Naar welke muziek luister je nu?

Wist niet eens dat er een genre als 'Dark Dungeon Doom' bestond, maar dit raakt bij mij wel de juiste snaar...zeker op een mistige dag als vandaag:

Sinds het opnieuw luisteren naar Arthur Brown blijft een mix van het album maar in mijn hoofd hangen:
Arthur Brown - The Crazy World of Arthur Brown

Favoriete tracks: het onheilspellende en dramatische Come And Buy (uithalen die doen denken aan Ian Gillan in Child In Time), de ballad Time/Confusion die uiteindelijk een onheilspellend einde heeft, de fantastische I Put A Spell On You-versie waarvan ik altijd een beetje melancholisch word, het absurde Spontaneous Apple Creation (de titel alleen al) en Child Of My kingdom met het catchy fluitende refrein.
Eigenlijk staat hier niet echt een minder nummer op imo, en dan heb ik het nog niet over Arthur Browns' stem gehad. Wat een talent.
Fire kennen de meesten natuurlijk, maar zoals zo vaak zijn de bekendste nummers vaak niet de beste van de plaat (imo :unsure: ). Wat niet betekent dat ik het een minder nummer vind, wel integendeel.
EDIT: het klinkt imo beter als je het hoort als je naar het album in zijn geheel luistert, omdat dat an sich een verhaal is. Een bad trip. Fire is maar een puzzelstukje ervan.

Laatst bewerkt:
Belgisch, mensen

:love2:

EDIT: ik ken dit nummer blijkbaar, en meen dat ik het live heb gezien, maar volgens mij was het niet tijdens Mojo, en Nebula hebben we niet gezien... :thinking: :thinking:
EDIT 2: ok laat maar, verwarring met de band Nebula. Ik kan geen andere versie vinden, dus vermoed dat het toch origineel van Mojo is.

OMEGA! CENTAURI! :drool:

Laatst bewerkt:
Belgisch, mensen

:love2:

EDIT: ik ken dit nummer blijkbaar, en meen dat ik het live heb gezien, maar volgens mij was het niet tijdens Mojo, en Nebula hebben we niet gezien... :thinking: :thinking:
EDIT 2: ok laat maar, verwarring met de band Nebula. Ik kan geen andere versie vinden, dus vermoed dat het toch origineel van Mojo is.
Ik hoop ze dit jaar eens te live te zien.

Die hebben wat weg van King Gizzard.

En daarom:

Drip drip drip ...

Ik hoop ze dit jaar eens te live te zien.

Die hebben wat weg van King Gizzard.

En daarom:

Drip drip drip ...

Zelfde, want 2 nummers maar (live), dat is toch verwaarloosbaar (al is het een belediging om dat over zo'n geweldige band te zeggen).
Ik heb het eerste King Gizzard album een tijd geleden eens geprobeerd, maar het lijkt toch niet echt mijn ding. :unsure:

OMEGA! CENTAURI!

Het zit al in mijn kop :unsure: :love2:

Laatst bewerkt:
Zelfde, want 2 nummers maar (live), dat is toch verwaarloosbaar (al is het een belediging om dat over zo'n geweldige band te zeggen).
Ik heb het eerste King Gizzard album een tijd geleden eens geprobeerd, maar het lijkt toch niet echt mijn ding. :unsure:
Gizzard doorzwemt wel heel veel watertjes, mogelijk zit er wel een album tussen dat je bevalt.

Terug
Bovenaan