Mobiele Airco - Aanraders?

Ja afdichten lijkt me toch redelijk belangrijk, de manier dat hier dus klaarligt lijkt me optimaal. Een houten balk van 35mm mer een stukje pir erachter en dan gat ga ik morgen uitsnijden. Ik kan het echt goed klemmen tussen men schuifdeur en nog een balk leggen betreffende veiligheid.
De airco kan dus ook gebruikt worden als ik er niet ben. Misschien zie ik het te positief in, benieuwd na installatie morgen.
Bij een draaikip zou ik het wel niet doen bv. Zo een zak dat bijgekeverd is met een rits trekt op geen bal, dat heb ik eens gezien bij iemand en daar voel je de hitte zo doorkomen.


Ik heb dit als afdichting, en werk verbazend goed eigenlijk hier. Die zak aan je raamopening had ik voordien en trekt inderdaad op geen bal, lag rap in de vuilbak.
 
Heb deze al eventjes draaien, enkel wat problemen met condensafvoer van de binnenunit, normaal word deze naar buiten gepompt volgens de handleiding. zal even moeten kijken. nu voorlopig hoger gezet, zodat ik er een emmer onder kan zetten. anders gaat die in 'P1' fout. en stopt die.
De bedoeling is inderdaad dat het naar buiten gaat. Op die fotos zie je zelfs heel vaak dat de buitenunit hoger staat al weet ik niet perfect hoe dat werkt. Het enige logische is inderdaad een pomp. Hopelijk kan je het snel fixen.
 
Momenteel lijkt het alleszins onmogelijk om nog ergens een mobiele split-unit airco vast te krijgen. Overal uitverkocht.
Inderdaad... Ook al gecheckt en nergens op stock of ze vragen veel te veel. Hier is het gelukkig niet dringend, dus ik denk dat ik de winter maar afwacht om een deal te scoren. :p
 
Ik was er voor een keer eens vroeg bij en mijne Midea vorige week maandag al gekocht toen ze begonnen dat het zo warm zou gaan worden.
Werkt hier in ieder geval perfect!
 
De bedoeling is inderdaad dat het naar buiten gaat. Op die fotos zie je zelfs heel vaak dat de buitenunit hoger staat al weet ik niet perfect hoe dat werkt. Het enige logische is inderdaad een pomp. Hopelijk kan je het snel fixen.
aan de achterkant, waar de slang uitkomt, keer opengedaan, is maar 2 schroeven. en daar gezien dat er een koppeling zit voor het waterslangetje.
Dit keer afgedaan een geblazen op het buisje dat naar buiten gaat, dat ging. ook niks van water te zien. Ook keer de andere kant, niks, maar als ik dan zuigde, kwam er water. Dan even laten doen en nu lijkt het weer terug weg te pompen. Geen idee wat er aan de hand was.
Toevallig nu wat later bij het nemen van een foto, hoorde ik het pompje aanslaan en water wegpompen :D
 

Bijlagen

  • Midea_portasplit_waterdrain.jpeg
    Midea_portasplit_waterdrain.jpeg
    151 KB · Weergaven: 5
Ik heb de mijne op bol zondag gekocht. 1049 toen maar met cadeuabonnen met 5% onder de 1000 nog. Geen mega deal maar redelijk OK.
Op Evolar (waar de minne ook van zou komen) staat hij nu op 1999.

Valt me op dat die twee keer op bol staat. 1 keer wit en 1 keer wit-1. Bizar.
Hij gaat normaal vandaag geleverd worden maar ik heb nog niets gehoord van vervoer dus voel de bui al hangen.

Ik denk wel dat die van 750 diegene was met minder BTU, je hebt er 2 als ik me niet vergis.
 
Ik heb de mijne op bol zondag gekocht. 1049 toen maar met cadeuabonnen met 5% onder de 1000 nog. Geen mega deal maar redelijk OK.

Valt me op dat die twee keer op bol staat. 1 keer wit en 1 keer wit-1. Bizar.
Hij gaat normaal vandaag geleverd worden maar ik heb nog niets gehoord van vervoer dus voel de bui al hangen.

Ik denk wel dat die van 750 diegene was met minder BTU, je hebt er 2 als ik me niet vergis.
Als je 'm echt NU nodig hebt omdat het anders niet te doen is binnen in huis, is 1000 euro nog oké (voor de 12000 BTU). Maar anders vind ik het te veel.

Binnen enkele weken zullen ze wel terug verkrijgbaar zijn aan 750-800 euro. En dan heb ik het wel over die van 12000 BTU, want de 8000 BTU kan je nu nog vinden aan die prijs maar dat is dan ook weer overpriced imo.
 
De AEG (geen split unit) die wij vorig jaar voor 390€ hebben gekocht staat nu voor 800€...
Augustus komen ze een vaste installeren, wie weet kan ik die mobiele nog verkopen met winst...
 
Toch nog ene gevonden. De Qlima QSplitFlex terug op enkele plaatsen gevonden. Snel besteld bij Coolblue voor €799. Vind er weinig over dus nog effen zoeken, en als ik me bedenk kan ik nog altijd retourneren (hebben ook een Coolblue in de buurt).
PS: is het niet bizar dat je zoiets met eco-cheques kunt betalen ? Een airco lijkt me toch niet echt een eco-vriendelijk product :p.
 
Laatst bewerkt:
De AEG (geen split unit) die wij vorig jaar voor 390€ hebben gekocht staat nu voor 800€...
Augustus komen ze een vaste installeren, wie weet kan ik die mobiele nog verkopen met winst...
Mobiele airco's verkopen als zoete broodjes nu, ook tweedehands. Een vriend was de zijne kwijt op 1 dag met amper verlies een paar dagen geleden.
 
Net de Midea PortaSplit 12000 BTU toch ook maar besteld op Bol, voor €1000. Ik zag daarnet prijzen staan tot €2000 :eek:. Mijn bestelling bij Hubo gisteren voor €950 werd geannuleerd en heb m'n geld teruggekregen. Het is 30 graden in mijn slaapkamer, het is genoeg geweest. Hopelijk tegen volgende warmtegolf dus beter voorbereid met de Midea :')
 

Ik heb dit als afdichting, en werk verbazend goed eigenlijk hier. Die zak aan je raamopening had ik voordien en trekt inderdaad op geen bal, lag rap in de vuilbak.
Ik heb die ook en werkt goed, alleen heb je de opening nog van uw velux
 
Heb ook een mobiele staan met darm die naar buiten moet. Al meermaals 'getest' en altijd teleurgesteld. Nu is het wel gedaan ermee, ik rol 'm niet meer uit de berging.

Ja, het koelt. Maar maakt veel lawaai (dus 's nachts al niet te gebruiken) en wanneer ik hem dan uitzet duurt het een kwartier of de 2°c die eraf waren, zijn er al terug bij... Pure energieverspilling.

Ik woon op een dakappartement, dus een airco staat sowieso wel al voor een zwaardere opgave.
 
Net de Midea PortaSplit 12000 BTU toch ook maar besteld op Bol, voor €1000. Ik zag daarnet prijzen staan tot €2000 :eek:. Mijn bestelling bij Hubo gisteren voor €950 werd geannuleerd en heb m'n geld teruggekregen. Het is 30 graden in mijn slaapkamer, het is genoeg geweest. Hopelijk tegen volgende warmtegolf dus beter voorbereid met de Midea :')
Heb jij al enige info gekregen los van bol maar Evolar?

Bij mij staat er wordt vandaag geleverd op bol maar ik heb 0,0 communicatie van dat bedrijf gekregen of een mail van bol na de bestelling. Dat is dus hele dag wachten tot eventueel wel dan niet de bel gaat. Mijn vrouw hangt al een uurtje in de wachtrij telefonisch. Evolar zelf krijgt op trustreview ook geen goede scores en vandaar dat ik hem via BOL heb besteld maar die weten ook van niets natuurlijk :D.
 
Heb jij al enige info gekregen los van bol maar Evolar?

Bij mij staat er wordt vandaag geleverd op bol maar ik heb 0,0 communicatie van dat bedrijf gekregen of een mail van bol na de bestelling. Dat is dus hele dag wachten tot eventueel wel dan niet de bel gaat. Mijn vrouw hangt al een uurtje in de wachtrij telefonisch. Evolar zelf krijgt op trustreview ook geen goede scores en vandaar dat ik hem via BOL heb besteld maar die weten ook van niets natuurlijk :D.
Nope, niets. Mijn airco zou ten laatste 3 juli geleverd moeten worden. Is ook niet meer beschikbaar op Bol. Maar wel nog in de andere kleur 'Wit-1' voor de prijs van €1999. Ik vermoed dat Evolar de prijs kunstmatig opdrijft door er een andere 'kleur' beschikbaar van te maken die helemaal niet bestaat. Ik zie het nog gebeuren dat Evolar mijn bestelling via bol annuleert zodat ze er nog eentje extra voor €1999 kunnen verkopen.
 
Heb ook een mobiele staan met darm die naar buiten moet. Al meermaals 'getest' en altijd teleurgesteld. Nu is het wel gedaan ermee, ik rol 'm niet meer uit de berging.

Ja, het koelt. Maar maakt veel lawaai (dus 's nachts al niet te gebruiken) en wanneer ik hem dan uitzet duurt het een kwartier of de 2°c die eraf waren, zijn er al terug bij... Pure energieverspilling.

Ik woon op een dakappartement, dus een airco staat sowieso wel al voor een zwaardere opgave.
Het probleem is dat de verwachtingen van veel mensen verkeerd zijn en ze het ook maar halfslachtig gebruiken.
Wat ik toejuich, zo heb ik in mei via 2ehands een mobiele airco gekocht voor mijn bureau op zolder voor €60 (12.000 BTU, was een jaar oud, nieuwprijs €400+) ter vervanging van de vorige die ik 10j geleden ook 2ehands gekocht heb voor minder dan €100. Allemaal van mensen zoals jou die er niet tevreden van zijn. En gezien de huidige prijzen (nieuw & tweedehands) zie ik zelfs een businessmodel in door het jaar 2ehands mobiele airco's inkopen en tijdens een hittegolf verkopen :P

Voor het gebruik, zie discussie afgelopen pagina's. Ik zie zoveel mensen gewoon die buis door een open velux of ander raam hangen of met zo'n stoffen ding met een rits. Ja, zo laat je meer warmte binnen dan iets anders. Hier ook een MDF plaat met PIR paneel achter geplakt die ik makkelijk voor de Velux kan hangen met een quick release voor de buis. Komt geen warmte van buiten meer binnen, enkel wat stralingswarmte van de buis zelf.
Het geluid om mee te slapen, mja, dat zou je op voorhand moeten weten. Ik zou het ook niet kunnen met zoiets in de slaapkamer maar ik verwacht dan ook dat die dingen luid zijn. En als je het niet correct gebruikt, zullen de verwachtingen ook verder niet ingelost worden qua koelcapaciteit. Maandag was ik op kantoor, airco stond niet aan achteraf gezien beter wel gedaan, temperatuur op zolder geklommen tot 31,2°.
Gisteren thuis gewerkt, dus laptop & pc een volledige dag aan + over de middag ook halfuurke versterker en beamer. Allemaal extra warmtebronnen. Is niet boven de 25,6° gegaan, en de gevoelstemperatuur was nog lager want de living is gisteren tot 24,1° geklommen (zonder airco) en voelde warmer aan.
Als het 'snachts genoeg afkoelt, is het plaat eraf en laten verluchten. Deze nacht heb ik de airco op 24° ingesteld en laten aanstaan. Afgaand op energieverbruik, heeft die gependeld en ongeveer 1/3e van de tijd actief staan koelen. We zullen zien wat het vandaag geeft want er is wel wat meer hitte voorspeld.

En de elektricieitsprijs en omslachtigheid pak ik er met plezier bij voor mijn gemak & verschil initiële aankoopprijs met een vaste airco. Uiteindelijk draait dat ding hier niet veel. Vorig jaar 9 dagen, dit jaar zitten we wel al aan dag 10 dus kan zijn dat ik nog van gedacht verander als het een extreme zomer wordt.
 
Terug
Bovenaan