Providers Mobile Vikings

Vast internet aan €35 ziet eruit als VDSL2 en het duurdere zal wel glasvezel zijn. Prijzen komen schonekes overeen met die van edpnet, maar de snelheid voor fiber licht hoger. Proximus zal proberen klanten af te snoepen allicht.
 
Geen idee of de early birds hun link kunnen doorgeven? Of is deze gebonden aan je account.
Wil activeren, maar geen zin om te wachten 😅
 
Vast internet aan €35 ziet eruit als VDSL2 en het duurdere zal wel glasvezel zijn. Prijzen komen schonekes overeen met die van edpnet, maar de snelheid voor fiber licht hoger. Proximus zal proberen klanten af te snoepen allicht.

Fantastische marktwerking weeral. Krap dezelfde prijzen bij concurrenten.
 
Ik sta erbij. Wel schone promo had van bij de eerste 1000 te zijn.
Heb al altijd basic internet van telenet gehad maar in de nabije toekomst kom ik niet meer toe met datavolume dus moest ik uitbreiden.

Kwam uiteindelijk maar op +5 euro na de promoperiode per maand dus cava wel.

Volgende week komen ze installeren, alst goed werkt vliegt dien telenet buiten en kan ik mijn onbeperkte data mobiel ook weer downgraden.
 
In de laatste nieuwsbrief van Mobile Vikings staat dat 5G binnenkort ook beschikbaar gaat zijn. Ben benieuwd vanaf wanneer dan..
 
Iemand nog problemen met een Oneplus en het overschakelen van Nationaal en Roaming.
 
Vanaf heden ook 5G voor Mobile Vikings klanten. Op zich nog redelijk beperkte dekking. Zeker, gezien ik nog op plaatsen kom waar amper 4G is..
 
Vanaf heden ook 5G voor Mobile Vikings klanten. Op zich nog redelijk beperkte dekking. Zeker, gezien ik nog op plaatsen kom waar amper 4G is..
Is inderdaad nog beperkt maar zal wel snel toenemen. Proximus heeft trouwens een heel goede 4g dekking hoor. Zelfs hoger dan 3G. Die plaatsen waar jij komt zijn dus eerder de uitzonderingen.
 
Is inderdaad nog beperkt maar zal wel snel toenemen. Proximus heeft trouwens een heel goede 4g dekking hoor. Zelfs hoger dan 3G. Die plaatsen waar jij komt zijn dus eerder de uitzonderingen.
Ja, klopt. Je ziet letterlijk op de kaart met dekking dat daar de verbinding minder is. Blijkbaar is de "mast daar te klein", heb ik toch horen zeggen.
 
Zat tot een paar maand terug op VDSL internet bij Proximus. Max snelheid 30Mbps en geregeld viel ook mijn verbinding weg voor een 10-tal seconden. Toen fiber beschikbaar was overgeschakeld naar dit maar nog steeds bij Proximus. Moesten daarvoor ook een nieuwe modem installeren (internet box ipv b-box 3V). Max snelheid met fiber van Proximus 300Mbps.

Dan vanwege prijsverschil overgestapt naar MV fiber internet wegens goedkoper. Tijdens installatie hebben ze mij terug de b-box 3V geïnstalleerd die nog maar net vervangen was door Proximus 'omdat het nodig was voor fiber'.
Max snelheid met MV fiber: ~900Mbps

Exact hetzelfde netwerk maar snelheid is nu wel x3 gegaan.

Voorlopig heel tevreden van de overstap. Snelheid is stabiel, geen haperingen en voorlopig nog geen enkele keer een onderbreking van de verbinding.
 
Deze week na 14 jaar klant te zijn overgestapt van MV naar andere provider (youfone, 12€/maand voor 20GB data + 200 belminuten) wegens nog steeds geen VoWiFi ondersteuning. Gaan komende maand verhuizen naar een nieuwbouw waar meer niet dan wel ontvangst is dus is echt een deal breaker. MV support al ruime tijd geleden gecontacteerd hoe het zit maar naast de 'we zijn er al ruime tijd mee bezig' komt daar dus niks concreet van in huis.

Heb nu ook voor het eerst VoLTE deftig ervaren. Man, wat een verschil in geluidskwaliteit.
MV is in de loop der jaren toch echt afgezwakt van innovatieve prijsvechter naar absolute budget provider, waarbij de tarieven ook niet bepaald overtuigend zijn ten opzichte van een hey! of youfone (die er overigens wel gewoon in slagen om VoLTE en VoWiFi aan te bieden).

10/10 had veel eerder moeten overstappen.
 
Kreeg net een melding dat in januari er meer gigabytes gaan komen voor dezelfde prijs en betere ontvangst met mobiel netwerk. Ben benieuwd wat dit gaat betekenen. Iemand een idee?
 
Ze kunnen ook niet nablijven als je ziet wat je bij Hey Telecom of Base krijgt tegenwoordig
 
Kreeg net een melding dat in januari er meer gigabytes gaan komen voor dezelfde prijs en betere ontvangst met mobiel netwerk. Ben benieuwd wat dit gaat betekenen. Iemand een idee?
Hopelijk een stuk minder H of H+.
Ik heb hiervoor altijd Proximus gehad en ik merk duidelijk op bepaalde busritten dat ik nu regelmatig op H of H+ drop en dat bv Tiktok zelfs niets wilt laden, vaak samen met een melding over "instabiel netwerk"

Op dezelfde busritten had ik met Proximus nooit iets anders dan 5G of 4G+
Ik had weinig verschil verwacht aangezien het een MVNO is op hetzelfde netwerk maar op een busrit van pakweg 30 min zit ik soms op 3 verschillende momenten te wachten op verbinding, vaak maar een min of 2 maar toch.
 
Terug
Bovenaan