NFL 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
1644957612185.png
 
Idd niet echt heel erg hoog niveau, met Burrow die ook een negatief sack record neerzet in de play offs.

Edit/ Hoe fcking belachelijk is dat eigenlijk dat de eigenaar die trofee in ontvangst mag nemen? Fuck zeg, money money money, enige dat toch telt daar in the US of A.
Amai, ik ben ook weer boven water na de wedstrijd :D
En ik heb er echt van genoten, zie! ik moet zeggen dat ik het wel niet eens ben met @NemesisBE dat het kwalitatief erg ondermaats was. Het waren beide 4th seeds, dus het waren wel teams die allebei gaten hadden. Het waren geen superdominante grootmachten en het was geen spektakelstuk, daarmee ben ik het wel eens.

Maar dit ging voor mij om coaching vs spelers. Je kunt met playcalling héél ver komen, maar uiteindelijk zijn het de spelers die het verschil maken. Dat de playcallers tot een paar jaar geleden nog samenwerkten, maakte het voor mij veel toffer! En eigenlijk dacht ik al vrij vroeg dat het voor de Rams ging zijn, omdat beiden aan hun kant stonden: De betere plays en de betere spelers.

Want Zac Taylor die het opneemt tegen zijn leermeester, daar vielen me 2 plays redelijk snel op. Hier op 50sec:

Perine komt uit de backfield en gaat naar rechts (waar ook Higgins heen gaat), en zuigt de LB zo mee. Recht naar waar Burrows gooit. Dat is een slechte play design, hè... De LB kan zo 2 opties tegelijk defenden, en doet dat hier ook correct. Puur playcalling voor mij.

Vergelijk die met op 1:10, daar staat Kupp (!) volledig vrij omdat twee cornerbacks worden weggezogen naar boven. Of nog een fijnere, met 3:10 (wie GamePass heeft moet maar eens kijken naar de ALL22 op 16:50, ik ben hem gaan terugkijken :D ) Daar laat McVay Beckham een crosser lopen met volgens mij Kupp. Die echt keihard op Beckham af loopt, en 2 defenders meezuigt, die los de CB omver lopen die achter Beckham liep. Trouwens slechts één play na z'n vorige crosser.

Dat waren 2 plays die mij opvielen. En toen viel OBJ uit. Everybody's got a plan until they get punched in the mouth. De Bengals kwamen terug, en je voelde alle momentum draaien. Alleen hebben de sterren het toen wel gewoon gedaan. Stafford, Kupp, Donald. En voor mij mag Ramsay daar ook nog bij. Want er wordt veel gedoe gemaakt rond dat hij een TD en een lange bal heeft opgegeven. Dat is wat er gebeurt. Shutdown corners bestaan niet meer in deze league, en als je 1-op-1 op de allerbeste staat, komt er een bal vrij. Maar geen enkele andere CB had Chase zo kunnen volgen en daardoor de rest van de defense zo veel vrijheid kunnen geven. Ik vond hem top, maar dan ook echt top.

En ik ben zo blij voor Donald. En zeker op deze manier. Je zag de hele tijd dat de man zich niet kon houden. Langs de zijlijn ijsberen, mensen toeschreeuwen, handen in het haar... En toen hij één drive kreeg om het te nemen, twijfelde hij geen seconde. Iedereen wist dan Donald ging komen, en toch pakt hij ze. Die eerste is nog de indrukwekkendste, waarin hij wacht. Zijn zwakte is dat hij zò rap in de backfield zit dat je dikwijls goed tegen hem kunt lopen: Hij is al aan de lijn voorbij wanneer de RB er is. Maar hij wist dat dat het plan was en hield zich in.

Halftime show was formidabel. Daar hoeven we niks meer over te zeggen. Even de huidige hiphop en rap even in de onderbroek gezet, dak eraf. En nu is het weer zo lang wachten op een nieuw seizoen :(
 
Ik vond de halftime show heel goed maar ergens had ik er ook meer van verwacht…

Leuke wedstrijd, ik had het de Bengals zo gegund van te winnen maar de Rams waren wel beter.
Enige vreemde, buiten dan die compensatie flag op 4th en 1, Kupp wordt daar een gegevn moment knoerhard tegen zijn kop geknald en hoeft niet naar de zijlijn voor concussion protocol. Ik dacht dat dat standaard altijd moest voor checkup en indien alles ok terug het veld op….
 
Ik zag die vogel daar links blinken, en kreeg even een attakske...
Das idd zuur!

Bucs lijken me half in een rebuild te zitten dus die Munchen match wordt plots wat minder interessant. Ik denk dat ik nog een jaartje ga wachten en dan naar Frankfurt ga bollen. Dat scheelt toch ook weeral 400km enkel :)
Maar je weet nooit, als er bekend volk gaat rij ik misschien wel mee. Ook benieuwd naar de prijs eerlijk gezegd.
 
Das idd zuur!

Bucs lijken me half in een rebuild te zitten dus die Munchen match wordt plots wat minder interessant. Ik denk dat ik nog een jaartje ga wachten en dan naar Frankfurt ga bollen. Dat scheelt toch ook weeral 400km enkel :)
Maar je weet nooit, als er bekend volk gaat rij ik misschien wel mee. Ook benieuwd naar de prijs eerlijk gezegd.
Ik weet niet of je ooit naar een wedstrijd in de VS bent geweest? Maar ik vond het onvergelijkbaar. In die mate dat ik zelfs nog niet heel zeker zou zijn dat ik wel zou gaan als ze naar hier zouden komen. Waarschijnlijk wel, omdat dat nog zonder Murray was en ik die nog niet heb zien spelen :D Maar de ervaring is wel totaal anders. Komt ook omdat we een bende sufkoppen achter ons hadden zitten met geweldig luide commentaar en nul verstand van het spel. En dan wat boe-roepen op iedereen, en na de helft naar huis gaan. Was supertof om verschillende spelers in het echt te zien, maar de crowd is in niets te vergelijken met een echte thuiswedstrijd.
 
Ik weet niet of je ooit naar een wedstrijd in de VS bent geweest? Maar ik vond het onvergelijkbaar. In die mate dat ik zelfs nog niet heel zeker zou zijn dat ik wel zou gaan als ze naar hier zouden komen. Waarschijnlijk wel, omdat dat nog zonder Murray was en ik die nog niet heb zien spelen :D Maar de ervaring is wel totaal anders. Komt ook omdat we een bende sufkoppen achter ons hadden zitten met geweldig luide commentaar en nul verstand van het spel. En dan wat boe-roepen op iedereen, en na de helft naar huis gaan. Was supertof om verschillende spelers in het echt te zien, maar de crowd is in niets te vergelijken met een echte thuiswedstrijd.
Het staat op de planning maar ik ben nog nooit in de VS geweest tijdens het seizoen. Aangezien mijn vriendin ook niet into de sport is, is het ook niet zo makkelijk om haar te overtuigen om in de winter te gaan.
Ik vrees dat ik me content ga moeten stellen met een match van de Jets of de Giants gezien ik een aantal dagen NY in het najaar makkelijker verkocht ga krijgen dan helemaal naar LA te vliegen in een periode dat alle NP's in de geburen ondergesneeuwd zijn :D

Ik kan me inbeelden dat de ervaring idd helemaal anders is. Meteen ook een vd redenen dat ik nog niet geweest ben. Het is op zich evengoed geen goedkope trip omdat het net te ver is om op en af te gaan en als het dan maar half zijn gat is hoeft het voor mij ook niet. Vandaar dat ik Frankfurt wel zou zien zitten. Smorgens vertrekken en savonds terug naar huis. Kost het me enkel het ticket, de parking en wat benzine :)
 
Ik weet niet of je ooit naar een wedstrijd in de VS bent geweest? Maar ik vond het onvergelijkbaar. In die mate dat ik zelfs nog niet heel zeker zou zijn dat ik wel zou gaan als ze naar hier zouden komen. Waarschijnlijk wel, omdat dat nog zonder Murray was en ik die nog niet heb zien spelen :D Maar de ervaring is wel totaal anders. Komt ook omdat we een bende sufkoppen achter ons hadden zitten met geweldig luide commentaar en nul verstand van het spel. En dan wat boe-roepen op iedereen, en na de helft naar huis gaan. Was supertof om verschillende spelers in het echt te zien, maar de crowd is in niets te vergelijken met een echte thuiswedstrijd.

Waarschijnlijk ook omdat het geen echt home game is? Fans van beide geams en dan nog neutrale fans. Paar jaar geleden in Londen naar Pats-Rams (toen nog St Louis) gaan zien (met @Remi er ook bij) vond dat toch wel een ervaring.
 
Ben naar Bucs geweest in nieuwe tottenham stadium geweest en dat was wel een leuke sfeer allezins. Beter dan de wembley game van een jaar eerder.

Ik ga zeker proberen om naar München te gaan, naar alle waarschijnlijkheid zullen de Chiefs de tegenstander worden.
 
Laatst bewerkt:
80% kans dat ik naar de Packers ga kijken in Londen. Had ze natuurlijk liever in Duitsland zien spelen, iets makkelijker en goedkoper om daar te geraken, maar bon ik klaag niet 😬
Ben benieuwd naar de sfeer, heb al 1 games in de states gezien. 1 home game en 1 in NY. Beiden toch wel echt een ervaring!
 
Allez de volgende in het rijtje van "waarom zijn NFL spelers toch zo'n idioten?"
Calvin Ridley geschorst voor het volgende seizoen nadat hij een Deschachtje heeft gedaan.
Slecht odds wel, $1500 inzetten en $10M verliezen....
 
Amai, wat een trade! Ik vind dat ze hem niet héél duur betalen, ik had meer verwacht.
Ik ben absoluut niet onbevooroordeeld, ik ben geen fan van Russell Wilson (en dat heeft NIKS te maken met hoe we al hebben afgezien van zijn er-is-geen-play-maar-ik-ben-niet-te-vangen-en-hupsa-touchdowns tegen de Cardinals).

Maar ik ga gewoon verder met mijn smear campaign tegen hem :D Ik denk dat dit niet goed komt voor zowel de Seahawks als Wilson... Blijkbaar kon het niet verder samen met Carrol. Ik denk dat Wilson zelf wat te veel is beginnen te geloven in de 'let Russ Cook', of die misschien zelf gestart heeft, om die samenwerking nog succesvol te laten verlopen.

Ik vind hem absoluut overroepen, en een system quarterback. Dat kan alleen maar werken als alles daarop is afgesteld. Hij heeft geen Lockett meer die zijn gedachten leest als hij gaat improviseren, en hij is heel veel vaker schuldig aan pressure dan andere qb's. Dat is al van 2015 een pijnpunt, en is de laatste twee jaar gewoon overduidelijk. De laatste twee jaar is hij voor mij misschien zelfs geen top-10 QB meer. En dan moet hij naar een nieuw systeem met een nieuwe playbook en nieuwe mensen? Terwijl zijn spel staat of valt met de connectie met die WR's. Brady kon dat op één jaar, door héél veel toe te geven. Wilson zie ik dat gewoon niet doen.

Een paar linkjes van door de jaren heen:
2015: https://12thmanrising.com/2015/07/1...ho-is-most-responsible-for-all-that-pressure/
2017: How much blame does Russell Wilson deserve (if any) for taking sacks?
2020: https://chawktalk.com/2021/02/12/wilson-was-to-blame-for-more-sacks-than-ever/ (een echt takedown piece :D )

Met filmpje:

Maar de Seahawks gaan toch iets moeten doen, een ferme move om dit goed te maken. Want ook al zie ik het Wilson dit jaar niet doen, en heb ik zware twijfels over hoe hij het volgende jaren zal doen, zelfs al valt hij net buiten de top 10 of net erin, zo iemand vervang je niet zomaar. En zij hebben ook hetzelfde: hun hele offense is daaromheen opgebouwd.

2 firsts, 2 seconds en een fifth... wat zou de vraagprijs zijn voor DeShaun?
 
