Mobiele Airco - Aanraders?

Ja afdichten lijkt me toch redelijk belangrijk, de manier dat hier dus klaarligt lijkt me optimaal. Een houten balk van 35mm mer een stukje pir erachter en dan gat ga ik morgen uitsnijden. Ik kan het echt goed klemmen tussen men schuifdeur en nog een balk leggen betreffende veiligheid.
De airco kan dus ook gebruikt worden als ik er niet ben. Misschien zie ik het te positief in, benieuwd na installatie morgen.
Bij een draaikip zou ik het wel niet doen bv. Zo een zak dat bijgekeverd is met een rits trekt op geen bal, dat heb ik eens gezien bij iemand en daar voel je de hitte zo doorkomen.


Ik heb dit als afdichting, en werk verbazend goed eigenlijk hier. Die zak aan je raamopening had ik voordien en trekt inderdaad op geen bal, lag rap in de vuilbak.
 
Heb deze al eventjes draaien, enkel wat problemen met condensafvoer van de binnenunit, normaal word deze naar buiten gepompt volgens de handleiding. zal even moeten kijken. nu voorlopig hoger gezet, zodat ik er een emmer onder kan zetten. anders gaat die in 'P1' fout. en stopt die.
De bedoeling is inderdaad dat het naar buiten gaat. Op die fotos zie je zelfs heel vaak dat de buitenunit hoger staat al weet ik niet perfect hoe dat werkt. Het enige logische is inderdaad een pomp. Hopelijk kan je het snel fixen.
 
Momenteel lijkt het alleszins onmogelijk om nog ergens een mobiele split-unit airco vast te krijgen. Overal uitverkocht.
Inderdaad... Ook al gecheckt en nergens op stock of ze vragen veel te veel. Hier is het gelukkig niet dringend, dus ik denk dat ik de winter maar afwacht om een deal te scoren. :p
 
Ik was er voor een keer eens vroeg bij en mijne Midea vorige week maandag al gekocht toen ze begonnen dat het zo warm zou gaan worden.
Werkt hier in ieder geval perfect!
 
De bedoeling is inderdaad dat het naar buiten gaat. Op die fotos zie je zelfs heel vaak dat de buitenunit hoger staat al weet ik niet perfect hoe dat werkt. Het enige logische is inderdaad een pomp. Hopelijk kan je het snel fixen.
aan de achterkant, waar de slang uitkomt, keer opengedaan, is maar 2 schroeven. en daar gezien dat er een koppeling zit voor het waterslangetje.
Dit keer afgedaan een geblazen op het buisje dat naar buiten gaat, dat ging. ook niks van water te zien. Ook keer de andere kant, niks, maar als ik dan zuigde, kwam er water. Dan even laten doen en nu lijkt het weer terug weg te pompen. Geen idee wat er aan de hand was.
Toevallig nu wat later bij het nemen van een foto, hoorde ik het pompje aanslaan en water wegpompen :D
 

Bijlagen

  • Midea_portasplit_waterdrain.jpeg
    Midea_portasplit_waterdrain.jpeg
    151 KB · Weergaven: 4
Ik heb de mijne op bol zondag gekocht. 1049 toen maar met cadeuabonnen met 5% onder de 1000 nog. Geen mega deal maar redelijk OK.
Op Evolar (waar de minne ook van zou komen) staat hij nu op 1999.

Valt me op dat die twee keer op bol staat. 1 keer wit en 1 keer wit-1. Bizar.
Hij gaat normaal vandaag geleverd worden maar ik heb nog niets gehoord van vervoer dus voel de bui al hangen.

Ik denk wel dat die van 750 diegene was met minder BTU, je hebt er 2 als ik me niet vergis.
 
Ik heb de mijne op bol zondag gekocht. 1049 toen maar met cadeuabonnen met 5% onder de 1000 nog. Geen mega deal maar redelijk OK.

Valt me op dat die twee keer op bol staat. 1 keer wit en 1 keer wit-1. Bizar.
Hij gaat normaal vandaag geleverd worden maar ik heb nog niets gehoord van vervoer dus voel de bui al hangen.

Ik denk wel dat die van 750 diegene was met minder BTU, je hebt er 2 als ik me niet vergis.
Als je 'm echt NU nodig hebt omdat het anders niet te doen is binnen in huis, is 1000 euro nog oké (voor de 12000 BTU). Maar anders vind ik het te veel.

Binnen enkele weken zullen ze wel terug verkrijgbaar zijn aan 750-800 euro. En dan heb ik het wel over die van 12000 BTU, want de 8000 BTU kan je nu nog vinden aan die prijs maar dat is dan ook weer overpriced imo.
 
De AEG (geen split unit) die wij vorig jaar voor 390€ hebben gekocht staat nu voor 800€...
Augustus komen ze een vaste installeren, wie weet kan ik die mobiele nog verkopen met winst...
 
Toch nog ene gevonden. De Qlima QSplitFlex terug op enkele plaatsen gevonden. Snel besteld bij Coolblue voor €799. Vind er weinig over dus nog effen zoeken, en als ik me bedenk kan ik nog altijd retourneren (hebben ook een Coolblue in de buurt).
PS: is het niet bizar dat je zoiets met eco-cheques kunt betalen ? Een airco lijkt me toch niet echt een eco-vriendelijk product :p.
 
Laatst bewerkt:
De AEG (geen split unit) die wij vorig jaar voor 390€ hebben gekocht staat nu voor 800€...
Augustus komen ze een vaste installeren, wie weet kan ik die mobiele nog verkopen met winst...
Mobiele airco's verkopen als zoete broodjes nu, ook tweedehands. Een vriend was de zijne kwijt op 1 dag met amper verlies een paar dagen geleden.
 
Net de Midea PortaSplit 12000 BTU toch ook maar besteld op Bol, voor €1000. Ik zag daarnet prijzen staan tot €2000 :eek:. Mijn bestelling bij Hubo gisteren voor €950 werd geannuleerd en heb m'n geld teruggekregen. Het is 30 graden in mijn slaapkamer, het is genoeg geweest. Hopelijk tegen volgende warmtegolf dus beter voorbereid met de Midea :')
 
Terug
Bovenaan