neergelegd dat die er waarschijnlijk nooit zal doorkomen.

Begin januari een 3060ti besteld en is paar weken later geleverd. Ben er heel content van. Ter vervanging van mijn gtx 970 ;)
Je moet rekening houden dat bijna alle fabrikanten stoppen met de productie van hun niet OC modellen. Het is beter om OC modellen te verkopen en maken omdat er daar meer vraag naar is. Kheb ook een Ventus 3080 besteld bij meggekko maar wel de OC model en die blijven voorlopig nog in productie.
 
Ja tis bij mij ook de OC. Goed ja heb dat paar weken geleden zien passeren van het stopzetten van bepaalde modellen. Heb dan zitten zoeken maar niets officieel gevonden.
 
Ik heb mijn ROG Strix GeForce RTX™ 3060 OC Edition 12GB GDDR6 ontvangen. Dacht eigenlijk dat ik een TI versie besteld had. 😅

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Terugsturen? Volgende week krijg ik de rest van mijn nieuwe pc onderdelen. Dan kan ik ze testen, al denk ik niet dat dat gaat lukken omdat er nog drivers voor zijn.
 
Ik heb mijn ROG Strix GeForce RTX™ 3060 OC Edition 12GB GDDR6 ontvangen. Dacht eigenlijk dat ik een TI versie besteld had. 😅

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Terugsturen? Volgende week krijg ik de rest van mijn nieuwe pc onderdelen. Dan kan ik ze testen, al denk ik niet dat dat gaat lukken omdat er nog drivers voor zijn.
Zou ze terug sturen. TI is wel goede kaart. de gewone 3060 stukken minder. Hangt er ook van af waarvoor moet dienen ;)
 
Ik heb mijn ROG Strix GeForce RTX™ 3060 OC Edition 12GB GDDR6 ontvangen. Dacht eigenlijk dat ik een TI versie besteld had. 😅

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Terugsturen? Volgende week krijg ik de rest van mijn nieuwe pc onderdelen. Dan kan ik ze testen, al denk ik niet dat dat gaat lukken omdat er nog drivers voor zijn.
Tiens, die komen normaal pas volgende week uit.
Hoeveel heb je ervoor betaald? Adviesprijs is €320 maar ze vragen er blijkbaar al 499 voor.
 
650 is dubbel MSRP voor een 3060 non-TI. Dan zou ik nog eens heel goed naar de bestelling kijken. Als dat voor een Ti was, sowieso omruilen. Als het voor een non Ti was vind ik het sowieso veel te duur.
 
650 is dubbel MSRP voor een 3060 non-TI. Dan zou ik nog eens heel goed naar de bestelling kijken. Als dat voor een Ti was, sowieso omruilen. Als het voor een non Ti was vind ik het sowieso veel te duur.
Ja de prijs is zeker hoog. Momenteel zijn de prijzen voor alle kaarten te hoog. Een 3070 heeft ook een MSRP van 519. Die zijn te koop tussen 950 en 1300.

De eerste prijzen voor een 3060 beginnen online te verschijnen.

Pny 3060 - 583 euro
Hier tussen de 499 en 659
PROSHOP-GeForce-RTX-3060-DE.png


Geforce-RTX-3060-Pricing.jpg


Zit momenteel in een groepje op discord die de prijzen tracked. Soms kan je daar wel een "koopje" vinden, maar je moet dan wel heel snel zijn en geluk hebben. Ik ga proberen om zo nog een 3060 TI of 3070 te bestellen.
 
Ja de prijs is zeker hoog. Momenteel zijn de prijzen voor alle kaarten te hoog. Een 3070 heeft ook een MSRP van 519. Die zijn te koop tussen 950 en 1300.

De eerste prijzen voor een 3060 beginnen online te verschijnen.

Pny 3060 - 583 euro
Hier tussen de 499 en 659
PROSHOP-GeForce-RTX-3060-DE.png


Geforce-RTX-3060-Pricing.jpg


Zit momenteel in een groepje op discord die de prijzen tracked. Soms kan je daar wel een "koopje" vinden, maar je moet dan wel heel snel zijn en geluk hebben. Ik ga proberen om zo nog een 3060 TI of 3070 te bestellen.
Ik heb een tijd in die stockchecker discord gezeten en heb er deze week een 3090 FE en een 3080 FE door kunnen bestellen.

3070s voor 1300 heb ik daar toch niet vaak zien passeren, maar ik verschiet nergens meer van :)

Maar je vraag was toch of je de 3060 die je ontvangen had beter zou terugsturen? Wat mij betreft, voor 650 euro zou ik die niet houden, zeker indien je eigenlijk de Ti besteld had.

Edit: die prijzen zijn echt van de pot gerukt he. 699 voor een gewone 3060? Voor 20 euro meer heb ik mijn 3080 FE gekocht. Zo'n 3060 is dat gewoon niet waard, dan zou ik echt wachten tot het weer wat normaliseert.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijd in die stockchecker discord gezeten en heb er deze week een 3090 FE en een 3080 FE door kunnen bestellen.

3070s voor 1300 heb ik daar toch niet vaak zien passeren, maar ik verschiet nergens meer van :)

Maar je vraag was toch of je de 3060 die je ontvangen had beter zou terugsturen? Wat mij betreft, voor 650 euro zou ik die niet houden, zeker indien je eigenlijk de Ti besteld had.

Edit: die prijzen zijn echt van de pot gerukt he. 699 voor een gewone 3060? Voor 20 euro meer heb ik mijn 3080 FE gekocht. Zo'n 3060 is dat gewoon niet waard, dan zou ik echt wachten tot het weer wat normaliseert.
De bestelling was wel degelijk voor een 3060. Wou snel zijn. Maar terugsturen lijkt mij inderdaad ook de beste optie.
 
ik vond de 540 euro al veel te veel voor een 3060TI dat mn collega begin vorige maand had gekocht (of zoiets kanook iets vroeger zijn) :D
 
Terug
Bovenaan