NFL 2026-2027

McVay zijn reactie al gezien? Blijkbaar zijn de papa van Simpson en Snead goeie vrienden. McVay is alles behalve enthousiast lijkt me.
Hij zag eruit alsof Snead net zijn kat had doodgereden idd.
Ik gok dat Snead zijn maat een favour heeft gedaan door te zeggen dat Simpson in de eerste ronde ging gaan om zijn stock wat te verhogen en dat het management daar is op gesprongen en heeft gepusht.
Soms heb je nu eenmaal owners die zich gaan moeien (AZ pakt zo ook een RB terwijl ze geen O-line hebben)

McVay net in een interview:

Interviewer: "What do you like about him?"
McVay: "Well, I would say I probably haven't done as much work on him as you probably have." 😯

Ik wou nog zeggen dat het toch lastig is om voor te stellen dat McVay niet iets meer inspraak zou hebben, maar damn...

Edit: ik moet hem al bijstellen, 't is een interview van een maand geleden. Maar toch... 😅

Wauw Cardinals. Eerst Love pakken zonder O-line en dan Beck in ronde 3. Soms vraag ik me toch echt af wat die GMs zien dat ik niet zie. Gezien zij een job hebben in de NFL en ik maar een toeschouwer ben moet ik wel teen en tander missen natuurlijk maar hier zou ik toch graag de uitleg voor krijgen.

Jets trouwens gigantisch hard de draft aan het winnen. Benieuwd hoe dat gaat uitdraaien daar en of ze geen spijt hebben dat ze niet wat verzameld hebben voor 27. Uiteindelijk zit je daar wel nog altijd met Geno op QB.

De Jets hebben 3 first round picks volgend jaar, dus die staan er goed op.

De Steelers hebben met Allar eindelijk een beetje een argument gevonden om Rodgers aan te manen vervroegd terug te keren uit het regenwoud (of er te blijven).

De 49ers springen er toch weer uit met reaches voor Stribling en Black.

Giants hebben zoals gehoopt een mooie nieuwe CB gevonden met Colton Hood. Malachi Fields verwacht ik niet zoveel van, de trade naar boven vond ik dan ook nog eens minder, maar goed, een extra WR en hij is in ieder geval atletisch, dus je weet het nooit. Nu nog een paar DTs draften.

Toch ook nog benieuwd waar de RBs gaan vallen, en om dan over een jaar al eens te kijken of er niet toch één of twee meer bereikt hebben dan verwacht. Afin, dat is leuk voor elke positie. Er zitten in die latere rondes toch altijd nog wel een paar juweeltjes verborgen.

Wauw Cardinals. Eerst Love pakken zonder O-line en dan Beck in ronde 3. Soms vraag ik me toch echt af wat die GMs zien dat ik niet zie. Gezien zij een job hebben in de NFL en ik maar een toeschouwer ben moet ik wel teen en tander missen natuurlijk maar hier zou ik toch graag de uitleg voor krijgen.

Jets trouwens gigantisch hard de draft aan het winnen. Benieuwd hoe dat gaat uitdraaien daar en of ze geen spijt hebben dat ze niet wat verzameld hebben voor 27. Uiteindelijk zit je daar wel nog altijd met Geno op QB.
Echt, ik weet het ook allemaal niet meer :D ik moet zeggen dat ik op het punt sta om de Cardinals achter me te laten. Op een bepaald moment was onze QB-room Skelton, Kolb, Lindley en Hoyer. Eindelijk leken we op het goede spoor met Palmer, en vooral dankzij Arians (met Bowles), Keim en Bidwill die het echt goed vonden samen. Ik blijf ervan overtuigd dat samen op één lijn zitten véél belangrijker is dan persoonlijk talent op die posities van Front Office.

Maar zodra Arians wegviel, heeft niemand willen investeren om dat aan te houden, en sinds 2017 zaten we met Gabbert, lieten we ons zelfs vertellen dat Drew Stanton de man ging zijn en Josh Rosen. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat Kyler trouwens een pak beter is dan wat hij bij ons heeft gekregen door onze ineptitude. Pas maar op, bij de Vikings gaat hij weer schitteren (met pieken en dalen, maar tenminste wel pieken).

Dat allemaal om te zeggen dat ik een compleet onkundige front of house gewend ben. Ik kan al iets doorstaan. Maar dit. Wat. Is. Dit. Dus vorig jaar bijna direct getankt in een draft waar je eigenlijk toch niet heel veel kunt met je picks. Bedankt, weggegooid seizoen. En nu niet kunnen kiezen tussen ofwel weer tanken, ofwel vol voor iets spelen?

Die RB snap ik nog. Schijnbaar de beste non-QB, en hoewel ik graag wou terug-traden en een RT of Styles wou, oké. Maar wil je écht een QB volgend jaar, dan trade je nu toch om al genoeg picks te hebben om dàn omhoog te traden? Nu heb je amper iets te bieden en ga je met Brissett een seizoen in. Om weer te tanken? En dan een team tegen te komen dat 3 first rounders kan traden om boven je uit te komen?

Dan die QB traden in de derde ronde... Ofwel gaan we tanken, en waarom heb je dan die nodig? Ofwel niet, en hadden we dan geen betere moeten draften? En ik weet niet of ik nog een tank-seizoen aankan als Cards-fan :D

Het enige wat ook maar enigszins mogelijk lijkt -en dat maakt het niet beter voor onze FO- is dat Brissett helemaal niet gaat starten. Blijkbaar verloopt de communicatie even achterlijk als met Kyler, want het team zegt officieel dat ze Brissett hebben benoemd als starter, en die schiet in de lach en zegt dat hij van niks heeft gehoord. Hij wil een starter-salaris, en dat willen wij niet geven. De sterke geruchten zijn dat Rodgers naar ons zou komen. En dàt is het enige dat enigszins logisch zou zijn: een oude veteraan halen die goed genoeg is.

En dan spelen we weer 8-9, buiten de playoffs, en draften we 20ste :(

Edit: Net bekeken, 1 winning season de laatste 10 jaar. En het ergste is dat het andere team dat me nog het meeste aanspreekt, de Raiders zijn. Die gewoon ook op 1 draften voor een reden :D

Laatst bewerkt:
Benieuwd naar Beck. Die heeft een hele tijd geleden een operatie gehad waar het 18 maanden kan duren eer de armkracht volledig is teruggekeerd. Al is het verder natuurlijk niet fantastisch als de verdere kritiek is: "Hij ziet het allemaal goed, maar als het wat sneller gaat wordt het moeilijk voor hem." Natuurlijk, je weet maar nooit en in een niet zo sterke draft kan je in de derde ronde net zo goed een shotje nemen op een QB.

Verder klinkt het behoorlijk gelijklopend met het leven van een Giantsfan de laatste 10+ jaar. Het coole aan de NFL vind ik wel dat pariteitssysteem, en als het op zeker moment, na alle miserie, weer aan je ploeg is om te winnen, voelt dat geweldig. Het enige wat ik beetje jammer vind is dat ik de voorbije jaren weleens andere matchen heb opgezet ipv de Giants nadat ze halfweg het seizoen alweer waren uitgeschakeld voor de playoffs. Dan heb je als fan eigenlijk toch net niet genoeg het lijden ondergaan om later alle lof te verdienen als het weer goed gaat 😅 Maar bon, nog enkele maanden en we gaan er weer voor, naïef hopend dat we naar de playoffs zullen gaan. In ieder geval lijken de kaarten nu toch weer wat beter te liggen.

Toch ook wel heerlijk dat het in de NFL niet zo heel vreemd is om over je team te kunnen zeggen: "De jaren 2010 waren een slecht decennium voor ons, het begin van 2020 was ook niet vet, maar dan, vanaf 2026, toen hebben we drie jaar gedomineerd. Een titel? Nee, dat niet. Maar het zat er in. Het. Zat. Er. In. Benieuwd wie we nu dit jaar gaan draften met de #1 overall pick. Dan zijn we vast weer gelanceerd."

Het mooie aan de NFL is dat het heel snel kan gaan, maar je moet ook eerlijk zijn, er zijn goede en slechte franchises. Volgens mij heeft dat merendeel te maken met de owners die niet instaat zijn een capable GM/HC aan te stellen. Ook deze draft hebben de Cardinals weer een aparte beslissing genomen met Love te draften. Bijzonder veel respect voor fans van teams als de Cardinals, Jaguars & Jets enzo dat die toch weer elk jaar dat sprankeltje hoop vinden, ookal weet je dat je ook dit jaar weer gaat vechten tegen die laatste plek.

Het mooie aan de NFL is dat het heel snel kan gaan, maar je moet ook eerlijk zijn, er zijn goede en slechte franchises. Volgens mij heeft dat merendeel te maken met de owners die niet instaat zijn een capable GM/HC aan te stellen. Ook deze draft hebben de Cardinals weer een aparte beslissing genomen met Love te draften. Bijzonder veel respect voor fans van teams als de Cardinals, Jaguars & Jets enzo dat die toch weer elk jaar dat sprankeltje hoop vinden, ookal weet je dat je ook dit jaar weer gaat vechten tegen die laatste plek.
Klopt. Er zit veel verloop in teams die domineren maar sommige teams blijven gewoon heel de tijd sucken he. En dat ligt volgens mij toch ook meer aan het ownership. Jaguars lijken een beetje uit het slop te komen maar Jets en Cards zijn voorbeelden van teams waar het maar niet lijkt te lukken. En uiteindelijk heb ik dan nog meer medelijden met fans van een franchise als de Bengals die 1 SB finale hadden met een top 3 QB en daar sindsdien gewoon niks mee lijken te doen.

Ik heb de voorbije periode wat interviews op Gruden z'n Youtube-kanaal gezien. Blijft toch een zalige kerel.

Daarnet het interview met Eli Manning van een paar maanden geleden eens bekeken. Man man man, die offense met Kevin Gilbride destijds. Heerlijk. Ik wist wel dat ze met option routes werkten en dat het een van de meest complexe systemen was, maar 't is toch de moeite om zo eens een play analyse te zien van Eli Manning zelf. Hakeem Nicks had drie opties om te kiezen tijdens de route en Victor Cruz maar liefst vijf. Vijf! Ongelooflijk.

Tom Brady zegt het weleens, dat QBs tegenwoordig in veel simpelere systemen spelen. Maar de NFL gaat in golven, dus hopelijk komen dit soort complexere offenses op termijn weer terug. Matthew Stafford is op dit moment in ieder geval het beste voorbeeld dat het nog wel kan, en dat je er een MVP mee kan winnen.

Pythagorean Expectation-tijd! Woehoew!

Voor wie niet weet wat de formules inhouden, maar het wel willen weten, verwijs ik graag naar vorige edities:

Een tl;dr is: De formule rekent uit hoeveel wedstrijden je team "had moeten winnen" gezien de Poinst Scored & Points Against. Typisch wordt het gelezen als het wegvlakken van de factor geluk of anomalie.
1778847627240.png

Pittige verschillen bovenaan en onderaan, maar geen grote schokken. De Broncos hebben overgespresteerd gezien hun eigenlijke W/L, zij hebben 3 wedstrijden meer gewonnen dan hoorde volgens hun scores. De Chiefs hebben dan weer 4 wedstrijden te veel verloren. Denk dat iedereen dat wel aanvoelde.

De Cardinals hebben meer verloren dan ze "verdienden", met Brissett die maar bleef gooien en scoren en verliezen. De Giants hebben vooral een dikke lading pech gehad. Want dan komen we in de interessante zone. Namelijk: zouden die wins ook een verschil hebben uitgemaakt?

Want ja, de Cardinals met 4 wedstrijden meer, is nog altijd 6 wins en uit de Play-Offs. Of de Broncos met zelfs 3 minder, is nog altijd 11W's en erin. Daarom mijn volgende kaartje (eigen bedenksel voor dit jaar)! De divisies volgens Pyth uitslag. In de laatste kolom zie je hun echte stand in de divisie:

1778847594129.png

Dat geeft eigenlijk aan dat er voor de AFC niets verandert. 12 à 13 wins voor de Patriots, en playoffs uiteraard. Hier zie je de allergrootste veranderingen in de AFC West, waar de Broncos wel op kop blijven, maar zowel de Chiefs als de Chargers eruit vallen door de hogere scores van de rest.

In de NFC zijn het de Lions die over de Packers winnen, de Bears crashen stevig. En de Falcons gaan mee ten koste van de Panthers. Raar, ik zou bij die Panthers net gegokt hebben dat ze het béter zouden doen.

Dan heb ik eens vlug gekeken naar welk team de playoffs zou halen in een PO-simulator met deze eindstand.

AFC:
Patriots (12)
Jaguars (12)
Broncos (11)
*Ravens (9) (ten koste van de Steelers)
Texans (12)
Bills (11)
*Colts (10) (ten koste van de Chargers)

NFC:
Seahawks (13)
Rams (12)
Eagles (10)
*Lions (10) (ten koste van de Bears)
49ers (10)
Packers (9)
*Buccaneers (8) (ten koste van de Panthers)

Dat is dus het 2025-2026-seizoen als je niet kijkt naar geluk of anomalieën zoals de Bears die plots knallen. Dat is dan ook het minst herhaalbaar van alles wat ik hier zie. Net als de implosie van de Colts en de Giants. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee bij het voorspellen van het komende seizoen!

Voor de leut heb ik ook eens aan ChatGPT gevraagd hoe het de playoffs eruit zouden zien. Daarbij blijft de SB Patriots-Seahawks, maar nu met een 4th quarter clutch drive van de Patriots die de clock hebben laten aflopen, 27-23 Pats win. Maye MVP.

Laatst bewerkt:
Rashee Rice naar de gevangenis. Kan hij daar zijn knie rehabiliteren.
Die zijn hersencellen zijn toch gewoon geamputeerd he?
Je wordt gedraft in een quasi lege WR room met Patrick fucking Mahomes als u QB... maw, zorg dat je 4 jaar u best doet en niet (te hard) geblesseerd geraakt en je wint de jackpot want dan krijg je een contract in de range van Chase en Jettas.
Maar nee, u vriendin afslaan, drag racen en nadat je daar eigenlijk allemaal best ok vanaf komt ga je wat wiet gaan roken tijdens u probation. Antonio Brown heeft tenminste nog CTE als excuus...

Echt... benieuwd hoeveel geduld er nog gaat zijn in Kansas City voor hem.

Die zijn hersencellen zijn toch gewoon geamputeerd he?
Je wordt gedraft in een quasi lege WR room met Patrick fucking Mahomes als u QB... maw, zorg dat je 4 jaar u best doet en niet (te hard) geblesseerd geraakt en je wint de jackpot want dan krijg je een contract in de range van Chase en Jettas.
Maar nee, u vriendin afslaan, drag racen en nadat je daar eigenlijk allemaal best ok vanaf komt ga je wat wiet gaan roken tijdens u probation. Antonio Brown heeft tenminste nog CTE als excuus...

Echt... benieuwd hoeveel geduld er nog gaat zijn in Kansas City voor hem.

Zo dom kan je enkel zijn met CTE, ik ben er vrijwel zeker van dat die daar nu al last van heeft.

Zo dom kan je enkel zijn met CTE, ik ben er vrijwel zeker van dat die daar nu al last van heeft.
Jaxon Dart dan ook?
En dan heb ik het niet over zijn politieke voorkeur an sich maar het feit dat je als posterboy van een franchise er wat mee te koop gaat lopen... in deze ultra-polariserende tijden?
Om nog maar te zwijgen van u te uiten als (borderline) racist terwijl 80% van u teammates zwart zijn... Als je nu persverantwoordelijke bent van de Giants sla je die vent toch eigenhandig een CTE?

