Naar welke muziek luister je nu?

Ik moet mij echt eens gaan verdiepen in alles na brave new world
Voor Dance of Death zet ge beter gewoon de liveplaat Death on the Road op. De goede nummers spelen ze en live is Maiden toch altijd beter.

AMOLAD wel een hele sterke plaat ook, maar wel zeer proggy voor hun doen dus niet voor iedereen. Final Frontier vond ik iets minder maar die afsluiter maakt wel heel erg veel goed.
 
Miley cyrus heeft toch een serieus goede stem (ze schittert pas 100% als ze country zingt tho). Ik ben blij dat ze de tienerjaren wat achter haar heeft gelaten en het wat meer om de muziek draait dan de show/het shoqueren. Ze heeft echt geen extravaganza nodig om bijv. een gebrek aan talent te maskeren.


en dat ze toont dat het niet allemaal rond haar draait, maar ook anderen een plaatsje in de spotlight wil geven, is ook goed te zien in de volgende clip.

 
Amon Tobin - Bricolage (album)

Ideale plaat voor luie, zwoele zondagen.

Nog:
The Beach Boys - Pet Sounds (album)
The Beatles - Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band (album)
The Rolling Stones - Exil On Main St (album)
Creedence Clearwater Revival - Creedence Clearwater Revival (album)
 
Laatst bewerkt:
Scott Walker

Enkele albums beluisterd en Walker is wel een vreemde vogel: vroege albums zijn eerder 60s pop met een melodieuze stem, terwijl latere albums meer klassieke klanken en een baritone stem gebruiken (Tilt) om dan te eindigen met avant-garde (The Drift, Bisch Bosch, Soused).
Tilt lag me het best, minder poppy dan zijn eerdere albums maar toch toegankelijk en minder surreël dan zijn laatste albums.

Scott Walker - Tilt (1997)Album
 
 
Van Sinatra's conceptalbum Watertown (Ja, Sinatra heeft een conceptalbum gemaakt, en 't is nog best beluisterbaar ook!). Heeft bij release absoluut geen potten gebroken, maar wordt nu beschouwd als een van zijn beste albums. Klinkt ook anders dan alle andere Sinatra-albums, omdat dit het enige album is waarbij de zang achteraf pas is opgenomen (al de rest was live tegelijk met het orkest).
 
The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced (album)
Suicide - Suicide: Alan Vega And Martin Rev (album)
 
Terug
Bovenaan