Netflix Netflix

Ik zou niet weten waarom dat problemen zou geven?
Ik betaal voor een account om met 4 te gebruiken.
Wat maakt dat uit of dat vier van een gezin zijn of niet?
Voor Netflix draait dit enkel op de dollars
Niet flauw doen e. Ge weet zelf ook dat dat niet de bedoeling is van die 4 schermen tegelijk zien... (Zelfs zonder de voorwaarden te lezen)

Ge vindt het normaal dat ik 4x zoveel betaal omdat ik mijn Netflix account niet share?

Ik deel zelf ook een Disney+ account dus ik ben niet heiliger dan de paus.

Doet me denken aan al die gamers die playstation-games online kochten en sharen omdat ge met 2 tegelijk op een playstation account kon inloggen en tegelijk dat spel kon spelen. Dat was ook nooit de bedoeling en werd door Jan alleman gretig gebruik van gemaakt. Lekker elk spel aan de helft van de prijs kopen.
 
Ik begrijp de enorme negativiteit dan ook niet echt. Bekijk het als een gunst dat je jarenlang geld hebt kunnen besparen door te delen, maar nu wordt de situatie genormaliseerd. Dan is het aan iedereen om de afweging te maken of de dienst het je nog waard is als je de gewone volle pot betaalt.
Een 'gunst'? Ik heb jarenlang betaald voor vier schermen en er inderdaad twee van gedeeld, iets wat nota bene door het bedrijf waaraan ik mijn geld gaf zelf werd aangemoedigd. Dus dat is helemaal geen gunst: ik gebruikte dat product gewoon zoals aangegeven door het bedrijf zelf en binnen de regels, aangezien er jarenlang geen regels rond 'huishoudens' waren en ik nooit een bericht heb gekregen dat ik het product verkeerd aan het gebruiken was. Die definitie van 'huishouden', waarbij iedereen op dezelfde locatie moet wonen, is trouwens wel degelijk gewoon nieuw.

Ik betaal voor een product dat op een bepaalde manier werkt, zij geven het mij. Da's mijn geld inruilen voor een bepaalde service, geen gunst. Als die serviceprovider dan plots (ik lees hier nieuwsberichten over die regels van oktober 2022, dus het is niet zo alsof Netflix al jaren braafjes vraagt om toch maar niet te delen buiten het huishouden) de service nogal drastisch verandert enkel en alleen om de aandeelhouders tevreden te stellen zonder daarbij een ruk te geven om de gebruikers die al jaren hun service op een bepaalde manier gebruiken dan vind ik dat inderdaad smerig.

BMW heeft ook niet jarenlang een gunst heeft gegeven aan hun gebruikers door verwarmde zetels gratis te geven na aankoop en niet op basis van een abonnement hoor.

Enfin, ik ga er niet te onnozel over doen want het is helemaal geen drama (ik spreek gewoon met mijn portefeuille in dit geval) en Netflix mag doen wat ze willen, maar spreken over 'gunsten' vind ik er toch wel wat over. Ik zal het niet kunnen bewijzen maar als Netflix nog steeds geld met sloten binnenhaalde was dit er nooit gekomen, maar omdat de aandelen zakken is het tijd om de gebruikers te gaan uitwringen.

[Edit] En excuses voor mijn toon, maar ik word gewoon echt gek van die bedrijven die keer op keer maar naar de gebruiker kijken in plaats van naar zichzelf. Dat ze eens nadenken over hun content, of over hun neiging om series na 1 seizoen af te dragen als ze niet aan bepaalde (soms nogal gebrekkige) parameters voldeden, of over hun bedenkelijke strategie om heelder hopen reality-achtige rotzooi te releasen (wat dus ook geld kost om te maken). Of misschien moeten ze gewoon eens beseffen dat ze niet meer de enige speler in streamingland zijn en dus de winsten sowieso dalen na de gouden jaren waarin heel de wereld enkel naar Netflix keek als het op streaming aankomt.

Neen, het ligt aan de gebruiker die accounts deelt dat de winst daalt, ook al doen die dat al sinds het vorige decennium. We gaan dus de gebruiker uitwringen om de winsten omhoog te drijven, want dat is gemakkelijk. Geld, geld, geld.

Zo, nu is dat dankzij deze rant ook uit mijn systeem en kan ik verder met mijn dag.
 
Laatst bewerkt:
Een 'gunst'? Ik heb jarenlang betaald voor vier schermen en er inderdaad twee van gedeeld, iets wat nota bene door het bedrijf waaraan ik mijn geld gaf zelf werd aangemoedigd. Dus dat is helemaal geen gunst: ik gebruikte dat product gewoon zoals aangegeven door het bedrijf zelf en binnen de regels, aangezien er jarenlang geen regels rond 'huishoudens' waren en ik nooit een bericht heb gekregen dat ik het product verkeerd aan het gebruiken was.

