Mijn volgende break/vakantie

Morgen terug naar huis van 10 dagen Gardameer (incl rijdagen). Met 2 kinderen van 5 en 7 is dat nu toch ook niet persé ontspannend te noemen 😵

Volgend weekend 3 dagen naar Epernay met de vrouw alleen ter compensatie

marseille - cannes - nice - monaco. met de herfstvakantie

5 dagen lijkt me wel net genoeg... Zullen dure badsteden zijn denk ik, we willen er gewoon es de sfeer opsnuiven. Eigenlijk nog nooit aan de franse côte d'azur geweest. Ben eens benieuwd of dat daar echt zo decadent is. (alleja, Saint Tropez slaan we dan nog over, die is misschien nog het meest decadent)

maandag tot vrijdag met vriendin en kinderen naar Roompot Wolfsven. Tis maar dat die kinderen eens weg zijn en een zwembad hebben want zelf kijk ik enkel uit naar smorgens een wandeling te maken met de hond in de bossen :)

Eind september 3 dagen Thessaloniki met beste maat. Ashes of Ares (Matt Barlow) speelt Iced Earth's Dark Saga in zijn gehele. Op Keep it True na zijn het allemaal shows in Oost-Europa dus de goedkoopste combo van vlucht+hotel uitgekozen. Lijkt me wel leuk om eens mee te maken en te combineren met nog een paar dagen mooi weer.

Volgende week 10 dagen Montenegro. Vliegen op Dubrovnic en vandaar richting Kotor, Budva en Durmitor National Park.
Even getwijfeld om niet gewoon regio Dubrovnic en Split te doen maar underdog Montenegro spreekt me toch wat meer aan.
Ik ben benieuwd!

Volgende week 10 dagen Montenegro. Vliegen op Dubrovnic en vandaar richting Kotor, Budva en Durmitor National Park.
Even getwijfeld om niet gewoon regio Dubrovnic en Split te doen maar underdog Montenegro spreekt me toch wat meer aan.
Ik ben benieuwd!
wait...

je vliegt op dubrovnic en je bezoekt het niet eens? :o

Dat je Split nu nog links laat liggen, is nog enigzinds aanvaardbaar, maar Dubrovnic minimaal 1 dagje als je daar toch land, lijkt me wel een nobrainer :p

marseille - cannes - nice - monaco. met de herfstvakantie

5 dagen lijkt me wel net genoeg... Zullen dure badsteden zijn denk ik, we willen er gewoon es de sfeer opsnuiven. Eigenlijk nog nooit aan de franse côte d'azur geweest. Ben eens benieuwd of dat daar echt zo decadent is. (alleja, Saint Tropez slaan we dan nog over, die is misschien nog het meest decadent)

In de herfstvakantie kan dat wel tegenvallen van decadente sfeer. Maar ik vind het prettiger.

Als je tijd hebt Antibes is een ondergewaardeerde cote d'Azur stad vind ik persoonlijk

Mooie oude stad en als je van grote boten houdt daar liggen meestal enkele echte Mastodon van boten op Quai des Milliardaires, jammer genoeg kan je er wel niet op de kaai zelf , maar de boten zijn groot genoeg 😅

In september ga ik met de auto van aix en provence richting Valencia.
Ik zou graag 2 nachten stoppen halverwege.
Iemand aanraders hiervoor, ik dacht aan een kustdorpje tussen Lloret de mar en Barcelona maar ik ken daar niet direct iets dus weet niet welke te kiezen.
Of tenzij er andere aanraders zijn iets meer landinwaards.

In de herfstvakantie kan dat wel tegenvallen van decadente sfeer. Maar ik vind het prettiger.

Als je tijd hebt Antibes is een ondergewaardeerde cote d'Azur stad vind ik persoonlijk

Mooie oude stad en als je van grote boten houdt daar liggen meestal enkele echte Mastodon van boten op Quai des Milliardaires, jammer genoeg kan je er wel niet op de kaai zelf , maar de boten zijn groot genoeg 😅
Hmmm helaas zit de planning echt wel al nok vol:

Woensdag ochtend landen we in Marseille en nemen we meteen trein naar "old port" gedeelde waar ons hotel ligt, voor 1 nacht.
donderdag na het ontbijt zouden we dan de trein nemen naar Cannes, en 1 nacht slapen.
Vrijdag na het ontbijt een korte trein rit naar Nice en daar slapen we 2 nachten.
Maar zaterdag wel een dag uitstap naar Monaco (wederom korte trein rit).
en dus zondag terug vliegen.

Ik denk dat dit plan nét oké is, maar voller moeten we het niet meer maken denk ik :crazy:

Het enige wat ik nog "kan" doen, is Cannes schrappen, en vervangen door Antibes.

Hmmm helaas zit de planning echt wel al nok vol:

Woensdag ochtend landen we in Marseille en nemen we meteen trein naar "old port" gedeelde waar ons hotel ligt, voor 1 nacht.
donderdag na het ontbijt zouden we dan de trein nemen naar Cannes, en 1 nacht slapen.
Vrijdag na het ontbijt een korte trein rit naar Nice en daar slapen we 2 nachten.
Maar zaterdag wel een dag uitstap naar Monaco (wederom korte trein rit).
en dus zondag terug vliegen.

Ik denk dat dit plan nét oké is, maar voller moeten we het niet meer maken denk ik :crazy:

Het enige wat ik nog "kan" doen, is Cannes schrappen, en vervangen door Antibes.

Moet je niet perse doen ,anders is het nog mijn schuld als het niet is wat je ervan verwacht 😅

Het is ook te zien wat je graag doet, heel veel op vakantie geweest en ik hou eerder van de rustigere steden/dorpen dan de grote.
Maar in de herfstvakantie zullen deze grote ook wel rustig zijn.

Ik vind het ook leuk om die grote onbetaalbare boten eens in het echt te zien, maar niet iedereen doet dat graag.
(daarom dat de radar wel handig is , misschien ligt er net niets in de haven).
In de herstvakantie zal het normaal wel niet superdruk zijn dus komt goed als het weer ook een beetje wil meewerken zal je een topvakantie hebben.

Ik denk dat het een goed en haalbaar schema is om overal de sfeer eens op te snuiven.
Als de zon wat mee wil werken een leuke vakantie normaal gezien.

Waarom geen auto huren in Marseille? is een moeie route en dan vanaf Monaco langs de zee naar Nice, Cannes etc. De calanques er nog eens bijnemen en je kan geregeld eens stoppen.

Waarom geen auto huren in Marseille? is een moeie route en dan vanaf Monaco langs de zee naar Nice, Cannes etc. De calanques er nog eens bijnemen en je kan geregeld eens stoppen.
Ik had gehoopt dat via de trein het uitzicht even mooi ging zijn, maar ik kan uiteraard mis zijn?

Auto huren in het buitenland is voor mij een brug te ver. Ben nogal een stress konijn in drukke steden, en op vakantie wil ik eigelijk liefst van al geen verantwoordelijkheden hebben en beentjes in de lucht :shy:.
Maar je hebt uiteraard gelijk: met een auto heb je meer flexibiliteit en mogelijkheden...

Met de auto heb je toch veel meer kans op een mooi zicht, zeker als je al die kustwegen opzoekt aan de côte d'azur. Voordeel is dat je af en toe eens kan stoppen om de benen te strekken, met de trein is dat geen mogelijkheid. In Nice moet je zeker de Colline du Château doen, je kan dat met een lift doen. Heel mooi zicht op de stad en aangenaam te vertoeven.

Ik had gehoopt dat via de trein het uitzicht even mooi ging zijn, maar ik kan uiteraard mis zijn?

Auto huren in het buitenland is voor mij een brug te ver. Ben nogal een stress konijn in drukke steden, en op vakantie wil ik eigelijk liefst van al geen verantwoordelijkheden hebben en beentjes in de lucht :shy:.
Maar je hebt uiteraard gelijk: met een auto heb je meer flexibiliteit en mogelijkheden...
Bepaalde zaken zijn gewoon niet of moeilijk bereikbaar met openbaar vervoer. Als je puur voor steden langs de kust gaat, gaat trein ook wel, als je het meeste wilt bezichtigen, is auto gewoon daar ideaal. Dan kan je bijvoorbeeld ook de Route De Cretes bij la Ciotat-cassis of wandeling door Calanques-en-veau.

Familie van mij woont in La Ciotat, en ik ben er al verschillende keren met de auto geweest, en dat valt allemaal wel goed. Enkel Monaco is wat hectischer vooral door de tunnels en soms verwarring omdat 4G buiten EU is. Maar goed je kan daar gemakkelijk pakeren in de garage onder de oude stad.

Als het doel is de steden (centrum) bezoeken die op je lijst en niet anders staan heb je geen auto nodig.
Vanaf Cannes tot in Monaco gaat de trein vrij lang langs de kustlijn met af en toe een sprongetje naar het binnenland.
De trein is daar ook nog eens de helft goedkoper dan in België.

Aangezien Trump al dus niet graag met de auto rijdt geen must en is de trein een prima idee.
Mocht hij dingen willen bezichtigen waar de trein niet stopt natuurlijk niet :p

Laatst bewerkt:
Ben hier al een paar dagen op m'n gemak wat aan het kijken naar last minutes voor binnen een maand.

Daar waar ik de voorgaande jaren altijd wel meerdere opties had om uit te kiezen, heb ik het idee dat er nu precies niet veel aantrekkelijks tussenzit. Ligt dat aan mij of is dat nog meerdere mensen opgevallen?

Had een paar dagen terug wel eentje al aan de kant gezet omdat die er wel goed uit zag, natuurlijk is die ondertussen weg :laugh:

Ben hier al een paar dagen op m'n gemak wat aan het kijken naar last minutes voor binnen een maand.

Daar waar ik de voorgaande jaren altijd wel meerdere opties had om uit te kiezen, heb ik het idee dat er nu precies niet veel aantrekkelijks tussenzit. Ligt dat aan mij of is dat nog meerdere mensen opgevallen?

Had een paar dagen terug wel eentje al aan de kant gezet omdat die er wel goed uit zag, natuurlijk is die ondertussen weg :laugh:
Tzijn ook last minutes en niet last couple of days hé ;)

We zijn aan het overwegen om volgend jaar met de auto naar San Sebastian te gaan, Bilbao en van daaruit wat meer door te rijden naar Portugal (via Asturias/Galicia). Mensen toevallig ervaring/tips?

Wij willen in oktober naar Valentia. Aangezien we niet veel thuis zullen zijn is een hotel misschien overkill. Wat zijn de alternatieven? AirB&B eens zoeken? Zijn er nog goedkopere opties want zelfs bij AirB&B komen wij aan €100 per nacht.

Terug
Bovenaan