Netflix Netflix

Elke week wachten op nieuwe aflevering vinland saga… am I the only one

Nee, ik wacht tot S2 volledig uit is en kijk dan S1 en S2 in een ruk terug uit. :p

Beetje irritant natuurlijk met al het wachten, maar het zal het dubbel&dik waard zijn :)

Enorm genoten van S1, zodanig dat ik zelfs al een deel vd manga in huis heb gehaald. Ben nu bezig met The Last Kingdom en het is wel goed, maar ik bemerk me zo vaak "Hmmmm, Vinland Saga doet het beter"
 
Hier gebruiken we netflix gewoon voor ons gezin.
Iedere woensdag zitten de kinderen echter bij de grootouders en kijken ze daar soms op de smarttv naar netflix via ons account.
Dat kan dan binnenkort problemen geven?
 
Volgens mij verliezen ze er toch ook niet erg veel klanten mee hoor. Het delen van een account blijft met de toeslag gewoon nog goedkoper dan een eigen account nemen. Daarnaast blijft het qua prijs vergelijkbaar met bv Streamz of Disney+.
Het recente aanbod kan misschien niet jouw smaak zijn, maar het blijft wel een enorm groot aanbod en is in vergelijking met het regulier tv-aanbod nog steeds beter.

Daarnaast slikt de gemiddelde Vlaming prijsstijgingen gewoon. Op de stijgingen bij bv Telenet komt enkele dagen gezeur en daarna blijft iedereen vrolijk verder kijken.

Ik vind het trouwens opvallender dat de prijzen in NL 2 euro goedkoper zijn voor elke formule.
 
Daarnaast slikt de gemiddelde Vlaming prijsstijgingen gewoon. Op de stijgingen bij bv Telenet komt enkele dagen gezeur en daarna blijft iedereen vrolijk verder kijken.
Dat is dan weer een ander verhaal natuurlijk. Daar zitten ze met een duopoly en er is weinig andere keuze als je iets of wat hetzelfde wilt.
 
Dat is dan weer een ander verhaal natuurlijk. Daar zitten ze met een duopoly en er is weinig andere keuze als je iets of wat hetzelfde wilt.
Voor het overgrote deel is Scarlet meer dan voldoende... en dat kost maar €42/maand voor TV + internet met een FUP aan 70 Mbps.
 
Dat is dan weer een ander verhaal natuurlijk. Daar zitten ze met een duopoly en er is weinig andere keuze als je iets of wat hetzelfde wilt.

Het is toch niet dat er zo'n gigantisch aanbod aan streamingdiensten is? Disney+, Streamz, Netflix en Prime.

Qua digitale tv + internet heb je een vergelijkbaar aanbod bij Orange, Proximus, Scarlet en Telenet. Er zijn uiteraard verschillen, maar de gemiddelde Vlaming kent deze niet (als ik even kijk naar collega's en familie). Ook keuze genoeg lijkt me.
 
Naar aanleiding van dit nieuws Netflix nog eens opengedaan en het laatste dat ik gekeken is de seizoensfinale van Better Call Saul, zegt wel iets over hun recente aanbod. Het is een gedeeld abonnement maar ik zou het niet hard missen.
Dan maar allemaal 1 abonnement op 1 streamer per maand nemen tot ze waarschijnlijk de maandprijzen in verhouding duurder gaan maken en alle content over meerdere maanden gespreid releasen.... :sarcastic:
 
Het is toch niet dat er zo'n gigantisch aanbod aan streamingdiensten is? Disney+, Streamz, Netflix en Prime.
Je bent Apple TV+ vergeten. En er zijn daarnaast nog een hele hoop kleinere / niche streamingdiensten voor films, sport, enz. Er is toch echt veel meer keuze op dat vlak. Wisselen van streamingdienst is tevens net iets eenvoudiger dan van internet/TV provider.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Ik snap al dat geklaag hier niet. Met 4 man een Netflix account delen. Logisch toch dat ze dat ooit gingen aanpakken?

Ja, het is jaren geleden, maar het is niet dat wachtwoorden delen iets was waarvan iedereen wist dat het 'verkeerd' was. Dit komt er puur om meer geld uit de zakken van abonnees te kloppen.

Enfin, als een service jarenlang bepaalde zaken heeft laten gebeuren en zelfs heeft aangemoedigd moet je er niet van schrikken dat mensen gaan klagen wanneer je hen dingen afneemt. Ze zullen de cijfers wel bekeken hebben en besloten hebben dat dit hen meer geld gaat opleveren nadat de storm is gaan liggen, maar ik vind het toch maar een smerige move. Mij zijn ze voorlopig kwijt als abonnee.
 
Netflix heeft natuurlijk wel een groot nadeel t.o.v. concurrenten omdat ze maar één product hebben.

Amazon, Apple en Disney kunnen hun streamingdiensten zeer goedkoop aanbieden omdat ze het deels financieren met andere inkomsten.
 
De kans dat dit hun verlies gaat opbrengen lijkt me toch wel gering. Als je met vier een account deelt lijkt de kans me heel klein dat iedereen in die groep Netflix gaat opzeggen. Dus ze zullen hier en daar wel iemand verliezen in die gedeelde accounts maar in principe kost dit hun iets zolang de rest doorgaat (en nog meer geld oplevert omdat die dan extra moeten betalen voor het delen). Mijn grootste klacht is toch ook dat ze geen 4K aanbieden voor 1 stream, de andere aanbieders doen dit bij mijn weten allemaal wel en dit maakt Netflix in die situatie veel duurder in vergelijking.
 
Ik vermoed dat we sinds nu dus ook terug 'deel een netflix account' topics mogen aanmaken op B&S? Volgens de nieuwe voorwaarden mag het dus gewoon (als je maar betaald). €9 betalen voor een 720p abo is te gek voor woorden. 4K abo kan je nu wel max met 3 delen dus €(18+8)/3 = €8,66 per maand. Dat is het mij nog wel waard (hebben geen tv abo).

Ook meer en meer aan het denken om zelf een rotatiesysteem te gebruiken. Maandje streamz, maandje netflix,... Meer dan genoeg tijd om alles te zien dat iets of wat interessant is.
 
Ik ben blij dat het delen ervan tussengaat... :shutup:

Sinds ik dat deed met mijn zus haar gezin (gratis) heb ik al een aantal keer mijn wachtwoord mogen veranderen.
Na 7 jaar is het tijd voor hen om zelf eens een abbo te nemen, zonder mij scheef aan te kijken als ik weer eens zucht dat ze daar verkeerde aanlogpogingen op doen.

En neen ik weet ook niet waarom die iedere keer een handeling deden dat ze weer het wachtwoord moeten ingeven... en nu moet ik daar ook niet meer over stressen. :biglaugh:
 
Dit lijkt me het begin van het einde van de streaming-diensten. Er zijn teveel platformen, met elk hun eigen toppers, maar vooral ook met nog veel meer bagger. Logisch dat op een gegeven moment de markt verzadigd geraakt en men alternatieve, onaangename methodes zoekt om geld te verdienen. Neem daar nog bij het gaan invoegen van reclame die niet door te spoelen is met lagere abo's etc, en we zijn terug bij af.
Het was mooi zo lang het duurde :).
 
waarom dat "het begin van het einde" is?
ik zit bij Netflix en Disney, ik weet dat ik toppers mis bij anderen, maar ik hou nu vast aan dezen voor de series die ik volg.

ik denk dat die dat zoveel mogelijk abonnementen verzamelen, een beetje te veel fomo hebben. het is niet omdat het nieuwe seizoen van Stranger Things of The Boys nu uitkomt, dat je die ook nù moet kijken. volgende maand staan die er ook op.

en veel bagger... ik heb ook geen tijd om àlles te kijken, tbh.
 
Ja, het is jaren geleden, maar het is niet dat wachtwoorden delen iets was waarvan iedereen wist dat het 'verkeerd' was. Dit komt er puur om meer geld uit de zakken van abonnees te kloppen.

Niet zozeer dat het verkeerd was, want het werd impliciet (en zelfs ooit expliciet) toegelaten, maar dat het ooit eindig zou zijn kon je al wel ergens vermoeden denk ik :)
Temeer dat er al lang in de voorwaarden staat dat het beperkt is tot een huishouden, oftewel mensen die onder hetzelfde dak wonen.

Ik begrijp de enorme negativiteit dan ook niet echt. Bekijk het als een gunst dat je jarenlang geld hebt kunnen besparen door te delen, maar nu wordt de situatie genormaliseerd. Dan is het aan iedereen om de afweging te maken of de dienst het je nog waard is als je de gewone volle pot betaalt.

Maar "smerig"? Allez nu.

Ik zou niet weten waarom dat problemen zou geven?
Ik betaal voor een account om met 4 te gebruiken.
Wat maakt dat uit of dat vier van een gezin zijn of niet?

Je betaalt voor een account om binnen je huishouden te gebruiken. Dat staat zo in de voorwaarden. Dan maakt dat idd uit wie die 4 tegelijktijdige streams gebruikt. :)

Voor Netflix draait dit enkel op de dollars

Jah no shit, een commercieel bedrijf is nu eenmaal geen liefdadigheid.
 
Volgens mij verliezen ze er toch ook niet erg veel klanten mee hoor. Het delen van een account blijft met de toeslag gewoon nog goedkoper dan een eigen account nemen. Daarnaast blijft het qua prijs vergelijkbaar met bv Streamz of Disney+.
In Amerika is het $7,99 toeslag, dat is toch best pittig. Disney+ is toch echt wel wat goedkoper als Netflix.
Wij delen al jaren met 4 een Netflix account. Dit is toch het duwtje dat we nodig hadden om komende winter eens wat anders te proberen. Klanten zijn niet getrouwd met Netflix, het is niet dat ze zo'n grote moat hebben als pakweg Apple. Ik denk dat Netflix serieus gaat afzien van deze keuze.
 
Terug
Bovenaan