Ik betaal voor een product dat op een bepaalde manier werkt, zij geven het mij. Da's mijn geld inruilen voor een bepaalde service, geen gunst.

Het concept "huishouden" staat wel degelijk al jaren in de regels. Dus je hebt het al jaren mogen gebruiken op een manier die expliciet tegen de beschreven regels ingaat.

Dat dat 6 jaar geleden anders werd gecommuniceerd in een Tweet verandert niets aan het feit dat er sindsdien dus wel zaken aan veranderd zijn. Een dienstenaanbod evolueert wel eens vaker.

Dus ja, dat is wel een gunst. Ze hadden al jaren hun regels kunnen toepassen zoals ze geschreven waren, ze doen dat pas vanaf nu.

De vergelijking met BMW slaat nergens op, sorry.
 
K heb het netflix abonnement met 4 schermen
Ik deel dit met mijn vriendin (volgende maand samenwonenen met m'n ouders (+75j).
Nu overweeg ik, om over te schakelen naar een abonnement met 1 schermen met 1 extra scherm voor mijn ouders. (Kan ik ook 2 extra schermen bijkopen aan 3.99euro per scherm buiten gezin)? Of enkel 1?
 

Primaire locatie​

Netflix-klanten die hun account delen, zullen om te beginnen een mail ontvangen waarin hen erop gewezen wordt dat een account enkel gebruikt mag worden door mensen die op hetzelfde adres wonen.
Als ze die boodschap negeren, zullen ze uiteindelijk hun huishouden moeten verifiëren door een primaire locatie in te stellen. Dat adres waarop het huishouden woont, is gelinkt aan een IP-adres. De locatie zal geverifieerd worden via een verificatiecode die Netflix de eigenaar toestuurt. Elk profiel dat niet onder het huishouden valt, zal verwijderd worden.
Het streamingplatform benadrukt in de mail wel dat je Netflix makkelijk zal kunnen blijven gebruiken onderweg en op reis, op je eigen toestel of op de tv in je hotel. Hoe het bedrijf het verschil zal zien tussen je beste vriend die 'meelift' op je account of jijzelf die in een hotel aan het bingewatchen is, is nog niet duidelijk.
 
Bij mijn ouders hebben ze al prijs. Daar kunnen ze via mijn account niet meer kijken.:sop:
 

Primaire locatie​

Netflix-klanten die hun account delen, zullen om te beginnen een mail ontvangen waarin hen erop gewezen wordt dat een account enkel gebruikt mag worden door mensen die op hetzelfde adres wonen.
Als ze die boodschap negeren, zullen ze uiteindelijk hun huishouden moeten verifiëren door een primaire locatie in te stellen. Dat adres waarop het huishouden woont, is gelinkt aan een IP-adres. De locatie zal geverifieerd worden via een verificatiecode die Netflix de eigenaar toestuurt. Elk profiel dat niet onder het huishouden valt, zal verwijderd worden.
Het streamingplatform benadrukt in de mail wel dat je Netflix makkelijk zal kunnen blijven gebruiken onderweg en op reis, op je eigen toestel of op de tv in je hotel. Hoe het bedrijf het verschil zal zien tussen je beste vriend die 'meelift' op je account of jijzelf die in een hotel aan het bingewatchen is, is nog niet duidelijk.
Logisch. Dat kunnen ze ook niet. Vandaar mijn vraag van gisteren.

Vraag me dan ook af hoe ze dit gaan doen met nieuw samengestelde gezinnen of ouders waarvan hun kinderen op kot zitten et cetera?
 
In het buitenland hebben ze hierdoor al een pak meer abonnees...

Ik snap al dat geklaag hier niet. Met 4 man een Netflix account delen. Logisch toch dat ze dat ooit gingen aanpakken?
Het is eerder een combinatie van de gebrekkige output van Netflix in de laatste jaren, de vele prijsstijgingen en een beter aanbod bij de concurrentie. Dan inspireert deze beleidswijziging mij persoonlijk niet om mijn abonnement te verlengen.
 
Bij mijn ouders hebben ze al prijs. Daar kunnen ze via mijn account niet meer kijken.:sop:
Allright, blijkbaar enkel geblokkeerd via de app op tv, maar (voorlopig) lukt het nog wel op de Xbox. :smile:
 
Veranderen jullie dan nooit van streaming service? Ik verander constant. Prime, Netflix, Disney+, Streamz en AppleTV zijn hier al allemaal gepasseerd. Ik kijk wat ik wil zien en ga verder naar de volgende.

Ik torrente vroeger omdat vele series hier gewoon niet beschikbaar waren. Het gemak van die streaming services is toch wel die 2.99 tot **.99 waard vind ik.

Enigste vervelende aan netflix is dat UHD achter hun duurste formule zit. Ik ben alleen met 1 scherm heb ik genoeg maar als ik UHD wil zien (heb een OLED TV dus liefst wel) moet ik hun duurste abo nemen. Bij de andere services heb je dat probleem niet.
 
Veranderen jullie dan nooit van streaming service? Ik verander constant. Prime, Netflix, Disney+, Streamz en AppleTV zijn hier al allemaal gepasseerd. Ik kijk wat ik wil zien en ga verder naar de volgende.

Ik torrente vroeger omdat vele series hier gewoon niet beschikbaar waren. Het gemak van die streaming services is toch wel die 2.99 tot **.99 waard vind ik.

Enigste vervelende aan netflix is dat UHD achter hun duurste formule zit. Ik ben alleen met 1 scherm heb ik genoeg maar als ik UHD wil zien (heb een OLED TV dus liefst wel) moet ik hun duurste abo nemen. Bij de andere services heb je dat probleem niet.
Disney+ is hier wel een constante. Erg handig met kinderen. Die maken zich niet druk over een aflevering 5 of 10 keer zien. Nuja. Niet echt te klagen over de prijs daar we dat delen met 9 man ofzo 🤷‍♂️
 
Disney+ is hier wel een constante. Erg handig met kinderen. Die maken zich niet druk over een aflevering 5 of 10 keer zien. Nuja. Niet echt te klagen over de prijs daar we dat delen met 9 man ofzo 🤷‍♂️

lol hoe gaat dat dan praktisch. Elke maand geeft iedereen je dan een € of zo? Via overschrijving of gewoon een munt stukje? Ik geef ook liever niet uit maar voor zo'n bedragen is het me toch allemaal niet waard.
 
Hier ook "prijs" gehad op de TV van mijn ouders. Je kan dan vragen om een mail te sturen naar de hoofdeigenaar en dan moet die het toestel toevoegen aan het huishouden waarna ze verder kunnen kijken
 
Enigste vervelende aan netflix is dat UHD achter hun duurste formule zit. Ik ben alleen met 1 scherm heb ik genoeg maar als ik UHD wil zien (heb een OLED TV dus liefst wel) moet ik hun duurste abo nemen. Bij de andere services heb je dat probleem niet.
Misschien moet je volgende keer eens gewoon het HD abonnement nemen en testen of dit ook niet voldoende mooi is? Tenslotte kan je tv upscalen naar 4K.
 
lol hoe gaat dat dan praktisch. Elke maand geeft iedereen je dan een € of zo? Via overschrijving of gewoon een munt stukje? Ik geef ook liever niet uit maar voor zo'n bedragen is het me toch allemaal niet waard.
Iedereen betaalt het bedrag gedeeld door 9 met een automatisch maandelijkse overschrijving.

Als je dan tv wilt kijken vraag je in de disneylovers WhatsAppgroep wie al de app gebruikt. Als er te veel schermen in gebruik zijn vraag je wie aan het kijken is en wanneer de film/aflevering gedaan is zodat ge weet wanneer uw kleine eindelijk kan kijken. :unsure:

Misschien moet je volgende keer eens gewoon het HD abonnement nemen en testen of dit ook niet voldoende mooi is? Tenslotte kan je tv upscalen naar 4K.
Het verschil tussen de HD en UHD versie is enorm bij een OLED tv.

Het is jammer dat Netflix geen abonnement heeft met UHD met maar 1 scherm.
 
Laatst bewerkt:
De goeie ouwe (streaming) tijd is inderdaad al lang voorbij. Man man man waar is de tijd van Lost, Prison Break en jaren later Breaking Bad? Wat een tijden 👋
 
Kan je nu niet best gewoon een premium nemen en dan zoveel mogelijk extra mensen zoeken die aan 1 (UHD) scherm voldoende hebben en die allemaal een extra profiel geven aan 4 euro? Of zit er een limiet op de extra profielen? Anders komt dat nog goedkoop uit met een profiel of 10😀
 
Iedereen betaalt het bedrag gedeeld door 9 met een automatisch maandelijkse overschrijving.

Als je dan tv wilt kijken vraag je in de disneylovers WhatsAppgroep wie al de app gebruikt. Als er te veel schermen in gebruik zijn vraag je wie aan het kijken is en wanneer de film/aflevering gedaan is zodat ge weet wanneer uw kleine eindelijk kan kijken. :unsure:
Damn dat lijkt me echt enorm vermoeiend om elke keer je iets wilt zien af te checken met 8 personen. En dan moeten ze allemaal nog (snel) reageren ook. Ik deel D+ ook met 3 anderen hier op het forum en kost iets van een 27€ ofzo per jaar dacht ik.
 
Kennelijk kan je met een basisabonnement maar 1 gebruiker extra toevoegen en met de premium 2 extra gebruikers.

Klopt dit?

Want dan ga ik de mensen gewoon hun geld teruggeven die me voor een jaar betaald hadden. Maar zo eerlijk.
 
Terug
Bovenaan