Mijn volgende break/vakantie

Over 2 weken vertrekken we naar kos met correndon.
Luchtvaartmaatschappij is sn airlines.
Onze vlucht is om 6 uur 's morgens. (Dinsdag)

K heb gisteren de check in papieren gekregen van correndon, via mail.

Er staat : the passenger must report to check-in counter not later then than 180 minutes before scheduled departure.

Ik was van plan om rond 4 u s morgens in zaventem aan te komen.
Ik verwacht geen file onderweg. (Want to is vroeg).

Moeten we echt 3 uur op voorhand in de luchthaven zijn? Of is 2 uur op voorhand ok?
Check eens wat de luchthaven voorstelt: https://www.brusselsairport.be/nl/passengers/slot-advice

SN Airlines bestaat trouwens toch al tijdje niet meer? Brussels Airlines bedoel je?

Hier is ook nog wat meer info: https://www.brusselsairport.be/nl/passengers/your-travel-planner/check-in

Check eens wat de luchthaven voorstelt: https://www.brusselsairport.be/nl/passengers/slot-advice

SN Airlines bestaat trouwens toch al tijdje niet meer? Brussels Airlines bedoel je?

Hier is ook nog wat meer info: https://www.brusselsairport.be/nl/passengers/your-travel-planner/check-in
Ja ik bedoelde brussels airlines.

Bedankt voor de links:
Ale.. mn vriendin zal niet echt blij zijn :cool:

We raden je aan om op Brussels Airport te zijn tussen​

03:15 en 03:45​

2u lijkt me voldoende. Denk dat wij ook rond de 2u zaten met Brussels Airlines afgelopen juni.

Ja ik bedoelde brussels airlines.

Bedankt voor de links:
Ale.. mn vriendin zal niet echt blij zijn :cool:

We raden je aan om op Brussels Airport te zijn tussen​

03:15 en 03:45​

Je hebt waarschijnlijk bagage die ingechecked moet worden?

Je kan in ieder geval tijd winnen door jezelf thuis al in te checken, en de bagage dan naar de self drop-off te brengen.
Als je thuis inchecked, krijg je denk ik ook een indicatie tot uiterlijk wanneer de bagage ingechecked kan worden.

Wij in juni ook naar Kos geweest met Corendon, ook de tip van 3u op voorhand. We waren in de vertrekhal 2u voor vertrek, dat was prima. We konden onze bagage vlug inchecken en gewoon door naar de controle en dan wachten. Als er geen rariteiten zijn (stakingen ofzo) zou ik toch geen 3u op voorhand gaan. De gatenummer was dan nog gewijzigd terwijl we zaten te wachten. Die self drop-off is toch enkel als je met BA vliegt? Corendon heeft dat volgens mij niet. Je moest echt zo aan een check-in desk voor bagage dropp-off.

We zullen er ongeveer 2 uur op voorhand zijn.
K vermoed dat het nog niet druk zal zijn, als we daar rond 4 uur zouden aankomen.

Bedankt !

Komende zondag 3 Parijs met het gezin om dan de week erna een week richting Noorwegen te roadtripoen met enkel de Zoon. Gewoon de auto in en we zien wel. Doel is, Hamburg, Kopenhagen, Göteborg en Halden(of iets verder). Afhankelijk van het weer en boekingen.

Komende zondag 3 Parijs met het gezin om dan de week erna een week richting Noorwegen te roadtripoen met enkel de Zoon. Gewoon de auto in en we zien wel. Doel is, Hamburg, Kopenhagen, Göteborg en Halden(of iets verder). Afhankelijk van het weer en boekingen.
Waarom niet de ferry van hirtshals naar zuid Noorwegen? Zo skip je het saaie gedeelte en ga je sneller naar de fjorden (wat je doel is denk ik?)

Waarom niet de ferry van hirtshals naar zuid Noorwegen? Zo skip je het saaie gedeelte en ga je sneller naar de fjorden (wat je doel is denk ik?)
Kristiansand is wel een charmant stadje vind ik. Het zal nog wel even duren voor ik mijn vrouw kan overtuigen om naar Noorwegen te gaan, maar de twee keer dat ik er ben geweest vond ik het er wel adembenemend mooi.

