Netwerk Topic

Ik zoek een oplossing om internet in de poolhouse te krijgen. I have no utp cable naar daar... enkel stroom die van de berging in huis naar ginder vertrekt.
Is een powerline adaptor een oplossing.
Ga er wel bij zeggen dat ik 3 fasig ben aangesloten qua electriciteit en de poolhouse en garage zitten op een aparte fase. Lukt dat om om powerline data naar een andere fase te krijgen?

Indien niet: is een buiten antenne een oplossing? Wifi signaal van binnen oppikken is onmogelijk wegens de dikke isolatie. Zelfs op terras moet ik 4G op de gsm aanzetten om wat te kunnen surfen.
Ik zou eventueel vanop de kamer van de jongste een utp aftakking naar een buitenantenne kunnen maken.

Powerline over meerdere fasen gaat wel maar dan moet je een fase-koppeling in uw installatie plaatsen, liefst zo ver mogelijk "vooraan".

Om eerlijk te zijn zou ik het van de eerste keer goed doen, zowel powerlines en wifi repeaters zullen vroeger dan later voor miserie zorgen.

Als je utp tot buiten krijgt, is dat een no brainer. Kijk eens bij de soho/semi-professionele access points, unify, zyxel of engenius en je zal er jaren plezier aan hebben.

Als je het van de eerste keer goed wilt dan leg je een UTP van uw huis naar het tuinhuis...

Daar heb je gelijk in, alles hangt dan ook nog eens af hoe groot de tuin is en waar dat poolhouse staat.

We zullen concluderen, UTP icm met AP staat boven repeaters, powerlines :D

utp langs buiten

Toen ik het huis bouwde was er geen sprake van een pool, laat staan een poolhouse
True, maar ik heb dit onlangs gedaan voor tuinhuis, zeker 50cm+ diep gaan als je kan en inkapselen in extra buizen.
"Makkelijkste" misschien niet, betrouwbaarste oplossing wel, zeker als je met meerdere fasen zit

Hoe gaat de stroom naar je poolhouse? Komt die door een conduit van je huis? Je kan je netwerk kabel mits wat bescherming door dezelfde conduit leiden.

Hoe gaat de stroom naar je poolhouse? Komt die door een conduit van je huis? Je kan je netwerk kabel mits wat bescherming door dezelfde conduit leiden.
Er ligt momenteel een exvb 4x10 carre naar de garage vanuit het huis. In de garage ga ik doorlussen naar poolhouse. Geen rechtstreeks verbinding dus tss huis en poolhouse.

Er ligt momenteel een exvb 4x10 carre naar de garage vanuit het huis. In de garage ga ik doorlussen naar poolhouse. Geen rechtstreeks verbinding dus tss huis en poolhouse.

Ben je in de mogelijkheid van nog een UTP te trekken? Dat zal altijd het beste resultaat geven. Die regel van minstens 60cm diep is vooral van toepassing voor kabels met vermogen op. Bij een datakabel kan je gerust een (heel) stuk minder diep leggen.

Vroger hadden wij een kot vanachter in de tuin waar we ongestoord xbox speelde met de vrienden, dag en nacht.
Hadden ook utp naar daar gelegd, gewoon in pvc buizen en niet eens ingegraven. Heeft tot het einde perfect gewerkt.

probleem is dat ik dan op de gevel met een kabel moet werken, wil ik ten allen tijd vermijden. Ik geraak boven buiten met de kabel maar niet onzichtbaar naar beneden

probleem is dat ik dan op de gevel met een kabel moet werken, wil ik ten allen tijd vermijden. Ik geraak boven buiten met de kabel maar niet onzichtbaar naar beneden

Die EXVB waar steekt die door naar buiten? Je kan niet met een UTP binnenhuis tot aan dat punt geraken en dan via hetzelfde gat naar buiten?

Als je je UTP kabel in dezelfde conduit steekt als je EXVB dan komen die er ook allebij aan hetzelfde gaatje terug uit. nie zagen dat het lelijk is, je hebt al een stroomkabel :thinking:

Die EXVB waar steekt die door naar buiten? Je kan niet met een UTP binnenhuis tot aan dat punt geraken en dan via hetzelfde gat naar buiten?
Had ik al es naar gekeken maar daar krijg je niks meer door, na een 30 cm in het gat van die wachtbuis blokkeert het en krijg je de kabel geen cm meer vooruit. En die exvb loopt ongeveer 25m door naar de garage en daar zit halverwege ook nog es een bocht in.. dus dat lukt nooit.

nee, in zo een geribbelde rode wachtbuis, maar die kabel is niet echt flexibel te noemen hé, als die ergens tegen de rand duwt in een bocht krijg je daar geen kabeltje meer tussen.
Probeer je misschien meteen de utp door te duwen of echt een trekveer? Voor door een wachtbuis te duwen kan je best al een (dikke) glasvezelveer gebruiken.

er zit niks om te trekken, dus duwen is de enige optie. Was nooit de bedoeling van daar nog iets extra door te gaan trekken.

Terug
Bovenaan