Providers Mobile Vikings

Hopelijk een stuk minder H of H+.
Ik heb hiervoor altijd Proximus gehad en ik merk duidelijk op bepaalde busritten dat ik nu regelmatig op H of H+ drop en dat bv Tiktok zelfs niets wilt laden, vaak samen met een melding over "instabiel netwerk"

Op dezelfde busritten had ik met Proximus nooit iets anders dan 5G of 4G+
Ik had weinig verschil verwacht aangezien het een MVNO is op hetzelfde netwerk maar op een busrit van pakweg 30 min zit ik soms op 3 verschillende momenten te wachten op verbinding, vaak maar een min of 2 maar toch.
Ze gebruiken nu toch al even dezelfde masten als Proximus? Door de overname..

Net een sms van MV:
“Mobile Vikings-info: Fijne eindejaarsfeesten, Viking! 2024 wordt een geweldig jaar, vooral dankzij de massale data-injectie die op je afkomt en de nog betere verbinding, waar je ook bent. Stay tuned voor wat er in januari aankomt. ;)
 
Dan doelen ze op VoWifi waarschijnlijk, aan het bereik zelf gaan ze weinig kunnen doen.
 
Hebben ze eigenlijk al vowifi? Was voor mij de reden om er weg te gaan vorig jaar (geen gewone ontvangst in ons huis)
 
Begin december 2023 alleszins nog niet. Reden dat mijn vrouw en ik noodgedwongen zijn overgestapt.
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds niet beschikbaar is maar dan wel reclame maken over holbewoners. :oi22:
 
Hier sinds vandaag Voice over Wifi actief. Nieuw icon in status bar en veel zuiverdere geluidskwaliteit. Eindelijk bellen van aan m'n bureau ipv buiten...
 
Ik heb wel mijn dns instellingen op de router moeten aanpassen van 1.1.1.1 naar "auto", de dns van proximus/mobile vikings dus.
Maar vanaf dan werkt het inderdaad.
 
Ik heb wel mijn dns instellingen op de router moeten aanpassen van 1.1.1.1 naar "auto", de dns van proximus/mobile vikings dus.
Maar vanaf dan werkt het inderdaad.
Zou mij sterk verbazen dat dit een invloed heeft. DNS hier thuis zit ook met upstream op 1.1.1.1 met nog AdGuard Home als netwerkgebaseerde adblocker ertussen op mijn EdgeRouter X. Op verplaatsing bij vrienden en familie met Telenet werkt VoWiFi ook gewoon.

Is dus zeker niet zo dat VoWiFi enkel op Proximus (en derivaten) WiFi netwerken met standaard DNS werkt, alleszins toch niet bij Youfone. Ik ga er van uit dat er geen technische beperkingen zijn en het dus bij MV wel hetzelfde zal zijn. Of moet zijn dat ze weer de mist in gaan.
 
Zou mij sterk verbazen dat dit een invloed heeft. DNS hier thuis zit ook met upstream op 1.1.1.1 met nog AdGuard Home als netwerkgebaseerde adblocker ertussen op mijn EdgeRouter X. Op verplaatsing bij vrienden en familie met Telenet werkt VoWiFi ook gewoon.

Is dus zeker niet zo dat VoWiFi enkel op Proximus (en derivaten) WiFi netwerken met standaard DNS werkt, alleszins toch niet bij Youfone. Ik ga er van uit dat er geen technische beperkingen zijn en het dus bij MV wel hetzelfde zal zijn. Of moet zijn dat ze weer de mist in gaan.
Blijkbaar wel te maken met DNS. Onlangs ook eens bekeken. Is hier in deze post mooi uitgelegd:https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/73188014#73188014
 
Toch een vrij belabberd aanbod.
De hoogdagen van MV liggen ondertussen ver achter ons.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij was het net voldoende om mijn abonnement terug te laten zakken van €20 naar €15.

Dus ik klaag al bij al niet :)
 
Ik klaag ook niet; ik bel nauwelijks en gebruik bijna nooit meer dan 2-3GB/maand. Ik ga omschakelen van herlaadkaarten van 15€ naar abo van 10€.

Het enige dat ik mij dan afvraag: als mijn bundel van een herlaadkaart eens op is voor de maand om is, herlaad ik gewoon opnieuw halverwege de maand... Maar hoe werkt dat bij abo's? Kan je daar tijdelijk extra data bijkopen ofzo om toch nog de maand door te komen, of hang je dan echt vast aan 0.1€/MB de rest van de tijd?
 
Zou mij sterk verbazen dat dit een invloed heeft. DNS hier thuis zit ook met upstream op 1.1.1.1 met nog AdGuard Home als netwerkgebaseerde adblocker ertussen op mijn EdgeRouter X. Op verplaatsing bij vrienden en familie met Telenet werkt VoWiFi ook gewoon.

Is dus zeker niet zo dat VoWiFi enkel op Proximus (en derivaten) WiFi netwerken met standaard DNS werkt, alleszins toch niet bij Youfone. Ik ga er van uit dat er geen technische beperkingen zijn en het dus bij MV wel hetzelfde zal zijn. Of moet zijn dat ze weer de mist in gaan.
VoWifi is wel gebaseerd op DNS routing, de link die @RealFlub post geeft dat ook aan.
Blijkbaar wel te maken met DNS. Onlangs ook eens bekeken. Is hier in deze post mooi uitgelegd:https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/73188014#73188014

Afhankelijk van hoe 1.1.1.1 of 8.8.8.8 voor jou de routing doet kan het zijn dat het wel of niet werkt.
Of nog beter, de eene dag wel en de andere dag weer niet.

Door de DNS van de operator zelf te gebruiken mag je er (meer) van uit gaan dat het consequenter werkt.
Ik heb wel nog 1.1.1.1 als fallback staan.
 
Terug
Bovenaan