Mijn volgende break/vakantie

Vraagje gezien ik het antwoord niet vind op de site.

Wat zijn de uren van de security check op Zaventem ?

Ik vind dat de fastline vanaf 4u is maar tot welk uur kan je met je handbagage door de controle?

Vraagje gezien ik het antwoord niet vind op de site.

Wat zijn de uren van de security check op Zaventem ?

Ik vind dat de fastline vanaf 4u is maar tot welk uur kan je met je handbagage door de controle?
Zolang er vluchten zijn is er controle

De zomervakantie is geboekt. 7 dagen Formentera! Ik kijk er enorm naar uit, lijkt me 100% iets voor ons. Zomers eiland, mooie stranden, veel rustiger dan de andere eilanden, en toch gewoon all-in. Het hotel is een stuk minder modern dan onze vorige reizen (Mallorca), maar dat heb ik er graag voor over.
Qua prijs valt het, vreemd genoeg, allemaal ook nog wel mee. Als de reis meevalt zou ik er niet van verschieten als het een jaarlijkse traditie wordt.

Deze maandag te horen gekregen dat ik als externe bij een firma verplicht verlof moet nemen de laatste twee weken van december. Is klaarblijkelijk een nieuwe clausule in m'n contract waarvan ik niet op de hoogte was. Ik had al een trip naar Sri Lanka van twee weken gepland in januari, dus zie ik mij nu genoodzaakt om eind december naar Marokko te gaan. Ondertussen heb ik ook een trekking van de West Coast Trail vastgelegd en ook nog een reis naar West-Canada. Nu moet ik nog inspiratie opdoen voor het najaar van 2026.

Volgend jaar in mei/juni dikke drie weken naar Azerbeidzjan-Georgie-Armenie. Vluchten zijn geboekt, heen op Baku, terug vanuit Yerevan. Azerbeidzjan heeft zijn grens gesloten minstens tot januari, maar blijkbaar zouden de buitenlanders wel de grens overlaten. We zouden ook rechtstreeks vanuit Baku op Tbilisi kunnen vliegen. Iemand er recent geweest?

Volgend jaar in mei/juni dikke drie weken naar Azerbeidzjan-Georgie-Armenie. Vluchten zijn geboekt, heen op Baku, terug vanuit Yerevan. Azerbeidzjan heeft zijn grens gesloten minstens tot januari, maar blijkbaar zouden de buitenlanders wel de grens overlaten. We zouden ook rechtstreeks vanuit Baku op Tbilisi kunnen vliegen. Iemand er recent geweest?
Tbilisi ja. Maar via Kutaisi heen en weer naar Charleroi gevlogen.

Iemand een leuk idee voor augustus? Ik heb altijd weinig werk in die maand en mijn gebuur zijn kinderen spelen dan dagelijks in hun tuin, waardoor ik niet meer kan rusten in mijn eigen tuin. Het was vorig jaar echt een gekrijs alle dagen. Het moet niet te ver zijn, maar ik veronderstel dat 20 dagen Spanje bv niet goedkoop zal zijn in die maand? Ik ben al eens gaan kijken voor onze Belgische kust maar opnieuw toch stevige prijzen voor de maand augustus :(

Iemand een leuk idee voor augustus? Ik heb altijd weinig werk in die maand en mijn gebuur zijn kinderen spelen dan dagelijks in hun tuin, waardoor ik niet meer kan rusten in mijn eigen tuin. Het was vorig jaar echt een gekrijs alle dagen. Het moet niet te ver zijn, maar ik veronderstel dat 20 dagen Spanje bv niet goedkoop zal zijn in die maand? Ik ben al eens gaan kijken voor onze Belgische kust maar opnieuw toch stevige prijzen voor de maand augustus :(
de Belgische kust zou wel eens het gekrijs in het kwadraat kunnen zijn ;-)

edit: mssn eens kijken naar Ardennen of iets verder Zwarte Woud of eerder richting het noorden. Maar zal vooral afhangen wat je zelf zoekt qua verlof

Albanië en Bulgarije zijn relatief goedkoop in de zomer. Niet de meest voor de hand liggende bestemmingen, maar je gaat er evenveel zon vinden als in Spanje.

Spanje toch ook gewoon bloedheet in augustus?
Ik zou toch ook eerder zien richting de Ardennen, eventueel vooraan Frankrijk of Duitsland.

Albanië en Bulgarije zijn relatief goedkoop in de zomer. Niet de meest voor de hand liggende bestemmingen, maar je gaat er evenveel zon vinden als in Spanje.
Albanië een all-in gevonden voor €1500 inclusief vlucht, bedankt voor de tip! Hopelijk overleef ik het :D

Origineel dachten wij deze zomer Malaga, maar we zijn ook aan het kijken naar Albanië. In beiden gebieden zijn vrienden van ons al eens geweest. Het wordt tijd om het vast te leggen denk ik.

Vorig jaar met het gezin naar Albanie geweest. Auto gehuurd en het land verkend, binnenland en de kust. Het was leuk, maar de wegen lag er slecht bij en de kust wordt volledig volgebouwd met hotels. Overal zijn ze aan het bouwen met nul respect voor de natuur. Vele stranden lagen ook bezaaid met vuilnis.
Geef mij dan maar Portugal.

Terug
Bovenaan