Naar welke muziek luister je nu?

Neil Young & Crazy Horse - Sleeps With Angels (album)
Neil Young & Pearl Jam - Mirror Ball (album)
Boards Of Canada - Twoism (ep)
Harmonia - Deluxe (album)
Spectrum - Forever Alien (album)
Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! (album)
Can - Future Days (album)

Na lange tijd weer een beetje into Heaven & Hell - The Devil You Know geraakt. Dit is Dio zijn laatste album met Black Sabbath (letterlijk en figuurlijk... een jaar later zou hij sterven aan maagkanker). De andere bandnaam had iets te maken met rechten of zo. :unsure:
Kwam uit in 2009, het jaar waarin ik ook into Stoner & doom zou raken, wat het nog eens zo bijzonder maakt. Een erg bekend album is het volgens mij niet, maar YouTube hielp mij hier weer eens bij (toen nog vrij van influencers, met de mogelijkheid om je kanaal helemaal te personaliseren en gelijkgestemde muziekvrienden van over de hele wereld te maken).
Dit is misschien niet de meest bijzondere Stoner & Doom, maar wel gewoon een hele leuke, heavy plaat met een nog steeds zo geweldig klinkende Dio (R.I.P.).

Favorieten zijn en blijven Fear, Bible Black, Rock and Roll Angel, The Turn Of The Screw, Follow The Tears en Breaking Into Heaven.

Ik had afgelopen week ook een paar andere BS albums met Dio geprobeerd, maar raak er toch niet in omdat het geen s&d meer is, en deze The Devil You Know dus wel.

Heaven & Hell is trouwens niet te verwarren met het album Heaven & Hell (ook met Dio, om het extra verwarrend te maken). :unsure:

Een van mijn lievelingsalbums van Black Sabbath :love:
Een slecht album is het allesbehalve, maar toch lukt het mij om de één of andere reden niet om erin te geraken. Moest Dio meer albums met BS hebben gemaakt in de stijl ten tijde van Ozzy was dat zonder problemen gelukt, net zoals met The Devil You Know.

Ritchie Blackmore's Rainbow is btw ook een aanrader (ook met Dio). Luister ik nu naar (album Rising)! Geweldig album dat ik meer zou moeten draaien.

Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn (album)
The Stooges - The Stooges (album)
The Paul Butterfield Blues Band - East-West (album)
Cream - Wheels Of Fire (album)
Creedence Clearwater Revival - Green River (album)

The Stooges - The Stooges (album)
Twee classics!

En
Mijn kennismaking met én deze versie van Pink Floyd, Syd Barrett (R.I.P.) én psychedelic, met dank aan een muziekdocumentaire jaren geleden.

:feelsgood:

Oh ja, later ook zijn solo-albums beluisterd. Zeer mooi.

OT: Kraan - Wintrup (album)

Twee classics!

En

Mijn kennismaking met én deze versie van Pink Floyd, Syd Barrett (R.I.P.) én psychedelic, met dank aan een muziekdocumentaire jaren geleden.

:feelsgood:

Oh ja, later ook zijn solo-albums beluisterd. Zeer mooi.

OT: Kraan - Wintrup (album)
't Is inderdaad een unieke versie van Pink Floyd. Ook al die vroege singles: Arnold Layne, Candy And A Current Bun, See Emily Play, Apples And Oranges en Paintbox. :love:

't Is inderdaad een unieke versie van Pink Floyd. Ook al die vroege singles: Arnold Layne, Candy And A Current Bun, See Emily Play, Apples And Oranges en Paintbox. :love:
Toen ik fragmenten van Arnold Layne en Emily hoorde wist ik meteen dat het mijn ding was, en het was ook nieuw voor mij, want ik had toen nog nooit eerder zoiets gehoord. (Zolang YouTube nog niet op punt stond voor mij om van alles op te ontdekken voelde ik nog gelijk een boomer op dat gebied. :unsure: )Het deed mij wat denken aan de Beatles, maar dan beter.

Btw! Kraan - Wintrup is misschien een aanrader voor jou, imo beter dan het album dat ik voorstelde als AOTW. Standvastiger, beter geproduceerd, duidelijke psych invloeden, maar vooral prog (2 iets minder maar zeker geen slechte nummers, voor de rest erg goed wat mij betreft), al herinnerde ik mij nog dat ook jij minder te vinden was voor de zang...

Nu, de titletrack Wintrup raad ik hoe dan ook aan, daar klinkt hij "anders". Het is ook een nummer dat zijn tijd erg vooruit is imo. Geweldig eigenlijk. Typisch... die Duitse term die jullie hier niet graag horen. 😅 Hoe dan ook kan ik het niet beu raken.

Nog wat classic rock.

Blind Faith - Blind Faith (album)
Big Brother & The Holding Company - Cheap Thrills (album)
The Who - Who's Next (album)
The Rolling Stones - Goats Head Soup (album)
Led Zeppelin - In Through The Out Door (album)
Neil Young - Hitchhiker (album)

Nu, de titletrack Wintrup raad ik hoe dan ook aan, daar klinkt hij "anders". Het is ook een nummer dat zijn tijd erg vooruit is imo. Geweldig eigenlijk. Typisch... die Duitse term die jullie hier niet graag horen. 😅 Hoe dan ook kan ik het niet beu raken.

Damn, interessant nummer (Doet me bij momenten denken aan It's so Easy van Guns N' Roses & Script for a Jester's Tear van Marillion).

Om in de 'Duitse' sfeer te blijven:

Terug
Bovenaan