Wij in juni ook naar Kos geweest met Corendon, ook de tip van 3u op voorhand. We waren in de vertrekhal 2u voor vertrek, dat was prima. We konden onze bagage vlug inchecken en gewoon door naar de controle en dan wachten. Als er geen rariteiten zijn (stakingen ofzo) zou ik toch geen 3u op voorhand gaan. De gatenummer was dan nog gewijzigd terwijl we zaten te wachten. Die self drop-off is toch enkel als je met BA vliegt? Corendon heeft dat volgens mij niet. Je moest echt zo aan een check-in desk voor bagage dropp-off.
Ik denk dat Corendon gewoon altijd zegt dat je 3u op voorhand moet zijn. Of het nu Schengen is of niet. Met name aan de paspoortcontrole kan je soms veel tijd verliezen (dus als je dan maar 2u op voorhand komt is het stressen). Voor Griekenland moet je niet langs de paspoortcontrole dus dan is dat wel heel ruim gerekend.

Kristiansand is wel een charmant stadje vind ik. Het zal nog wel even duren voor ik mijn vrouw kan overtuigen om naar Noorwegen te gaan, maar de twee keer dat ik er ben geweest vond ik het er wel adembenemend mooi.
Inderdaad. In 2021 daar met vrienden gepasseerd om de boot terug te nemen. Ook leuk om even 's avonds iets te eten met leuke resto's en barretjes.

Zou dit mogelijk zijn door gewoon de dag zelf een boeking te doen(airbnb of booking)? Ik heb die regio al eens gedaan, maar toen was het oktober. Toen waren er bijna geen toeristen meer.

Chongqing ziet er in al die Instareels veel cooler uit dan Dubai. Is dat in het echt ook zo? Zal wel minder chichi en m'as-tu-vu zijn dan Dubai.

Chongqing ziet er in al die Instareels veel cooler uit dan Dubai. Is dat in het echt ook zo? Zal wel minder chichi en m'as-tu-vu zijn dan Dubai.
Nog geen ervaring met Chongqing, maar staat erg hoog op mijn lijstje als fan van aziatische grootsteden. Ook Guangzhou en Shenzhen zien er top uit.
Ik was eerder al eens in China en was echt aangenaam verrast. Nu die high-tech steden daar zo opkomen, wil ik zeker nog eens terug.

Nog geen ervaring met Chongqing, maar staat erg hoog op mijn lijstje als fan van aziatische grootsteden. Ook Guangzhou en Shenzhen zien er top uit.
Ik was eerder al eens in China en was echt aangenaam verrast. Nu die high-tech steden daar zo opkomen, wil ik zeker nog eens terug.
Ook weer een pak minder artificieel dan Dubai, lijkt me. Je hebt daar nog enorme bunkers van WOII waar ze restaurants van hebben gemaakt. Chonqing was tijdens WOII de oorlogshoofdstad van China en lag regelmatig onder vuur door Japanse langeafstandsbommenwerpers.

Rouen in Normandie, is ferm de moeite, ik had er wel al over gelezen, maar toch zeer onder de indruk.
Aanrader.

We zijn ondertussen in Kos.
Mooi hotel en t eten valt veel beter mee dan wat ik vreesde. De commentaren die ik las op o.a. tripadvisor was slecht. Maar mij hoor je niet klagen over t eten. Dus niet altijd geloven wat je leest.

Gisteren een uitstapje met ons 4'en gedaan. De 3 eilanden met 2 zwemgelegenheden. Ne dikke 0/10.
Boot was volgeladen, dus eens je een plaats had, kon je niet meer van plaats veranderen. Toen we aankwamen, waren de beste plaatsen al ingenomen. Dus daar zaten we de hele trip in volle zon. De lunch was zeer slecht en toen we na onze 1ste zwemster wouden verder varen, was er een panne van 40 min. zaten we nog eens in de volle zon en zonder wind.

Komende 2 dagen blijven we overdag op t hotel. We zullen s avonds kos eens bezoeken.

Terug
Bovenaan