NFL 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, de bold prediction heeft het niet zo goed gedaan. Dat werd al heel snel duidelijk :D
Maar de win van de 9ers heeft veel goed gemaakt. Als Garappolo daar met zijn interception Shanahan weer langs de kant had gezet, dan was dat zijn einde geweest, dat weet ik zeker. Je merkte nu al dat de plays vooral kwamen van de coach en het spectaculaire talent rondom de QB. Deebo Samuel, Eli Missile en Kittle. Samen met de line.

Dat was een wedstrijd die niemand wou winnen. "Nee, doe maar", "nee, doe jij maar!". Romo zei nog: Als de Cowboys verliezen, is het door deze fout (die van Gregory, waardoor de 9ers aan bal bleven). Maar toen werd het gewoon opnieuw 3rd and long :D

Ik weet wel zeker dat Gavin me zal bijtreden dat dit een cadeau is voor iedereen die geen fan is van McCarthy. Haal. Die. Man. Weg. Sorry, maar die is nog erger dan Fox of Nagy ooit geweest zijn. Wat een time management is dat?? Een QB run zonder timeouts, met het ALLERBESTE WR-trio van de NFL tegen de slechtste deep ball defense van de NFL. Hoe kom je erbij?? En dan achteraf de scheidsrechters de schuld geven van je eigen ongelofelijke onvermogen. Het is dat hij het al zijn hele carrière doet, maar hopelijk ziet Jones het ook in. Ik zie Kellen Moore nog wel HC worden daar, om hem zeker niet te verliezen.

De andere wedstrijden waren chalk, maar daarom niet slecht. Genoten van de Bills, die bewezen dat ze toch omkunnen met de sterke beukers van de Patriots, en dat McDermott toch niet zo outcoached was door Belichick in een vorige ontmoeting. De Bengals waren goed, maar door de zenuwen kwamen de onmachtige Raiders nog terug.

Ik vind dat persoonlijk veel meer de fout van de coaching staff dan van Hurts. Akkoord, Hurts is geen goeie passer en dat is natuurlijk zijn fout. Maar in het reguliere seizoen hebben ze dat net op tijd in gezien want vanaf week 7-8 zijn ze op de run beginnen spelen ipv op de passing en dat heeft hen naar de play offs geleid. Geen flauw idee wat die coaches dan bezielt om in die PO's terug op de passing te gaan spelen eerlijk gezegd. Runs, korte passes en veel yards after catch is al maanden hun spel en dan gaan ze tegen Tampa plots de lange bal spelen? Onbegrijpelijk.

Soit, alle lelijke ploegen zijn er uit dus ik kijk wel uit naar de komende weken.

Heel sterk op de run, inderdaad. Deze stat is insane en zegt alles over hun O-line:

Maar ik denk dat zodra je voor Suh en Vita Vea staat, je moeilijk anders kunt dan de run verlaten... Ik heb al een paar Bucs-wedstrijden vooral naar Vea gekeken bij defensive snaps. Dat is ontzettend indrukwekkend :D Voor zo'n soort nose tackle zo veel linemen echt te verplaatsen... Hij wordt gevierd, maar hij kan echt wel tussen de allergrootsten (Donald) staan dit seizoen.

En als je niets anders hebt dan een sterke run game en short play-action passes met een QB die misschien zelf kan lopen, dan kom je er niet. Tannehill gooit superprecies diep, Lamar kan het ook wel. En ik denk niet dat Hurts het kan, al is dat inderdaad misschien veel te streng.

