Naar welke muziek luister je nu?

Dacht dat de toonaardshifts in de intro het markantst waren, tot die dissonant in de outtro duidelijk werd...
:love:

Barrio (That Mexican OT, feat Lefty Sm)

Laatst bewerkt:
Soundgarden - Superunknown

Van trip down memory lane gesproken... Ik denk dat het zeker 16 jaar geleden was dat ik dit album nog had gedraaid. :unsure: Nadien hun onbekendere, hardere werk ontdekt (toen al begon het muziek ontdekken via the internet) en liet dit album links liggen. Jammer eigenlijk, want er staan zeker een paar topschijven op en die heavy sound is nog aanwezig.

dEUS - How To Replace It (album)

F*ck, dat album blijft goed. Een jaar later staat dat nog steeds stevig overeind. Man Of The House en Pirates zijn toch de toppers op het album. Vooral die eerste, jongens toch, met die dreigende toon doorheen heel het nummer, die gitaren. Heel dat nummer walst over u heen. En dan hoe Pirates blijft doorgaan en zo naar die climax toewerkt :love:.

Verslavende OST. Grijsgedraaid toen ik tien jaar geleden in mijn eentje dwaalde in een regenachtig Parijs in de herfst. Perfecte mood.

The trip down 90s music memory lane gaat verder:

Green Day - 1,039/Smoothed Out Slappy Hours

Hun onbekende, rauwe debuut /FuseTea
( 't Is te zeggen, een compilatie-album van early records.)

Nee, het moet niet altijd onbekende (o wacht), ingewikkelde, experimentele muziek zijn. Eigenlijk vind ik Green Day nog altijd goed. "Mijn" allereerste punk(pop)band ooit.
Andere albums die ik ken/goed vind: Dookie, Insomniac, Warning, maar ook American Idiot. (Die laatste was destijds mijn kennismaking met de band. Leuke herinneringen aan, en dat was in die tijd erg welgekomen.)
EDIT: ik vind Jesus Of Suburbia nu zelfs beter dan destijds. Dat nummer duurt 9 minuten, het zijn 5 delen in 1 nummer, wat dan weer erg typisch is voor prog, dus eigenlijk is het niet zo'n verrassing dat ik dit apprecieer.

EDIT 2: net sinds misschien 18 jaar ( :unsure: ) weer eens naar het hele album geluisterd. Het eerder genoemde Jesus Of Suburbia springt er nog altijd uit ("I don't care if you don't!"), alsook Saint Jimmy, dat terug meer klinkt als 90s Green Day. Een echte in your face punker. Tweede lange nummer Homecoming heeft ook leuke momenten. De rest is eerder leuk om nog eens nog eens gehoord te hebben, maar waarschijnlijk niet om meteen terug te draaien. Nu, aan tieners zou ik het zeker wél nog steeds aanraden.

Ze hebben recent nog een nieuw album uitgebracht waar ik enkele fragmenten van heb gehoord, maar eerlijk gezegd... Het klinkt imo veel te "generic", zoals ze dat op YouTube noemen. Van mij mogen ze er stilletjes aan mee ophouden eerlijk gezegd. :unsure:

Laatst bewerkt:

Perfect deuntje on rustig in de zetel met hoofdtelefoon te luisteren en te ontleden
Wat zou ik graag de LP hebben :)

Die 90s trip down memory lane is toch echt wel leuk :woohoo: (zie ook edit 2 in mijn vorige post)

Green Day - Dookie
Nog steeds even goed als toen. (In dit geval was het wel eens geen 251 jaar geleden. :unsure: ) Favoriete track is opener Burnout, alsook Welcome To Paradise, een nummer dat toch zeker meer eveneel airplay als Basket Case verdient. De versie op voorganger Kerplunk is ook een aanrader.

Laten we er ditmaal wat tradional punk ingooien voor het slapengaan!

Favoriet is nog steeds New Rose
("Is she really going out with him?")

Die albumart :unsure:

Terug
Bovenaan