Netflix op zoek naar manieren om het delen van accounts tussen huishoudens aan te pakken

Het delen van streamingaccounts is iets wat de laatste jaren steeds meer aan bod komt. Hoewel dit bij de meeste bedrijven niet is toegestaan volgens de gebruikersvoorwaarden, wordt het toch regelmatig gedoogd. Netflix is daarin niet anders. Hoewel ze het steeds toegankelijk hebben gehouden, bekijken ze nu enkele nieuwe features om gebruikers die een account delen met verschillende huishoudens, toch meer te kunnen laten betalen. Aan delen binnen het gezin verandert niets.

In de testfase zullen twee extra opties worden aangeboden:

  • Een extra lid toevoegen: er kunnen twee extra mensen worden toegevoegd die niet op hetzelfde adres wonen. Elk met hun eigen profiel, gepersonaliseerde aanbevelingen, login en paswoord. In dat geval zullen ze per lid een kleine meerprijs betalen. In Costa Rica (één van de testcases) zou dat voorlopig 2.99 USD zijn.
  • Een profiel naar een nieuw account overzetten: bestaande leden die momenteel een account delen, zullen op een makkelijke manier hun informatie kunnen overzetten naar een nieuw account, of naar een subaccount zoals hierboven besproken. In dat geval worden alle persoonlijke gegevens, zoals historiek, aanbevelingslijst, etc. bewaard.
Benieuwd of het daarbij zal blijven, of wat er nog allemaal in de pijplijn zit.
 
Redactie
Nu zijn ze nog vriendelijk maar mensen zijn creatief dus ik denk dat we binnen x-aantal tijd met meer repressieve maatregelen gaan zitten (x-aantal tijd bedoel ik kan nog een paar jaar duren).
 
Het bedrag dat ze eigenlijk mislopen doordat zoveel mensen hun account delen moet redelijk astronomisch zijn. Ik zou er niks mee inzitten als ze daar iets tegen doen, als blijkt dat ze dat gewonnen geld dan natuurlijk terug pompen in kwaliteitsvolle series en dergelijke.
 
FOYB-WwXEAYPfQU
 
Terug
Bovenaan