Ik hoop dat deze prediction beter is dan die hierboven ;)
Met onze offense op het niveau van gisteren geloof ik er ook nog wel in, ook al is de secondary echt niet wat het moet zijn en hebben we iets te veel holding penalties gemaakt. Een fitte Akers is toch een gigantisch verschil. Laat ons hopen dat hij zo blijft want ik blijf het te vroeg vinden dat die terug keert. En Stafford gaat op dit niveau moeten blijven of we kunnen inpakken.
Ik ben nog altijd aan het rouwen... De Cardinals hebben echt hun slechtste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Stijf van de stress stond iedereen, ik wist het na drie plays al. Geen offense, geen run defense. Die lelijke, lelijke INT gooit Murray nooit in het regular season. En hij gooit hem zelfs twee keer. Wat was die screen die hij uit een kanon afschoot?! Maar het was zeker niet alleen Murray z'n schuld. Geen énkele play gezien van de spelers rondom hem. Kirk, Green en Moore zijn al 4 wedstrijden vermist, Connor niet te zien... Een practice squad CB op OBJ en Budda uit. 😭

Maar Rams een Super Bowl-team, ik blijf het vinden. Akers doet enorm veel. Een paar supermooie plays van de Rams, die ene touchdown naar Kupp! En alle FA's die gerodeerd beginnen te raken en Donald die de SB al ruikt. Wie houdt ze tegen? Op voorhand had ik gezegd dat je de Rams alleen tegenhoudt door de run tegen te houden. En dat kunnen de Bucs misschien. Maar de Rams hebben wél die deep threat. Ik denk dat het een shootout wordt waar de Bucs niet in mee kunnen.

Edit: shit, wat een post! Sorry :D
 
Ja, de bold prediction heeft het niet zo goed gedaan. Dat werd al heel snel duidelijk :D
Maar de win van de 9ers heeft veel goed gemaakt. Als Garappolo daar met zijn interception Shanahan weer langs de kant had gezet, dan was dat zijn einde geweest, dat weet ik zeker. Je merkte nu al dat de plays vooral kwamen van de coach en het spectaculaire talent rondom de QB. Deebo Samuel, Eli Missile en Kittle. Samen met de line.
Met de wapens die Jimmy G heeft zou hij idd nog veel beter moeten doen. Ik gun het trouwens ook ongeveer iedereen in dat team om de SB te halen, behalve Jimmy zelf dan. Ik vind dat tegenwoordig echt geen QB die een SB kan winnen. Shanahan daarentegen doet toch vaak erg goeie dingen en die offense is prachtig om naar te kijken, buiten de QB dan.

Ik weet wel zeker dat Gavin me zal bijtreden dat dit een cadeau is voor iedereen die geen fan is van McCarthy. Haal. Die. Man. Weg. Sorry, maar die is nog erger dan Fox of Nagy ooit geweest zijn. Wat een time management is dat?? Een QB run zonder timeouts, met het ALLERBESTE WR-trio van de NFL tegen de slechtste deep ball defense van de NFL. Hoe kom je erbij?? En dan achteraf de scheidsrechters de schuld geven van je eigen ongelofelijke onvermogen. Het is dat hij het al zijn hele carrière doet, maar hopelijk ziet Jones het ook in. Ik zie Kellen Moore nog wel HC worden daar, om hem zeker niet te verliezen.
Ik zat echt voor mijn tv met het gedacht van kijk, in die laatste play maken ze het toch nog af en dan doet hij zoiets oO Onwaarschijnlijke call eigenlijk. Want hoewel ik hoegenaamd niks heb met Dallas hadden ze het zelfs verdiend. De 49'ers waren plots nog een schim van zichzelf in dat 4e kwart.
Kellen Moore of Dan Quinn zullen het misschien wel halen idd. Beiden hebben goed werk geleverd eigenlijk.

Maar ik denk dat zodra je voor Suh en Vita Vea staat, je moeilijk anders kunt dan de run verlaten...
Vea is inderdaad indrukwekkend dit seizoen maar toch... Uiteindelijk scoren ze hun punten nog altijd met het soort plays dat hen tot in die PO's gebracht heeft. Soit, gewogen en te licht bevonden, zoveel is wel duidelijk. Net zoals die andere 7th seed. Alle respect voor Big Ben zijn carrière maar ik ben echt blij dat ik volgend seizoen niet nog eens naar dat standbeeld moet zitten zien. Al vrees ik een beetje voor zijn opvolger (die ik dit seizoen al had laten warmdraaien maar bon)
Ik ben nog altijd aan het rouwen... De Cardinals hebben echt hun slechtste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Stijf van de stress stond iedereen, ik wist het na drie plays al. Geen offense, geen run defense. Die lelijke, lelijke INT gooit Murray nooit in het regular season. En hij gooit hem zelfs twee keer. Wat was die screen die hij uit een kanon afschoot?! Maar het was zeker niet alleen Murray z'n schuld. Geen énkele play gezien van de spelers rondom hem. Kirk, Green en Moore zijn al 4 wedstrijden vermist, Connor niet te zien... Een practice squad CB op OBJ en Budda uit. 😭

