NFL 2025-2026

Wel grappig, ik vond het dus een heel fijne Super Bowl, en vooral de eerste helft. Ik vond dat Vrabel het tactisch fenomenaal heeft aangepakt om met een heel beperkt team er toch veel uit te halen. En de McDonald een bijzonder indrukwekkende wedstrijd. Ik vind het ook altijd zo triestig als de commentatoren het al-tijd moeten hebben over de offense die laat afweten of frustrerend is. Waarom is het niet een defense die zo verstikkend werkt dat iets anders niet mogelijk is? Alsof het een schaakwedstrijd is, maar zwart nooit kan winnen, enkel wit doen verliezen.

Fantastische blitzes, en natuurlijk was de offense van Maye ook gewoon niet goed genoeg. Hij durfde niet, had geen enkel antwoord op de Seahawks, die hij gewoon van begin tot eind moest volgen. Dié hebben de gameplan bepaald, niet de Patriots O. En dat is ongelofelijk lastig tegenwoordig. Hoe die LB's communiceerden in de zones, alle spelers aan elkaar doorgeven, was knap.

Die Gonzalez van de Patriots maakte er wel een Belichick-wedstrijd van: Je beste wapen wegnemen, probeer het dan nog eens. Alleen was Walker wel fantastisch. En ik vond Collinsworth ook heel goed! Vond het knap dat hij aanwees dat ergens net voor halftime de Patriots moesten plooien en moesten toegeven dat ze een Safety naar beneden moesten halen om de run tegen te houden. En dan rust er héél veel bij de CB die op JSN staat.

De bijna-comeback van Maye kwam er alleen maar doordat de nood zo hoog was dat het "risk be damned" was, en gewoon gooien. Oké, daar komen dan twee grote plays uit, maar de reden waarom ze dat niet al de hele tijd doen, is omdat ze daarvoor niet goed genoeg zijn en het bijna vaststaat dat die tactiek ooit zal misgaan. Ik vond het spijtig dat ze niet iets meer no risk it, no biscuit gespeeld hebben, maar hadden ze zelfs niet in de positie gestaan om een comeback te maken.

Ik denk ook wel dat dit de "kans" was van de Patriots. Ik ben niet zo zeker dat die nu terug zijn, en zeker niet dat die daar met een sterker team nog in de SB gaan staan onder Maye. Niet omdat ik niet in hem geloof, want ik geloof er veel meer in dan in Darnold (zeker tot voor deze wedstrijd), maar gewoon omdat je zo veel kansen niet krijgt.

Offense wins games, Defense wins championships.

Kudos aan de Seahawks D. Die waren belachelijk sterk.
En als Walker dan niet te stoppen is heb je het zitten natuurlijk. Myers ice cold en telkens ook slim de punten gepakt ipv nodeloos op die 4th down te gaan speculeren. Dat is ook vertrouwen in je defense natuurlijk.
En Darnold tja... goeie game manager, geen fouten, quasi altijd de juiste beslissing. Geen topmatch maar perfect in het gameplan.

Voor de rest ook nog eens een heel leuke halftime show.

Ik vond toch dat Vrabel en McDaniels serieus out-coached werden door Macdonald. Ik heb echt geen enkele fatsoenlijke adjustment gezien om hun jonge QB te helpen, en al zeker niet de linkerkant van hun O-line die continu werd opgeblazen. Vond ze ook echt heel conservatief, meerdere 4th & shorts die ze dan punten. Begrijp dat ze diep op hun eigen helft zaten, maar ze stonden 6-0, 9-0 achter. Game plan was precies speculeren op een Darnold misser…

Terug
Bovenaan