NFL 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Bills waren te los op het einde met hun prevent defense, en daar vliegt Hill ook gewoon door. Beide waren steengoeie defenses.
Uiteindelijk verliezen de Bills hier de match door een coin flip he.
Je kan je natuurlijk afvragen of het niet beter was geweest om die bal niet los door de endzone te kicken om zo nog een seconde of 2 meer af te snoepen van de tijd die Mahomes heeft om nog gelijk te maken maar bon als ze dan fair catch doen komt het wss op hetzelfde neer, enkel de startpositie scheelt misschien. Beide offenses waren subliem in Q4, ook wel geholpen door beide defenses.
 
Uiteindelijk verliezen de Bills hier de match door een coin flip he.
Je kan je natuurlijk afvragen of het niet beter was geweest om die bal niet los door de endzone te kicken om zo nog een seconde of 2 meer af te snoepen van de tijd die Mahomes heeft om nog gelijk te maken maar bon als ze dan fair catch doen komt het wss op hetzelfde neer, enkel de startpositie scheelt misschien. Beide offenses waren subliem in Q4, ook wel geholpen door beide defenses.
Ja. Overtime-regels moeten anders. Dat is al jaren zo, en die grote verbetering van "first score wins" naar "first TD wins" is heel belangrijk. Maar aan deze formule scheelt toch ook nog wat. Gewoon de eerste overtime-tijd sowieso volmaken zou al iets kunnen zijn. In verschillende podcasts zijn ze er nu ook over bezig, maar player safety is ook wel heel belangrijk. Maar als je ziet: 90% van de OT's worden gewonnen door het team dat de cointoss wint... dan kun je het gewoon bij de cointoss houden :D

Ben ook al aan het uitkijken naar de wedstrijden wel. Deze gaat voor mij veel zeggen over McVay. Hij heeft duidelijk nog kleine foutjes, is nog niet zo volleerd in het vak als de groten die er nu zelfs nog zitten. Blijft een geniale coach overduidelijk, hè. Maar Belichick heeft hem in de SB in die mate in zijn hemd gezet met die Zone Running-scheme, dat hij het niet alleen niet kon counteren in de tweede helft van die wedstrijd, maar zelfs bijna het hele volgende seizoen niet. En nu zijn er weer zo dingen waarvan je weet dat het niet zijn sterkste kant is, maar kan hij die rechttrekken? Kan hij het halen als het niet loopt zoals gepland? Stafford is daar wel het allerbeste tegengewicht voor, dus misschien helpen ze elkaar wel.

En in non-playoff news: Rodgers heeft het toch ook wel echt ernstig verkorven... Bijna niemand kan er nog positief over zijn! En ik kan ze eigenlijk echt geen ongelijk geven. Bovenop zijn uitspraken blijft het ook op het veld karig. Niet qua stats, maar wel qua wins. Natuurlijk niet alleen Rodgers zijn schuld, maar voor mij is hij met z'n loss ook wel een beetje van zijn voetstuk gevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Ben ook al aan het uitkijken naar de wedstrijden wel. Deze gaat voor mij veel zeggen over McVay. Hij heeft duidelijk nog kleine foutjes, is nog niet zo volleerd in het vak als de groten die er nu zelfs nog zitten. Blijft een geniale coach overduidelijk, hè. Maar Belichick heeft hem in de SB in die mate in zijn hemd gezet met die Zone Running-scheme, dat hij het niet alleen niet kon counteren in de tweede helft van die wedstrijd, maar zelfs bijna het hele volgende seizoen niet. En nu zijn er weer zo dingen waarvan je weet dat het niet zijn sterkste kant is, maar kan hij die rechttrekken? Kan hij het halen als het niet loopt zoals gepland? Stafford is daar wel het allerbeste tegengewicht voor, dus misschien helpen ze elkaar wel.
Kun je geloven dat ik hoop dat we de hele match nooit meer dan 10 punten voorsprong pakken op SF? Ik vertrouw McVay niet meer als het team een te grote voorsprong pakt. De Texans hebben zo in regular season nog 22 punten gemaakt in Q4, 49'ers komen terug en we verliezen nog, Bucs bijna hetzelfde,... Als het wat te goed gaat in de eerste helft lijkt het alsof hij nonchalant wordt en dat ook niet meer kan recht trekken als het echt fout dreigt te lopen.
Voor de rest hoop ik dat we de run kunnen stoppen en Stafford terug het niveau haalt van vorige week en ook genoeg mag gooien. Je hebt er de receivers en de QB voor terwijl u run al heel het seizoen matig is dus smijt SF maar gewoon kapot. Die zijn uiteindelijk al verder geraakt dan ze hoopten en verdienen dus daar mag het voor stoppen.