Ik vind Russ ook geen top 3 QB maar toch snap ik de Broncos perfect. Dat team heeft alles om een SB run te doen behalve een goeie QB. En ze betalen niet eens zoveel. Hell, tis bijna even veel als de Seahawks voor Jamal Adams gaven :D
Van de vrije QB's, zowel in de draft als in de FA, lijkt Russel mij ook gewoon de beste keuze. Rodgers wou volgens mij helemaal niet weg, tenzij tegen een prijs die heel je capspace naar de haaien helpt voor de komende jaren. DeShaun is een te grote gok gezien die rechtzaken nog moeten voorkomen (correct me if I'm wrong) en dit jaar is gewoon zwak qua QB's in de draft. Voor de rest heb ik geen weet van QB's die open zouden staan voor een trade én die een echte upgrade zouden zijn van Lock en Teddy (Wentz is dat bv enkel op papier)
Dus ja, goed gekeken naar de Rams zeker? Fuck them picks en all-in. Soms brengt het op dus waarom niet he. Ik zou er zelfs niet van verschieten mocht Von terugkeren naar Denver voor nog een ring.

Seahawks lijken me te gaan tanken eerlijk gezegd. Volgend jaar zou wel een goeie QB class lijken te worden dus het is misschien interessant om dit seizoen die andere NFC West teams gewoon te laten doen dan met een halve ploeg te proberen concurreren tegen minstens 2 SB contenders (misschien zelfs 3 als Kyler eens een heel seizoen presteert en DHop fit blijft)
Ik heb al gehoord dat Wagner weg is en dat Lockett ook zou mogen vertrekken bij een correcte prijs dus die gaan waarschijnlijk voor hopen picks dit seizoen en het volgende en dan een totale rebuild. Hopelijk voor hen gooien ze de coach ook ineens buiten tegen volgend seizoen. Alle respect voor zijn palmares maar het beste lijkt er wel af.

Vanmorgen De Pat Mcafee show beluisterd omdat die meer zou weten over Rodgers maar na een uur lang te liggen neuten over dat zijn bron beter was dan die van een andere heb ik het maar afgezet. Blijkbaar is er van die $200M nog niet veel waar en zou Rodgers een cap space friendly contract zien zitten zodat hij nog een laatste run kan doen naar een tweede ring. Ik hoop het voor Green Bay want 153M guaranteed vind ik er wel los over voor iemand van 38 eerlijk gezegd.

Trouwens wel veel compassie met de Raiders fans nu... in wat voor een divisie zijn die gasten plots terecht gekomen :D
 
Ik klaag zeker niet maar wat is dat toch met al die sporters die terug uit pensioen komen... En dat al na 2 maand...
Hij zal vorige week gaan tanken zijn en beseft hebben dat het toch krap wordt als hij nu al stopt :D

Qua leedvermaak moest je deze week toch wel weer bij de Cowboys zijn he... Door hun waanzinnig contract voor Zeke (en Dak) moeten ze Amari Cooper laten gaan voor een 5th rounder (die arme jongen wordt OBJ 2 en gaat elke week overthrown worden door Baker)
 
Hij zal vorige week gaan tanken zijn en beseft hebben dat het toch krap wordt als hij nu al stopt :D

Qua leedvermaak moest je deze week toch wel weer bij de Cowboys zijn he... Door hun waanzinnig contract voor Zeke (en Dak) moeten ze Amari Cooper laten gaan voor een 5th rounder (die arme jongen wordt OBJ 2 en gaat elke week overthrown worden door Baker)
Cooper is nu echt één van de spelers waar ik graag voor supporter. Ben dan ook blij dat hij weg is bij de Cowboys :) Maar dat is echt zo'n smoothe receiver. Beetje zoals Keenan Allen. Komt heel vaak gewoon vrij puur door z'n route running, maar is ook nog eens heel sterk. Ik denk wel dat die het goed kan doen. Ik hoop vooral dat Mayfield wel een beetje meer het vertrouwen gaat krijgen. Ze zeggen dat hij stilaan vertrouwen begint te verliezen van de locker room, maar dat begint voor mij bij de front office, die hem ook telkens nét een steek verkoopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan