Naar welke muziek luister je nu?

Nog 2 platen uit ooit 12-13-jarig Fusetea'tje haar kast:

Green Day - Warning
Hier was hun sound al wat rustiger geworden. Vooral Waiting blijft leuk en ook Minority is nog steeds een vrolijk punkpop nummer. De rest is gewoon goed, maar blijft niet echt plakken. (De titeltrack nu wel.) Ik was zelfs vergeten hoe het allemaal klonk. :unsure:

Green Day - Insomniac
Leuk album dat nog een wat stevigere GD laat horen. Misschien minder memorabel dan Dookie, maar zeker niet slechter. Geen mindere nummers op hier imo.

Bizar hoe sommige artiesten totaal aan mij voorbij gegaan zijn tot ik ze ineens via YouTube ontdek.
Ik had de naam Asaf Avidan eigenlijk al wel af en toe gehoord o.a. op affiches van Jazz concerten, maar totaal geen idee wie/wat/hoe... Dan toch eens geklikt op deze video en compleet blown away. En dan kwam in de set ineens Reckoning Song / One Day, dat ik uiteraard wel direct herkende van die bekende remix.

De memory lane was leuk! Maar nu gaan we voorlopig weer naar de recentste muzieksmaak:

Eloy - Silent Cries & Mighty Echoes

Weer zo'n magistraal album van deze oude proghelden.
Een vakantiegevoel, dat is eigenlijk hoe ik mijn gevoel bij dit album (en nog een paar albums van hen) het best kan omschrijven.
Ik voel mij altijd een beetje in een andere wereld.

Ik moest maar weer eens wat akkoordjes oefenen op mijn "nieuwe" keyboard!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan