NFL Fantasy Football

Wel, het was een aangenaam seizoen. Hoewel Covid hier en daar wel wat roet in het eten gooide, was het al bij al nog spannend tot op de laatste speeldag in het reguliere seizoen met enkele vloekende coaches en anderen die dan weer breed glimlachend de play off in gingen.

Winnaar in de reguliere competitie, meeste punten gescoord, minste aantal punten tegen, eerste in de breakdown, ... alles wees erop dat dit het seizoen van Kortrijk ging zijn, en dat bewees het dan ook met winst in de finale tegen Lokeren. Laatsgenoemde zag daarmee een unicum in het water vallen. Het had immers het eerste team kunnen worden dat 2x kampioen zou worden en zelfs na elkaar.
Zowel de finale winnen en eerste worden in de reguliere competitie is een uitzonderlijk feit. Enkel Waasland Foxes deed het Kortrijk voor in het eerste seizoen van de 9FL in 2013.

Ik hoop iedereen terug te zien voor het 10de seizoen!!!
 
Well, I screwed up big time :D NFL Fantasy was super, maar jammer genoeg geen american football gezien dit jaar. Game pass geannuleerd voor family time. Hopelijk volgend jaar toch terug tijd een paar Vikings wedstrijden mee te pikken ;)
 
Toch ook even een grote applaus vragen voor onze commish. Door niemand graag gezien, extreem slecht in fantasy (2 keer verloren van Brasschaat dit seizoen :rofl: ) maar hij doet het toch maar weer! Bedankt voor alle moeite die je er in steekt, @Remi!

98B3BDAE-ACEB-4889-9991-C72453E8BE74.gif
 
We gaan dat hier nog eens in gang blazen hé.
Ruim op tijd, zodat we zonder stress kunnen beginnen aan het nieuwe seizoen.
Wie nog wil meedoen, gelieve je ploegnaam te vermelden. Dan zet ik 'm hier in een kleurtje

Division 1: NFC Oost
- Schoten Squirrels (Remi)
- Antwerp Aces > Brecht Bandits (sten.dw)
- Brasschaat Ragdolls (Lemme)
- Turnhout Jacks > Beerse Bizons (The_Floyd)

Division 2: SFC Oost
- Salt Lions (Booka Shade)
- Spalbeek Scribes (Loser)
- Zemst Rams (Fryto)
- Duffel Coats (Exirokos) Sint Teunis Snakes (Dimzu)

Division 3: NFC West
- Beveren Beavers (Joramovic)
- Ossendrecht Ogres (Yarrid94)
- Lokeren Hazen Sint-Niklaas Football team (Thomas96)
- Stekene Stekelbaarzen (TimV)

Division 4: SFC West
- Diksmuide Warriors Roeselare Razorbacks (Rub1nho)
- Deinze Leopards (Mizik)
- Kortrijk Patriots (belvedere86)
- Varsenare Blues (Willem)

Reservelijst:
- nieuw via sten.dw
- nieuw via Yarrid94


Belangrijke data:
... - 07/8: bevestiging teams
08/08 - 12/08: inschrijving nieuwe teams
13/8: keeper lock date
14/8: draft order (+ indeling divisies)
15/8 - 3/9 : 9FL Speelschema
za 3/9 of zo 4/9: 9FL live online draft
do 8/9 - 11/9: 9FL W1 Draft play*
24/12 - 01/01: Play-off
07/01 - 08/01: 9FL Superbowl

*
Draft play is de nieuwe speeldag die dit seizoen wordt geïntroduceerd omdat de NFL sinds vorig seizoen 18 speeldagen heeft en we slechts voorzien waren op 17 speeldagen. We spelen vanaf nu dus 15 wedstrijden in het reguliere 9FL seizoen. De play-off wordt gespeeld in W16, 17 & 18.
Wat is draft play? Gezien het speelschema volledig is voorzien op 14 speeldagen met een gebalanceerde verdeling over divisie- & conferencewedstrijden en 4 extra speeldagen tegen de rest, wordt er vanaf heden aan't begin van't seizoen de draft play gespeeld. De eerste speeldag speel je volgens de rangschikking van de draft. Nr 1 speelt tegen 16, 2 tegen 15, .. enz. Omwille van de formule in de divisierangschikking, zal je echter NIET tegen een divisiegenoot spelen. die plek wordt ingenomen door de volgende ploeg in de rangschikking.
(geruchten dat dit zou zijn omwille van de angst dat de Brasschaat 3x zou kunnen winnen van Schoten in het reguliere seizoen, zijn ongefundeerd en onwaar)

edit: kleine aanpassingen bij de data om eventuele nieuwe ploegen tijd te geven zich in te schrijven.
 
Laatst bewerkt:
👌 ik heb eventueel nog iemand die meewil spelen moest er een plek vrijkomen.

Ik laat hem alvast accountje aanmaken op het forum zodat hij kan volgen
 
Turnhout Jacks doet weer mee dit jaar!

Edit: Remi, Ik ben verhuisd naar Beerse, heeft volgens mij geen invloed op de indeling (ligt vlak bijeen). Wordt de naam dan aangepast of laten we dat zo? 😅
 
Turnhout Jacks doet weer mee dit jaar!

Edit: Remi, Ik ben verhuisd naar Beerse, heeft volgens mij geen invloed op de indeling (ligt vlak bijeen). Wordt de naam dan aangepast of laten we dat zo? 😅
Dat mag je kiezen. Toen ik verhuisde werd het Schoten Squirrels ipv Merksem Pilgrims. Laat het maar weten, ik zet je alvast in't groen op de lijst.
 
Terug
Bovenaan