Maar Rams een Super Bowl-team, ik blijf het vinden. Akers doet enorm veel. Een paar supermooie plays van de Rams, die ene touchdown naar Kupp! En alle FA's die gerodeerd beginnen te raken en Donald die de SB al ruikt. Wie houdt ze tegen? Op voorhand had ik gezegd dat je de Rams alleen tegenhoudt door de run tegen te houden. En dat kunnen de Bucs misschien. Maar de Rams hebben wél die deep threat. Ik denk dat het een shootout wordt waar de Bucs niet in mee kunnen.
Ik ben er nog altijd niet uit of wij nu zo goed waren of de Cardinals zo slecht. Vandaar nog altijd mijn twijfel voor de SB. Tampa Bay zou nog moeten lukken imo. We hebben ze dit seizoen al eens verslagen en ze zitten met een aantal geblesseerden terwijl bij ons dan Akers terug is en de FA's idd ingewerkt zijn (nooit gedacht dat OBJ iets ging bijbrengen maar hij doet het goed)
Maar ik ben bang voor de match er achter... Ofwel terug die dekselse 49'ers ofwel Rodgers. In heel de AFC zit dan weer geen enkel team waar ik gemeend bang van ben. Een aantal heel sterke teams he, begrijp me niet verkeerd, maar ze hebben precies allemaal wel een zwakte die wij kunnen gebruiken. Het enige probleem dat ik daar zie is dat die alle 4 een levensgevaarlijke deep threath hebben terwijl onze secondary mij nog niet overtuigd heeft dit seizoen.
Bij Green Bay en SF zie ik precies veel meer problemen. Soit, ik ben dan ook geen coach en het is niet dat ik ons kansloos acht maar ik heb wel het gevoel dat, mochten we er geraken, de conference final moeilijker gaat worden dan de eigenlijke SB.

Edit: shit, wat een post! Sorry :D
Haha, twas wel interessant en het geeft mij ook een reden om wat meer te typen :D
 
Tgoh, ik weet het echt niet voor dit weekend! De Bills en de 9ers zijn misschien het moeilijkst in te schatten. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik Brady ook wel kansen geef tegen de Rams. Denk dat het al wel even geleden is dat de kansen zo gelijk waren op voorhand! Wat natuurlijk betekent dat het 4 blowouts gaan zijn deze week :D
 
2 leuke wedstrijden om naar te kijken,

De 1e was een live executie van Burrow maar door de stress van Tannehill overleeft hij het.

De 2e was de laatste van Rodgers in GB? Ik kan daar niet zeggen wie nu de beste ploeg was maar gek is dat voor de match Buck en Aikman al aanhalen dat special teams cruciaal zullen zijn en of ze gelijk gekregen hebben.

Packers mogen dit nooit verliezen , zo goed zijn deze niners toch niet ??

Vanavond dus een vooruitgeschoven NFC game?

Bucs winnen in OT , LFG
 
Brady laat de Rams comfortabel 27-3 voor komen.

1642975728111.gif
 
Leg mij eens uit waarom ge die corner daar laat blitzen en de nr 1 receiver 1op1 laat tegen een safety..

We maken 27 punten tegen die 3 monsters upfront, dat is al meer dan gehoopt na 2.5 kwart wedstrijd. Maar dit is toch wel heel zwak gecoached na dat je offense zowat de grootste blufplay ooit boven haalt op die 4th down.

Nu nog enkele weken sudderen en dan op pensioen?
 
Toeme zeg, serieus wat leuke games gemist precies. Was beginnen kijken naar Bengals-Titans en Rams-Bucs, maar het is gewoon te laat voor mij om ze helemaal uit te zien. :frown:

Chiefs - Rams nu toch de verwachte finale? 9ers toch al verrassend 2 favorieten eruit gekegeld, zijn die nu plots zo goed dan?
 
Laatst bewerkt:
Sean MvVay gij rotte broekschijter... die match heeft mij veel meer stress gekost dan nodig. Als ze in de 2e helft hetzelfde spelen als in de eerste draaien ze die Bucs D nog gemakkelijk 2 TD's rond de oren. Maar nee, meneer gaat een Akers (nog altijd zonder echt matchritme) los de grond in lopen en gaan verdedigen op prevent tegen Brady... Tis alsof hij van zijn vrouw thuis moet zijn in het valentijnsweekend.
Spelen om niet te winnen is het stomste dat ge kunt doen tegen Brady en hij mag blij zijn dat de, voor mij althans, echte MVP voor hem speelt want het had zomaar game over kunnen zijn. Benieuwd of hij lessen trekt uit deze match en die tegen de 49'ers want dat is 2 keer dezelfde fout.

Bills - Chiefs was gewoon een QB masterclass trouwens. Deze match verdiende eigenlijk geen verliezer. Ongeloofelijke offense langs beide zijden en een compleet gestoord 4e kwart. Als ze dit niveau aanhouden vreten ze toch zowel de Bengals als eender welk team er uit Californië gaat komen met huid en haar op?
 
Ik zie niemand opgewassen tegen de Chiefs, Rams ook niet.
Maar SB is een vies beestje.

Stafford nog wel enorm veel meeval, want bijna fumble op 1st.
 
Ik zie niemand opgewassen tegen de Chiefs, Rams ook niet.
Maar SB is een vies beestje.
Rams D moet het van de pass rush hebben want de secondary is al een heel seizoen middelmatig tot slecht. Jalen Ramsey moet zowat de meest overroepen CB uit de league zijn. Enkel Trevon Diggs krijgt nog meer onterechte lof maar die speelt bij de Cowboys dus dat is normaal.
Als Mahomes speelt zoals gisteren mag je pass rushen zoveel je wil en onze secondary is écht geen match tegen Hill.
Maar het moet altijd gespeeld worden das, waar... Allez, ik zie ons gewoon failen tegen de 49'ers hoor. En dan mag Mahomes hem winnen van mijn part. Liever hij dan Jimmy G.

Stafford nog wel enorm veel meeval, want bijna fumble op 1st.
Jop. Iets te veel meeval allemaal eerlijk gezegd. Bullshit dead ball helmet to helmet, bullshit unsportsmanlike conduct op Brady,...
Soit, je geeft het natuurlijk gewoon zelf weg door met de klok te gaan spelen en door die onvergeefelijke short FG miss van Gay. Op dat niveau mag je eventueel nog wide kicken op een 47 yarder maar toch nooit short?
 
Wat een wedstrijden! 4 keer beslist in de laatste seconden. Beter dan dit wordt het niet denk ik.
 
2 leuke wedstrijden om naar te kijken,

De 1e was een live executie van Burrow maar door de stress van Tannehill overleeft hij het.

De 2e was de laatste van Rodgers in GB? Ik kan daar niet zeggen wie nu de beste ploeg was maar gek is dat voor de match Buck en Aikman al aanhalen dat special teams cruciaal zullen zijn en of ze gelijk gekregen hebben.

Packers mogen dit nooit verliezen , zo goed zijn deze niners toch niet ??

Vanavond dus een vooruitgeschoven NFC game?