Bengals - Chiefs lijkt me een gemaakte zaak maar Burrow blijft geweldig om naar te kijken dus wie weet verrassen ze hier nog eens. Ze hebben hun beide PO overwinningen niet gestolen imo dus van mijn part gaan ze gewoon all the way.

Afgelopen week een meme zien passeren dat de Jags een veel grotere invloed hebben gehad op dit seizoen dan je op het eerste zicht zou denken... Ze hebben 3 keer gewonnen en die 3 overwinningen zorgden ervoor dat zowel de Colts als de Dolphins de PO's misten én dat de Bills hun thuisvoordeel kwijt speelden tegen de Chiefs vorige week.
 
1B6E2EAA-ED37-4F05-B3C4-CB25C00E210A.jpeg
 
En in non-playoff news: Rodgers heeft het toch ook wel echt ernstig verkorven... Bijna niemand kan er nog positief over zijn! En ik kan ze eigenlijk echt geen ongelijk geven. Bovenop zijn uitspraken blijft het ook op het veld karig. Niet qua stats, maar wel qua wins. Natuurlijk niet alleen Rodgers zijn schuld, maar voor mij is hij met z'n loss ook wel een beetje van zijn voetstuk gevallen.
13 wins int seizoen is nu wel niet slecht he Loser. Daarbij moete pakken dat ze dit jaar extreem veel blessures hebben gehad (zie maar naar die o-line) waardoor ze soms maar met een “halve” ploeg waren.
Anderzijds hebde wel gelijk over die laatste match. Daar was hij echt slecht.
Ook al heeft hij een MVP seizoen snap ik alle commentaar wel. Als ge in het offseason zo van uwen tak maakt over inspraak en de front office enzo. En ge krijgt u goesting, Cobb werd teruggehaald voor hem, dan moete zo een matchen winnen. Dan hebde geen excuses om slecht te spelen.

Packers hun Oc gaat naar Denver als HC, laat dat nu toevallig ook de plek zijn waar er voor het seizoen over gespeculeerd werd dat Rodgers er naartoe zou gaan… ik ben benieuwd, hij zou binnen de maand beslissen wat hij gaat doen…
 
13 wins int seizoen is nu wel niet slecht he Loser. Daarbij moete pakken dat ze dit jaar extreem veel blessures hebben gehad (zie maar naar die o-line) waardoor ze soms maar met een “halve” ploeg waren.
Anderzijds hebde wel gelijk over die laatste match. Daar was hij echt slecht.
Ook al heeft hij een MVP seizoen snap ik alle commentaar wel. Als ge in het offseason zo van uwen tak maakt over inspraak en de front office enzo. En ge krijgt u goesting, Cobb werd teruggehaald voor hem, dan moete zo een matchen winnen. Dan hebde geen excuses om slecht te spelen.

Packers hun Oc gaat naar Denver als HC, laat dat nu toevallig ook de plek zijn waar er voor het seizoen over gespeculeerd werd dat Rodgers er naartoe zou gaan… ik ben benieuwd, hij zou binnen de maand beslissen wat hij gaat doen…
Zeker niet slecht, hoor! Dat bedoel ik ook niet. Maar voordien zou ik hem gelijk met Manning en Brady geplaatst hebben, met hun drie redelijk ver boven de huidige andere QB's. Ondertussen plaats ik Brady wel al een beetje hoger, maar Rodgers schiet toch niet meer zo boven Rivers, Brees, Roethlisberger... uit. Qua talent misschien, maar uiteindelijk kun je ook niet 10 jaar spelen en het telkens niet halen zònder daar enige verantwoordelijkheid in te dragen.

Het is ook wel zijn gezaag dat mensen (en mij) de voeten uithangt :D Inspraak, hij zit in een vreselijke situatie (ja, goeie coach, 13win seasons... zal wel meevallen). Dan die vaccinaties, en wat was dat nu met stolen elections? Hij geniet veel te veel van die controverse :D

En ja, Denver wordt al van vorig jaar getipt. Echt nog nooit een team gezien dat zo klaar was voor een goed seizoen op de QB na... die hadden echt gerekend op hem in 2021 al volgens mij.
 
Noooooooooooooooooooo
Hold your horses.

Het is nog niet zeker hé ;)

Niemand weet waar het van komt, want hijzelf is op vakantie en iedereen weet dat TB12 alles netjes organiseert. Dat zijn team ook nog van niets weet, is ook al vreemd. Hij is professioneel genoeg om hen eerst op de hoogte te brengen voor de pers het weet.
Misschien heeft er gewoon iemand zijn mond voorbij gepraat en gaat ie er nog een extra jaar bij doen, omdat hij op zijn eigen manier wil vertrekken :D

Wordt vervolgd...
 
Eigenlijk de SB waar ik op hoopte bij aanvang van de conference games.
En nu hopen dat de Bengals het waar maken, ik gun het hun van harte.
 
Ongeloofelijk cool voor de Bengals.
Tot halfweg onze match tegen de 49ers gunde ik hun zelfs de SB zelf want McVay was het weeral eens aan het weggooien tegen Shanahan maar ik trek bij deze mijn woorden in :D

Deze SB kan alle kanten op eerlijk gezegd... Bengals OL (what's in a name) tegen de Rams pass rush maar ook wel Chase tegen de Rams secondary dus als Burrow de bal weg krijgt gaan ze ons pijn doen, maar dat is een grote als natuurlijk.
Stafford was ook minder dan tegen de Bucs vond ik maar OBJ wordt nog elke match beter en Kupp is imo echt gewoon de MVP van het seizoen dus op offense zie ik het wel zitten.

Brady zal er trouwens nog wel een jaar bijdoen. Ik hoop wel dat als hij het aanvoelt dat het voorbij is dat hij op tijd stopt en niet zoals Ben nog een jaar staat te kreunen in de pocket om passes van 3-4 yrd te gooien. Want wie de NFL dit seizoen pas begint te volgen begrijpt nooit van zijn leven dat die vent binnen 5 jaar misschien een gouden jasje krijgt, hoe terecht dat ook mag zijn.
 
Hold your horses.

Het is nog niet zeker hé ;)

Niemand weet waar het van komt, want hijzelf is op vakantie en iedereen weet dat TB12 alles netjes organiseert. Dat zijn team ook nog van niets weet, is ook al vreemd. Hij is professioneel genoeg om hen eerst op de hoogte te brengen voor de pers het weet.
Misschien heeft er gewoon iemand zijn mond voorbij gepraat en gaat ie er nog een extra jaar bij doen, omdat hij op zijn eigen manier wil vertrekken :D

Wordt vervolgd...
Blijkbaar zou Brady nen bonus krijgen als hij op 5 feb nog bij de Bucs is. Dus dat zou wel kunnen dat hij dat stil houd voor diejen bonus…
Op de vraag of hij volgend jaar zou spelen heeft hij letterlijk geantwoord dat zijn familie dat beslist en ons Gisele wou 2 jaar geleden al dat hij stopte.
Anderzijds zie ik hem ook ni stoppen, das gewoon raar 😅

Heel blij met deze superbowl. Ik gun het de Bengals ook wel heel erg hard.
 
Laatst bewerkt:
Formidabele wedstrijden 😍
Bengals - Chiefs: Supercool gecoacht van beide teams vond ik! De OC van de Bengals krijgt weinig love. Ik weet niet of Zac Taylor de plays opstelt of Callahan? Maar wat een formidabele plays, en echt supermooi geswitcht tijdens de wedstrijd.

Burrows = Montana. Ik kijk graag naar oude grote wedstrijden, en echt, die vergelijking gaat voor mij heel erg op. En hij heeft ook één WR naar wie hij duidelijk het liefste gooit, Chase. De Chiefs gingen zich deze keer niet laten branden aan Chase en gingen niet 1-on-1 staan. Pattern Match Zone, braaf met safety help. De. Hele. Wedstrijd. En het eerste kwart was dat lastig voor de Bengals, maar de meeste grote plays zijn wel dankzij de OC die dat door had en kon counteren. Bijvoorbeeld die 2pt-conversion: 2 man op Chase links. Hij motiont een WR (85?) naar daar en de defense past niet echt aan. Nu kunnen ze kiezen: 2 man op Chase en eentje vrij, of Chase 1-on-1. Allebei levert punten op. Zo was het de hele tijd: Chase naar links, alle open veld naar rechts. Ik herinner me ook een out-route naar die 85, gewoon omdat Chase de CB en de safety meezuigt.

Was ook heel grappig toen de safety 1 keer, één keer, naar beneden draaide. PAF meteen een pass naar Chase, bijna zonder te kijken :D

Jammer dat de Defense van de Chiefs daar nog altijd niet goed kan op reageren. Dat blijft toch de grote zwakte van het team. Genoeg druk op de QB dit keer, maar als je Mathieu ontwijkt is die defense gewoon soft in het midden.

De defense van de Bengals heeft heel goed gekeken naar de Patriots, hoe Belichick Mahomes heeft geklopt. En daar waren de Chiefs duidelijk op voorbereid: underneath, niks diep, zo weinig mogelijk aan bal laten. Maar ik zou echt niet kunnen zeggen waaraan het ligt dat er plots 4 punts en een INT kwamen.

Zonder al te fier te klinken: Ik had het wel voorspeld een paar dagen voordien. Ik weet niet waarom, maar ik zag Burrows echt iets speciaals uithalen waardoor de Bengals nét zouden overpresteren. Dit is voor mij ook echt wel Burrows die gewonnen heeft.

Tegen de Rams wordt het wel een pakje lastiger. Hier liggen pijnpunten die net toevallig overeenkomen met de kwaliteiten van de Rams. De Chiefs konden niet 1-on-1 tegen Chase. Daar hebben ze het personnel niet voor. Maar als één actieve CB het kan, is het wel Ramsay. Dat, samen met de echt slechte O-line tegen Aaron Donald en Miller, kan wel eens héél veel problemen geven. Wapens te kort hier, denk ik...

Rams - 9ers zelf vond ik dan weer een goeie defensive game. Garappolo heeft het beter gedaan dan ik had gedacht, en zelfs een paar echte plays gemaakt. Maar kon evengoed nog 3 INTs meer hebben gegooid :D Stafford ook wel eentje, maar je merkt dat als Garappolo dat had gedaan, hij was ingestort. Stafford zou net ontploft zijn. Ik was wel dolblij dat Aaron Donald de laatste 2 drives van de 9ers zelf mocht beëindigen, ook al had hij nog niet veel gedaan.
 
Tegen de Rams wordt het wel een pakje lastiger. Hier liggen pijnpunten die net toevallig overeenkomen met de kwaliteiten van de Rams. De Chiefs konden niet 1-on-1 tegen Chase. Daar hebben ze het personnel niet voor. Maar als één actieve CB het kan, is het wel Ramsay. Dat, samen met de echt slechte O-line tegen Aaron Donald en Miller, kan wel eens héél veel problemen geven. Wapens te kort hier, denk ik...
Blij dat jij het positiever inziet dan ik...
AD en Miller tegen die O-line wordt inderdaad heel leuk om te zien maar Ramsey gaat geburnd worden door Chase als ze hem 1-on-1 zetten. Tenzij hij echt zijn top game brengt van vorig seizoen is hij geen match vrees ik, maar dat heeft hij dit seizoen nog niet vaak gedaan. Dat zie je als hem tegen andere top WR's zag dit seizoen he. En de rest van onze secondary ben ik toch ook geen overdreven grote fan van. Rapp zou terugkomen maar ik vind eigenlijk dat de defense het beter doet zonder hem. Soit, de Rams hebben zeker geen slechte D he, begrijp me niet verkeerd maar ik moet eerlijk toegeven dat ik los in mijn broek schijt als ik die offense van de Bengals bezig zie :D

Het kan dus echt wel alle kanten op en als we het defensief zo goed doen als de Titans zie ik ons wel winnen want onze offense schat ik dan weer wel een pak hoger in dan Tannehill - Brown/Jones. Want laat ons eerlijk zijn, als Tennessee hun offense in orde was geweest had het daar al gestopt voor Burrow en co.

En om heel eerlijk te zijn zou het nog niet half zoveel pijn doen om te verliezen tegen deze Bengals dan tegen de Chiefs :)
 
Zat er aan te komen natuurlijk.
Chapeau dat hij het doet voor hij deel 2 van zijn premie casht. Hij zelf heeft dat geld toch bijlange na niet nodig.

Brady heeft een knappe carrière achter de rug, stopt voor het verval en er staat al een hele generatie jonge talentvolle QB's te wachten om zijn rol over te nemen dus ik vind het niet eens zo erg tbh. Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, tijd voor de nieuwe lichting om het over te pakken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan