{BK}Black Devil
Well-known member
Daarom , dat weinig werk ook niet bij de pensioensberekening hoort.Er moet ook genoeg werk zijn natuurlijk. Met AI en meer automatisering zal het er wellicht niet beter op worden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daarom , dat weinig werk ook niet bij de pensioensberekening hoort.Er moet ook genoeg werk zijn natuurlijk. Met AI en meer automatisering zal het er wellicht niet beter op worden.
Ik begrijp dat niet. Mensen moeten ook eens verder leren kijken dan alleen zich zelf en net dat lijkt steeds moeilijker te worden.Als je binnen enkele jaren op pensioen gaat gaan dan begrijp ik het zeker dat je staakt. Nu is dat ook allemaal ver van mijn bed nog. Ik ben trouwens zelf ook niet van plan om tot 67 te werken. Als het financieel niet meer hoeft om te werken dan stop ik er mee.
We kunnen collectief het licht van de zon blijven ontkennen maar de cijfers zijn de cijfers. De gemiddelde levensverwachting ligt ondertussen boven de 80. Met de pensioenleeftijd op 65 zijn dat ~15 pensioenjaren. Hoeveel waren dat er toen de pensioenen werden ingevoerd? 5? 6? Daarnaast blijft de verhouding werkenden VS gepensioneerden steeds verder zakken van 4:1 naar op termijn 2.5:1. Je moet geen hogere wiskunde gedaan hebben om te beseffen dat dat systeem niet houdbaar is zonder andere overheidsuitgaven onder druk te zetten.Er is ook minder en minder empathie voor de stakers, omwille van een meer geïndividualiseerde samenleving,
zeker bij degenen met mooie "verworven" rechten:
spoorwegen, maar evenzeer bij de overheid: onderwijs, brandweer/politie en de ambtenarij ...
Dat lijkt mij niet echt nodig toch? De industrie zit momenteel volledig op zen gat... en toch smeken ze nog altijd voor volk bij ons.Er moet ook genoeg werk zijn natuurlijk. Met AI en meer automatisering zal het er wellicht niet beter op worden.
Ik kan deels verstaan dat we allemaal moeten langer werken omdat we nu éénmaal ouder worden dan vroeger en het systeem van pensioenen nog dateert van de tijd dat we gemiddeld 65-70 jaar oud werden, en we dus gemiddeld gesproken maar enkele jaren konden genieten van ons pensioen. Maar ge kunt ook geen extra werk gaan tevoorschijn toveren, of we moeten allemaal minder gaan werken (4/5 ofzo), om meer mensen aan het werk te houden.
.Zo gemakkelijk verander je niet van werk. En vaak is die werkloosheid sector-gebonden. De stap om iets compleets anders te gaan doen is niet evident, wordt ook te weinig gestimuleerd. Ik heb heel wat collegas die 50+ zijn en geregeld thuis zijn wegens te weinig werk. Die mensen gaan echt niet meer veranderen van job. Werken er al decennia. Niemand kiest ervoor om thuis te zijn.
Een ontslagpremie zal ook wel een rol spelen. En als uw huis afbetaald is, dan kan je al iets meer permitteren. Ook de zin om te gaan werken is bij heel wat oudere collega's verdwenen. Aftellen naar het pensioen. Klagen over doppen is 1 iets, maar de drempel om te veranderen is wel erg hoog. Je wil ook niet degene zijn die net verandert , en daarna de afdeling sluit.Advocaat van de duivel nu. Iemand die 50+ is en zegt niet meer van werk te veranderen kiest ervoor werkloos te zijn, op dat moment.
Professioneel enkel vooruit gaan is geen recht.
Je kan die dagen van economische werkloosheid ergens anders gaan werken.Zo gemakkelijk verander je niet van werk. En vaak is die werkloosheid sector-gebonden. De stap om iets compleets anders te gaan doen is niet evident, wordt ook te weinig gestimuleerd. Ik heb heel wat collegas die 50+ zijn en geregeld thuis zijn wegens te weinig werk. Die mensen gaan echt niet meer veranderen van job. Werken er al decennia. Niemand kiest ervoor om thuis te zijn.
En dat gaat allemaal zo simpel ?Je kan die dagen van economische werkloosheid ergens anders gaan werken
Hoe vaak gebeurt dat?En dat gaat allemaal zo simpel ?
Wij weten exact 1 dag ervoor of we werken of niet. Onmogelijk om dan nog iets te vinden. Het motiveert ook niet om elders te werken om dan tegelijk uw werkloosheidsvergoeding te verliezen voor die dag. Same voor flexi. We hebben een werkgever he.
Altijd bij ons. De dag ervoor weet je het. Dan kan je niet snel nog iets anders vinden. Wat zijn die cruciale sectoren dan? En kan je daar zomaar onvoorbereid een dag id week werken ?Hoe vaak gebeurt dat?
Er zijn er die maanden thuis zitten
En je kan in crucuale sectoren gaan werken met 75% behoud van uw werkloosheidsvergoeding
Hoe vaak is dat op een jaar? 2 dagen, 10 dagen, 100 dagen?Altijd bij ons. De dag ervoor weet je het. Dan kan je niet snel nog iets anders vinden. Wat zijn die cruciale sectoren dan? En kan je daar zomaar onvoorbereid een dag id week werken ?
We spreken hier over tijdelijke werkloosheid hé, dus technisch of economisch.Ziekte kies je niet voor, akkoord. Werkloosheid kan je argumenteren dat iedereen ergens aan de slag kan
Ruim 3 kwart van de rioolkrant is tegen de 'overkill' van het aantal (geplande) stakingen zag ik net. Dat zegt al genoeg denk ik?Toch opmerkelijk hoe de staking hier onzichtbaar voorbij loopt op het forum.
In de media ook niet zo heel veel tov de vorige stakingen.
Ik denk rond de 50 dagen , hangt van persoon tot persoon af. Heel dat tijdelijke werkloosheidsysteem is gewoon klote. De baas is gemakkelijk , berichtje om 17u 'morgen niet werken' en de kous is af. Het probleem is de hele industrie-sector bloedt, is overal zo. Dan verander je niet snel ook.Hoe vaak is dat op een jaar? 2 dagen, 10 dagen, 100 dagen?
De rest: zoek het op he
Engelaar kan ook alleen maar populistische nonsense verkopen op VTM. Die man is echt van het paadje
Het is niet omdat de levensverwachting hoger is dat die in goede gezondheid is. Wat als je begint te sukkelen vanaf je 62ste en regelmatig thuis zit door ziekte, daar heeft de werkgever ook niks aan. Een zwaar beroep beoefenen na je 60ste is ook zo evident niet, het moet fysiek haalbaar zijn ook.We kunnen collectief het licht van de zon blijven ontkennen maar de cijfers zijn de cijfers. De gemiddelde levensverwachting ligt ondertussen boven de 80. Met de pensioenleeftijd op 65 zijn dat ~15 pensioenjaren. Hoeveel waren dat er toen de pensioenen werden ingevoerd? 5? 6? Daarnaast blijft de verhouding werkenden VS gepensioneerden steeds verder zakken van 4:1 naar op termijn 2.5:1. Je moet geen hogere wiskunde gedaan hebben om te beseffen dat dat systeem niet houdbaar is zonder andere overheidsuitgaven onder druk te zetten.
We spreken hier over tijdelijke werkloosheid hé, dus technisch of economisch.
Het gebeurd af en toe bij ons dat er geen productie is bv omdat het materiaal niet op tijd geleverd wordt of omdat de verkoop wat minder is tijdens een bepaalde periode en dan wordt er ook af en toe gestempeld.
Dat is niet stempelen omdat ik geen werk meer heb maar omdat mijn werkgever die keuze maakt.
Ik kies hier dus zelf niet voor en dat zouden ze niet meer laten meetellen voor het pensioen. Sorry, daar ben ik niet mee akkoord!
(ook al werken ze niet)Ik denk rond de 50 dagen , hangt van persoon tot persoon af. Heel dat tijdelijke werkloosheidsysteem is gewoon klote. De baas is gemakkelijk , berichtje om 17u 'morgen niet werken' en de kous is af. Het probleem is de hele industrie-sector bloedt, is overal zo. Dan verander je niet snel ook.

Ok dat zijn heel wat dagenIk denk rond de 50 dagen , hangt van persoon tot persoon af. Heel dat tijdelijke werkloosheidsysteem is gewoon klote. De baas is gemakkelijk , berichtje om 17u 'morgen niet werken' en de kous is af. Het probleem is de hele industrie-sector bloedt, is overal zo. Dan verander je niet snel ook.
Geen geluk, sta ik toch wel voor den bareel zeker - f*ck de minimale dienstverlening, die trein was dan nog 95% leeg ook - Eat that Groen en Ecolo, een hele trein voor 7 man en een hondekop - tel daar nog de CO2 uitstoot bij van mezelf en de tientallen wagens achter mij die moeten wachten voor de lege trein en het is duidelijk dat die minimale dienstverlening niet meer of minder dan een lokale milieuramp is.Met een beetje geluk staakt de politie ook, dus geen boete als je tegen mach 2 speed over een overweg vlamt.
Wel dan is hij niet in regel idd. Altijd dat excuus van moeilijk te voorspellen. Het is ook maar onze afdeling die het last minute weet.Ok dat zijn heel wat dagen
Alleen vraag ik me af of uw baas zich wel aan de regels houdt:
'Je moet de tijdelijke werkloosheid om economische redenen correct en tijdig melden aan je werknemers. Dit moet je minstens zeven kalenderdagen voor de startdatum van de periode van werkloosheid doen. De dag van kennisgeving en de dag van de startdatum tel je hierin niét mee.'
Economische werkloosheid: verplichtingen – Acerta Consult
Aan welke verplichtingen en regels moet je als werkgever voldoen bij het aanvragen van economische werkloosheid? Acerta Consult helpt je op weg.www.acerta.be