Naar welke muziek luister je nu?

Briqueville - II
Blood Ceremony - S/T
Blood Ceremony - Living With The Ancients
Blood Ceremony - The Eldritch Dark
Blue Öyster Cult - S/T 😎
Kadavar - S/T
Morgen - S/T (weer eens zo'n geweldige heavy psych band met één album)

Laatst bewerkt:
Laatste dagen lagen deze zeer regelmatig op:
Blur - 13 (album)
Na meerdere luisterbeurten kan ik het meer en meer appreciëren. Beetje onevenwichtig imo met de 'rustigere' nummers die mij niet grijpen zoals 1992, Mellow Song en No Distance Left To Run. Maar voor de rest genoeg toppers wel zoals de opener, Bugman, Swamp Song, Trailerpark en zeker ook Trimm Trabb. Alsook het dromerige duo Battle en Caramel. Onder de laag noise in Bugman wordt eerst Movin' On van het vorige album wel goed gerecycleerd om dan naar het einde toe Suffragette City van Bowie erin te verwerken.
Na het vorige album als overgang gaan ze hiermee nog een stap verder. Heerlijk om te horen als een band in de goeie richting evolueert.

Tangerine Dream - Force Majeure (album)
Ook een band die altijd evolueerde. Hierop wordt de progressive rock omarmd met de lange nummers die telkens uit verschillende stukken zijn opgebouwd. Met dat typische gitaarspel bovenop de synths en sequencers. Wel wat verder weg dan het toptrio Phaedra/Rubycon/Ricochet maar ik heb dit album toch zeer weten te appreciëren.

Autechre - Chiastic Slide (album)
Had die al een tijd geleden in huis gehaald. Maar om de één of andere reden nu maar eens aan begonnen. Opener Cipater en Recury zijn zeer goed net als afsluiter Nuane. Valt mij op dat dit album nogal redelijkl gefocust is op de beats. Toch meer als de voorgangers (van wat ik mij daarvan herinner want het is al lang geleden dat ik die nog heb gehoord). Samen met de beats zijn sommige nummers ook wat repetitief wat het album toch wat structuur biedt en het bijgevolg nog vrij toegankelijk is. Beste voorbeeld is zo'n nummer als Tewe. Desalniettemin voelt het met die beats ook wat 'dense' (wat is de goeie vertaling?) aan soms zoals op Cichli.
Bij momenten is er ook een beetje een apocalyptische toon waar te nemen, vind ik. Zoals de melodieën op Rettic AC en Calbruc.

Briqueville - II
Blood Ceremony - S/T
Blood Ceremony - Living With The Ancients
Blood Ceremony - The Eldritch Dark
Blue Öyster Cult - S/T 😎
Kadavar - S/T
Morgen - S/T (weer eens zo'n geweldige heavy psych band met één album)

Morgen is idd geweldig, ma wel zeer heavy soms.

OS02MjAwLmpwZWc.jpeg

Terug
Bovenaan