Nvidia 30-series Launch

Ik was van plan om mij een 3080 te kopen (niet aan die woekerprijzen). Gaat die prijs ooit nog zakken naar normale prijzen?
Heb nu een 1080 die nog steeds alles op ultra draait dus op zich is er geen haast bij.
 
Ik was van plan om mij een 3080 te kopen (niet aan die woekerprijzen). Gaat die prijs ooit nog zakken naar normale prijzen?
Heb nu een 1080 die nog steeds alles op ultra draait dus op zich is er geen haast bij.
ik mag het hopen, hier ook 1080 en flight sim in VR of in 3840x1600 heeft em toch serieuze miserie mee..
 
1300euro voor een 3060ti.. jezus lief waar gaat dit naartoe. Vorig jaar erg onzeker en uit puur ongeduld en frustratie met de 3070 en 3080 supply maar gesettled voor een 2ehands 2080ti/i9900 settup voor net geen 1500euro. Mogelijk 1 van mijn beste koopjes van de laatste 10 jaar als dit zo aanhoud.
 
Zolang de crypto bubble niet barst gaan deze woekerprijzen blijven duren, waanzin om nu een RTX 30xx te kopen aan de huidige prijzen. En daarna gaat ook de 2e hands markt instorten als al die kapot geminede kaarten gedumpt worden omdat het niet meer winstgevend is.
 
3080 is praktisch nergens te vinden en als je er al een kunt vinden dan is het voor een absurde prijs.
Momenteel ben ik ook toe aan een nieuwe gpu genre 3060ti/3070 maar niet aan deze dwaze prijzen.
 
De release van de rtx3060 aan een msrp van 350€(zie tweakers) is ook een grote grap dan, en valt gewoon in het water als m'n 1300€ voor een 3060Ti durft vragen.
Next year dan als die zooi weer blijft duren.
 
Als Nvidia bij het uitbrengen van de 3080 ti en de 3070 / 3080 super ook zulke driver block invoert als bij de 3060 (en als die effectief niet eenvoudig te kraken/omzeilen valt), dan lost het probleem zichzelf op van kaarten die allemaal door miners worden opgekocht. Al was er ook al een schaarste in september en oktober voor de huidige mining hype goed en wel bezig was.
 
Als Nvidia bij het uitbrengen van de 3080 ti en de 3070 / 3080 super ook zulke driver block invoert als bij de 3060 (en als die effectief niet eenvoudig te kraken/omzeilen valt), dan lost het probleem zichzelf op van kaarten die allemaal door miners worden opgekocht. Al was er ook al een schaarste in september en oktober voor de huidige mining hype goed en wel bezig was.
Die driver lock is gewoon een grote farce. Alsof dat die miners gaat tegenhouden. Het ging er gisteren nog over in de WAN-show. Oftewel schrijven ze zo'n hoge bounty uit dat iemand wel een gemodificeerde driver voorziet of ze kopen gewoon nVidia medewerkers om. Die driver lock heeft niet veel uitgehaald aangezien er op internet al foto's van miningfarms gedeeld werden vol 3060 kaarten nog voor zelfs reviewers ze in hun handen hadden.
 
Als Nvidia bij het uitbrengen van de 3080 ti en de 3070 / 3080 super ook zulke driver block invoert als bij de 3060 (en als die effectief niet eenvoudig te kraken/omzeilen valt), dan lost het probleem zichzelf op van kaarten die allemaal door miners worden opgekocht. Al was er ook al een schaarste in september en oktober voor de huidige mining hype goed en wel bezig was.
De vraag is komt die 3080Ti er wel al in april als ze nu al tekorten hebben.

Dus je ziet maar, als je een GPU wilt kopen doe je dat best direct, wachten op een daling van de prijzen is in normale tijden ook de moeite niet.
 
Als Nvidia bij het uitbrengen van de 3080 ti en de 3070 / 3080 super ook zulke driver block invoert als bij de 3060 (en als die effectief niet eenvoudig te kraken/omzeilen valt), dan lost het probleem zichzelf op van kaarten die allemaal door miners worden opgekocht. Al was er ook al een schaarste in september en oktober voor de huidige mining hype goed en wel bezig was.
Die driver lock is gewoon een grote farce. Alsof dat die miners gaat tegenhouden. Het ging er gisteren nog over in de WAN-show. Oftewel schrijven ze zo'n hoge bounty uit dat iemand wel een gemodificeerde driver voorziet of ze kopen gewoon nVidia medewerkers om. Die driver lock heeft niet veel uitgehaald aangezien er op internet al foto's van miningfarms gedeeld werden vol 3060 kaarten nog voor zelfs reviewers ze in hun handen hadden.

Het is overigens ook enkel een block tegen ETH mining. Je kan sowieso zonder andere drivers of aanpassingen andere zaken minen en dat zou ook viabel zijn.
 
Of je kan natuurlijk nog altijd overstappen naar het rode kamp :

De RTX 3080 ging ook starten rond de 700 dollar en de RTX 3070 voor 500 dollar, dat is ook heel anders uitgedraaid. Ik vrees dat scalpers hier net dezelfde toeren gaan uithalen. We moeten onder ogen zien dat zolang al die kaarten bruikbaar zijn om te minen de prijzen niet naar beneden gaan.
 
Terug
Bovenaan