Bucs winnen in OT , LFG
Packers mochten dit idd nooit verliezen.
De niners scoren 13 punten waarvan geen enkele door de offense en nog verliest ge daarvan als Packers zijnde. En ja die special teams zijn erbarmelijk (al 7 jaar en 3 coaches!) maar met Rodgers, Adams, Jones, Lazard en Dillon kan dat toch niet dat ge maar 1 keer in de redzone geraakt.
Laatste play was heel duidelijk geforceerd naar Adams terwijl Lazard helemaal open stond halfweg. Dat had die drive in leven gehouden en de winst opgeleverd. Ook staan ze bij die laatste offensive play maar met 10 opt veld, onbegrijpelijk.
Ik denk dat ze maar beter Rodgers en Adams laten gaan, hoe spijtig dat ook is maar dit jaar ist niet gelukt, dan weet ik niet wanneer nog wel. Dan zijn er geen cap problemen meer en kunde rustig aan een rebuild beginnen en Love zichzelf laten bewijzen
 
Woo-hoo-hoow :D Wat een toffe wedstrijden. De beste vier sinds héél lang, toch. De ene al beter dan de andere.
En Aaron Donald is MVP van Rams-Bucs. Zoals gezegd, heb ik de DT's in het oog gehouden van beide teams, en hoewel Vea weer heel goed was in de run, was het niet zoooo spectaculair. Maar Aaron Donald, man. Echt, het kan niet genoeg benadrukt worden hoe belangrijk die is voor het team.
Als Mahomes en Reid elke match naar hun hand zetten door heel vaak voor 4th down te gaan, en zo automatisch meer kans hadden om te scoren vorig jaar, doen de Rams hetzelfde met Donald, maar op defense. Die neemt sowieso 1 down per keer weg. Gewoon teniet gedaan. Een run die voor -1y gaat, een QB-pressure waardoor die moet weggooien, of gewoon een loss. Maar élke nieuwe set downs neemt hij er eentje weg.

Ze komen nu wel uit tegen de 9ers van wie ze al 2x verloren hebben. En al lang niet meer kunnen winnen. Het typische kleinere, snellere team tegen de zware beukers wat ik hierboven al eens zei. Maar als je er al 2x van verloren hebt, wil dat zeggen dat er ergens een pijnpunt zit. Ik zie ze het de Chiefs héél moeilijk maken, maar dan moet de secondary echt fenomenaal spelen tegen de 9ers, en de Oline de run kunnen opdringen. En dan mag Stafford bombs-away spelen!

Nu wil ik ook nooit meer lezen dat momentum niet zou bestaan :D 27-6 achter en één fumble is genoeg om de hele boel te doen keren. Dat hele stadion wìst hoe laat het was, de Rams begonnen te knikken in hun schoenen, McVay kreeg z'n billen niet meer van elkaar van de kramp en Brady knipperde niet eens. Tot hij uiteindelijk net te weinig hulp kreeg van z'n WR's (met Brown erbij was het anders geweest :unsure: )

Ik vind het flauw om te zeggen dat Bowles te agressief was op het einde. Dat is waardoor ze er stonden. Je speelt jouw spel en gebruikt je eigen sterktes. De Bills waren te los op het einde met hun prevent defense, en daar vliegt Hill ook gewoon door. Beide waren steengoeie defenses.

Wat ik me trouwens al 2 jaar afvraag, zou Andy Reid nu echt met opzet meer plays achterhouden en conservatiever spelen doorheen het hele seizoen? Vroeger was zijn naam altijd dat hij fantastische plays bedacht die iedereen pikte, waardoor iedereen er al iets tegen had tegen de playoffs en hij er meteen uit ging. Kijk maar naar de motion flip naar de HB, of de shovel naar de TE. Dit seizoen (en het vorige ook wel) speelde de Chiefs niet meer zo gestoord goed, maar alleen nog "gewoon heel goed". En dit jaar zeker. Ik vraag me af of het voor een stukje met opzet is.
 
End of an era: Sean Payton en de Saints stoppen de samenwerking. Misschien wel het beste moment voor beiden, maar toch. Het is niet alsof Payton plots voorbijgestreefd was, bleef één van de beste coaches van de NFL. (zijn nu wel 74M boven de cap, zonder QB, zonder HC en een WR die ze niet meer echt lijken te willen)

En Byron Leftwich wordt HC bij de Jaguars! Die doen echt moeite om mij te overtuigen als m'n AFC-team. Maar het zal niet lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan