Heb ook een mobiele staan met darm die naar buiten moet. Al meermaals 'getest' en altijd teleurgesteld. Nu is het wel gedaan ermee, ik rol 'm niet meer uit de berging.
Ja, het koelt. Maar maakt veel lawaai (dus 's nachts al niet te gebruiken) en wanneer ik hem dan uitzet duurt het een kwartier of de 2°c die eraf waren, zijn er al terug bij... Pure energieverspilling.
Ik woon op een dakappartement, dus een airco staat sowieso wel al voor een zwaardere opgave.
Het probleem is dat de verwachtingen van veel mensen verkeerd zijn en ze het ook maar halfslachtig gebruiken.
Wat ik toejuich, zo heb ik in mei via 2ehands een mobiele airco gekocht voor mijn bureau op zolder voor €60 (12.000 BTU, was een jaar oud, nieuwprijs €400+) ter vervanging van de vorige die ik 10j geleden ook 2ehands gekocht heb voor minder dan €100. Allemaal van mensen zoals jou die er niet tevreden van zijn. En gezien de huidige prijzen (nieuw & tweedehands) zie ik zelfs een businessmodel in door het jaar 2ehands mobiele airco's inkopen en tijdens een hittegolf verkopen
Voor het gebruik, zie discussie afgelopen pagina's. Ik zie zoveel mensen gewoon die buis door een open velux of ander raam hangen of met zo'n stoffen ding met een rits. Ja, zo laat je meer warmte binnen dan iets anders. Hier ook een MDF plaat met PIR paneel achter geplakt die ik makkelijk voor de Velux kan hangen met een quick release voor de buis. Komt geen warmte van buiten meer binnen, enkel wat stralingswarmte van de buis zelf.
Het geluid om mee te slapen, mja, dat zou je op voorhand moeten weten. Ik zou het ook niet kunnen met zoiets in de slaapkamer maar ik verwacht dan ook dat die dingen luid zijn. En als je het niet correct gebruikt, zullen de verwachtingen ook verder niet ingelost worden qua koelcapaciteit. Maandag was ik op kantoor, airco stond niet aan achteraf gezien beter wel gedaan, temperatuur op zolder geklommen tot 31,2°.
Gisteren thuis gewerkt, dus laptop & pc een volledige dag aan + over de middag ook halfuurke versterker en beamer. Allemaal extra warmtebronnen. Is niet boven de 25,6° gegaan, en de gevoelstemperatuur was nog lager want de living is gisteren tot 24,1° geklommen (zonder airco) en voelde warmer aan.
Als het 'snachts genoeg afkoelt, is het plaat eraf en laten verluchten. Deze nacht heb ik de airco op 24° ingesteld en laten aanstaan. Afgaand op energieverbruik, heeft die gependeld en ongeveer 1/3e van de tijd actief staan koelen. We zullen zien wat het vandaag geeft want er is wel wat meer hitte voorspeld.
En de elektricieitsprijs en omslachtigheid pak ik er met plezier bij voor mijn gemak & verschil initiële aankoopprijs met een vaste airco. Uiteindelijk draait dat ding hier niet veel. Vorig jaar 9 dagen, dit jaar zitten we wel al aan dag 10 dus kan zijn dat ik nog van gedacht verander als het een extreme zomer wordt.