Er komt helaas een moment in je leven dat je beseft dat de sporthelden die je lang hebt verheerlijkt vooral goed zijn in sport maar dat er verder niet altijd veel in de hersenpan zit. Dit soort zaken, tja, intussen niet meer een totale verrassing, maar blijft altijd teleurstellend.

Maar goed, kerel is jong, waarschijnlijk opgegroeid met "republikeins & God tot in de kist" zonder er verder veel bij na te denken, krijgt - als hij al nieuws kijkt - waarschijnlijk het eenzijdige MAGA-nieuws... Laten we hopen dat hij eruit leert.

Beetje meer als Michael Jordan kan geen kwaad: geen politieke uitspraken zodat beide kampen je schoenen blijven kopen 😆

Ik ben niet volledig mee met alle Jaxon Dart drama, hebben we het dan over die Trump endorsement of dat clipje van Dart die het n woord gebruikt? Ik denk eerlijk gezegd dat dat een storm in een glas is, het zou mij niet verbazen mochten veel spelers pro Trump zijn. Het is volgens mij niet zo simpel als wit = republikein, zwart=democraat. De Bosa broeders zijn bijvoorbeeld ook grote Trump fans en daar heb ik nog nooit iets van gelezen kwa racisme/drama.

En ik denk eerlijk gezegd dat het n woord gebruiken in een team met allemaal zwarte, die zwarte weinig uitmaakt. Als je als QB goed in de groep ligt, wat blijkbaar wel het geval is en je goed presteert je mag zeggen dat je wilt.

Skattebo daarin tegen, die man heeft 100% CTE 😂

Ik ben niet volledig mee met alle Jaxon Dart drama, hebben we het dan over die Trump endorsement of dat clipje van Dart die het n woord gebruikt? Ik denk eerlijk gezegd dat dat een storm in een glas is, het zou mij niet verbazen mochten veel spelers pro Trump zijn. Het is volgens mij niet zo simpel als wit = republikein, zwart=democraat. De Bosa broeders zijn bijvoorbeeld ook grote Trump fans en daar heb ik nog nooit iets van gelezen kwa racisme/drama.
Het gaat ook helemaal niet over welke politieke voorkeur hij heeft, de gemiddelde miljonair daar zal eerder republican zijn. Het gaat erom dat hij op een podium Trump gaat endorsen en door "go big blue" te liggen roepen zijn team er aan linkt. PR gewijs dus een drama.
Vooral omdat we nu eenmaal in zwaar polariserende tijden leven is er veel discussie over ontstaan terwijl hij ook gewoon zijn bek had kunnen houden. Ik had dit hier trouwens ook gepost mocht hij Bernie Sanders gaan liggen endorsen hoor, either way gaat een deel van u fanbase op zijn pik getrapt zijn en dat is nergens voor nodig.

Abdul Carter heeft trouwens al gereageerd en lijkt er niet mee gediend te zijn. Ik hoop voor Dart dat zijn O-line er minder zwaar aan tilt 😅

Abdul Carter heeft trouwens al gereageerd en lijkt er niet mee gediend te zijn. Ik hoop voor Dart dat zijn O-line er minder zwaar aan tilt 😅
Ik herinner me precies een verhaal van een O-lineman ooit, waar de O-line het gevoel had niet voldoende geapprecieerd te worden door hun QB, te slechte kerstcadeau ofzo, en dan een keer over een passrusher afsprak: "Laat die maar eens lopen" 😄

Miles Garrett 🤯
Deze had ik niet zien aankomen tbh. Rams dus duidelijk in win now modus.
Ik ga Jared Verse wel missen, vond dat een heel fijne speler, maar onze pass rush krijgt hier een serieuze upgrade.
Het maakt de Simpson pick ook net meer te begrijpen. Stafford krijgt in zijn laatste jaar (of 2) extra hulp om nog een ring te gaan halen en in ruil daarvoor mag hij zijn opvolger opleiden. En ik hoef volgend jaar weer geen wekker te zetten tijdens ronde 1 vd draft 😅

AJ Brown uiteindelijk ook officieel en de Giants zijn WR's gaan halen in het rusthuis (OBJ en Juju)

Terug
Bovenaan