Naar welke muziek luister je nu?

Tangerine Dream - Encore (album)
Neil Young - Eldorado (ep)
David Bowie - Black Tie White Noise (album)
 
Detritus - The Very Idea
Detritus - Thresholds
Detritus - Fractured
Detritus - Everyday_Explanations
Detritus - Things Gone Wrong

Staat hier al een paar dagen op repeat :music:
 
Effe een paar dagen pauze moeten inlassen voor wat anders te luisteren, want zo +-8 uur per dag door platen skippen is wel vermoeiend :unsure:

Terug vertrekken van waar we het laatst vertrokken zijn zeker. Concord Dawn, ik kan mij precies ni herinneren die de laatste jaren nog ergens gezien te hebben? Sowieso al minstens twee keer live gezien, maar dat is echt 10+ jaar geleden, en kan het mij niet meer voor de geest halen :unsure:

Desalnietemin, een paar zeer grave platen gemaakt natuurlijk.




18 jaar later en nog altijd een bom van een schijf. Is 1 van de vele schijven van die tijd waar ik mee in dit genre beland ben oorspronkelijk:


Ik ken hem eigenlijk niet, maar heeft een hele lekkere plaat eigenlijk. Beetje experimenteel, deze springt er wel uit, wat een plaat. Mijn hersens zijn gesmolten :shutup:


Damn, en een teleurstelling is nu toch wel een beetje Counterstrike. Productiegewijs is die toch niet zo sterk. Geniaal live maar redelijk plat qua producties.

Dit is wel een zeer vette plaat tho:


Beetje belachelijke intro, maar voor de rest wel heel vet schijfke:



Current Value, ook al een paar keer live gezien, blijft ook gewoon een baas. En zeker ook productie gewijs. Wel een beetje schizophrene dnb :unsure:


Natuurlijke een classic van die gast, eerste keer dat ik forbidden society zag heeft hij dat met een reign in blood bootleg van slayer in elkaar gemixed dat alles kraakte zoals een tang op een varken :love:


Ook een pareltje:



En dan na dag 4 zitten we aan de D.... :unsure: We zijn al 600 albums en vinyl verder :unsure: Ja, ik kan snel muziek luisteren als ik selecties moet maken :unsure: Het meeste van de echt hele oldschool skip ik ook, tenzij ik eens een klassiekertje tegenkom ofcours.

Kurkdroge plaat:



DC Breaks, tgoh, live niet echt een heel harde fan van. Maar kom, een paar dikke releases dat wel:


Zalige intro die ik zelf al wel eens durf te gebruiken als ze mij vragen om ergens mij cd's nekeer boven te halen.


Vettig plaatje:


Goeie neurofunk track, van een artist die meestal wijven dnb maakt. Eerste keer gedropped dat ik weet op Let it Roll, waar ik mijn gsm heb kapot gesmeten op de grond in een poging dit nummer te shazammen :X


Eentje voor @NDEFCB van met Break voor zen sub wat lucht te laten verzetten, en plus grave clip.


Super chill plaatje ook voor de overgang van die Breakplaat hiervoor en terug naar het hardere werk te gaan :unsure:


En we zijn terug aan wat hardere shit:


En nu komt ook weer 1 van mijn favorietjes. Zowel live als qua producties. Fucking DJ Hazard :love: Ik heb het vliegend schijt aan jump up, maar den Hazard komt daar mee weg.

Eentje vanuit de oudere doos:


:music:


Klassiekertje:


Bangertje dat ik hier ergens op vinyl steken heb ver weg:


En nu nog eentje die mij nauw aan het hart ligt, DJ Hidden o/. Vooral de producties van zijn platen zijn af Ik heb de kans gehad hem 1 keertje te zien, maar ik zat op het verkeerde deel van een trein dat werd afgesplitst en ik zat in fucking Westerlo idpv waar het feestje was :angry:
Volgens een goed maatje van me was die set af :angry: :angry: :angry:

De productie van deze plaat :love:

https://www.youtube.com/watch?v=c3s76RoMmIA

https://www.youtube.com/watch?v=CPed6Zqu0S4

Crossbreed melodic shit, die gast is eigenlijk niet te stoppen

https://www.youtube.com/watch?v=bbNcMyS_6Ik


Eerlijk gezegd kan ik hier nog minstens 10 nummers posten van DJ Hidden dat geniaal zijn. Die gast is echt gestoord.

Hier gaan we stoppen, ik ga nog wa van zijn materiaal af gaan, morgen weer een nieuwe dag :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Current Value luister ik ook nog serieus veel. Spijtig genoeg maar 1 keer live meegepikt.
Favo Concord Dawn tune, rrrrrrrrrrrrrrrrrrolleeeeeeuh :drool:

En Hidden, Hazard en co ook hier wel dikke helden. Wij gaan zeker wat zweet ooit hebben uitgewisseld Pol.
 
En we gaan gewoon verder op onze dnb reis he.

Vandaag beginnen we redelijk oldschool jow

Dj Hype, 1 keertje gezien, back2back met Hazard op lir, die onozelaar dat we gisteren al gepasseerd zijn :unsure: Helaas met een MC die ik op die moment uit de grond van mijn hart dood wou. Ben het ook in het midden van die set afgebold.


Iemand onbekend, maar nog niet zo'n slechte schijf. Slechte productie jammer genoeg. Remix iemand? :unsure:


Klassiekertje uit het jungle era:


En nog eentje huplaaa:


En Dose, heb hem nog nergens ooit in mijn leven op een affiche gezien, maar zou hem doodgraag eens live bezig zien. Maarja, Nieuw Zeeland enal :unsure: maar maakt ook foorharde platen:


Vettige plaat, jammer van de wat mindere kwaliteit op de tube. Vettig stuk begint op 1:40


En dan eentje dat ik wijvenshit vind, maar wel een klassiekertje:


Voor de rest vind ik er ni zoveel aan. Live ook niks speciaal in mijn ogen. Hebben wel 1 heel dikke plaat gemaakt met Teddy Killerz (ook een all time favorite van mij. Ja, ik heb veel all time favorites :eviltongue: )


Ohja, en deze nog, is wel een klassiekertje eigenlijk:


Niet echt DnB, maar zijn album Convey zit er hier bij in de folders. En jongens toch, wat een baas. Dub FX. Voor iedereen die hem nog niet gezien heeft, is gewoon geweldig. Is begonnen als street artist. Ook als ge clips van 12 jaar geleden ziet, wandelen de mensen daar gewoon voorbij, like wtf :laugh: . Als ge hem ergens live kunt gaan zien, gewoon doen, en vergeet mij geen PM te sturen zodat ik mee kan :unsure:
Zeker spek voor @NDEFCB en @Koonut zelfs mss voor @Hellcats2.0 en @Kid_C . Beatboxed regea, dub, dnb, soul, funk naadloos aan elkaar. Zijn vrouw is er soms bij, en die griet heeft een dijk van een stem. Mannekes toch. Al 3 keer live aan het werk mogen zien, 1 keertje in de vaartkapoen, op Dour, en in Utrecht. Holy fuck, elke keer komen mijn haren los omhoog staan, en pink ik een traantje weg. 1ste keer was op Dour, dankzij een maatje, die zei: 'Polle, das echt iets voor u'. Holyshitfuckingballs he was right :laugh: ik was daar toen echt ni goed van als dat optreden gedaan was. Ik zou men kleine teen geven om dat eerste optreden nog eens mee te maken eigenlijk :unsure: Qua live performance is dat denk ik wel 1 van de meest impressive artists dat ik al aan het werk gezien heb. En plus al een keertje een biertje of 5 mee gedronken en jointje of 2 mee gerookt ;) Timeless legend.






En ik ga hier eens vroegtijdig stoppen vandaag, ik ga een serieke zien. Sorry voor de paar flashers die dit nog volgen :unsure:

Dag 5 en we zijn wel bijna aan de E. Maar de F is waar ik naar uitkijk. Forbidden Society :love: Dat is legit mijn favoriete dnb artist allertijden, zowel productiegewijs als live ". Niet 1 van m'n favo's zoals ik altijd zeg :laugh:

Daar ga ik morgen naar proberen toe te knallen, zodat ik daar overmorgen mee kan beginnen :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Sorry tis dub Phizix dak ne keer in de suggesties kreeg met DRS op de vocals, die MC kan ik echt wel apprecieren.


Dub Fx klinkt ook echt goed, morgen/vandaag keertje full on gaan. Ze mogen wel met wat makkelijker te onderscheiden namen gaan.


 
Ik hoor waarschijnlijk geen verschil tussen techno, dnb, edm,... :laugh:
Ge hebt geluk dat ik geen mod ben of ge had een ban aan uw been om dat laatste in het rood te vermelden, laat staan om dat in het lijstje te zetten met die andere twee genres. Dat was direct ne perma :unsure:

Dw3YR8XWsAIH6f5.jpg


JK, voor ik een warn aan men broek heb voor het bashen van genres. Ik luister naar alles graag :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Luke Vibert - Big Soup (album)

De cd recent tweedehands gekocht op Amazon Marketplace. Is nog in zeer goede staat. De laatste dagen regelmatig opgelegd en ik vind het wel een zeer genietbaar album. Trip-hop achtig en beetje chille dnb bij momenten. Dit b2b draaien met Endtroducing van DJ Shadow is wel cool.
 
DNB is meestal overduidelijk te herkennen, tenzij dat ze half time beats beginnen gebruiken.
Dubstep is ook zeer herkenbaar (en nee niet door dat skrillex geluid).
techno, tja geen idee want dat kan ik niet luisteren. Maar het is ook vrij herkenbaar vermoed ik, eens je de definitie wat kent.
EDM? :unsure: nog nooit (van) gehoord.

probeer onderstaande tracks maar eens te labelen.
Deze is makkelijk:
Hier twijfel ik zelf:
Eentje gemakkelijk:
?
denk dat dit techno is?:
 
Dat is een beetje een probleem dat ik heb (en laat ons duidelijk zijn, ik doe het zelf ook hoor daar niet van) met alles in subgenres te willen verdelen. Waar stopt ge daar uiteindelijk mee he? :unsure:
Soit, hier is mijn interpretatie:

1. Is dnb sowieso... De subgenre verdelingen ben ik niet 100% in mee, maar is dat niet richting techstep achtige toestanden?

2. Dubstep met een snuifje glitch? :d

3. Sowieso plain good ol dubstep (dikke plaat)

4. Bass/Dubstep achtige toestanden. Vind dat het wel eender naar dubstep neigt.

5. Is exact wat deckard zegt. Techno met wat acid erdoor.

Jammer dat ons charlotte bekend geworden is. Ik vond ze leuker zonder fame. Ik herinner mij nog de donkere optredens in C12 en Technoon. Wat ze nu doet is jammer genoeg commercieële kak. 😥
 
Terug
Bovenaan