Mijn volgende break/vakantie

In eind juli een groepsreis van 22 dagen naar Japan geboekt.
Helaas niet exact op 6/9 in Hiroshima of 9/6 in Nagasaki, maar vermoedelijk zal er sowieso wel wat extra te doen zijn.
Met welke organisatie? Ik ben toen met Koning Aap gegaan, begonnen in het zuiden, Fukuoka begonnen.

Laat ons weten hoe dat meevalt van temperaturen.

Rond die tijd zit ik in Hong Kong, dus dat zou moeten gelijkaardig zijn, vermoed ik?

Ik zal dus zien: als ik HK overleef, zal ik Japan ook wel overleven zeker? Wil daar ook wel es naartoe, maar met mijn werk kan ik ook enkel juli/aug..
Heel vochtig en warm in de zomer, dus als je daar tegenkunt kan dat geen kwaad.

Heel vochtig en warm in de zomer, dus als je daar tegenkunt kan dat geen kwaad.
Ik blijf me af vragen hoe dat komt. Japan ligt op dezelfde golflengte als pakweg spanje en griekenland. Waarom zijn die landen dan zoveel draaglijker in de zomer?
Als je dan kijkt naar vietnam, thailand, die liggen nog een pak zuidelijker naar de evenaar toe, en die landen kan ik wel verdragen hoor in Juli. Waarom lees ik dan overal dat Japan zo scorching hot is?

Spanje en Griekenland is echt niet draagelijker in de zomer

Temperaturen van +40 zijn niet ongewoon

Eind augustus begin september naar Oman. Vliegtickets via Schiphol met Oman Air 360 EUR p.p.met extra leg room.
Muscat als uitvalsbasis en al de rest ligt nog open, gaan auto huren dus nu kijken wat gaat qua afstand, interesse etc.
Nizwa, Wahiba Sands als daguitstap en zowieso The Chedi Muscat 3 dagen op einde als strand break.

Wadi's lijken ons tof maar moeten kijken of dit fysiek gaan want ben niet van de sportiefste en mijn moeder loopt tegen de 70. Heb haar alvast een bezoek aan de parfumfabriek van Amouage beloofd;)

Iemand tips voor Taiwan ? We hebben een trip gepland van 1 tot 21 nov. Zouden graag een 2 dagen hike er ook tussen gooien maar wel eentje die je niet moet reserveren of waarbij je via een loterij aan permits moet geraken. Daar zijn we te laat voor. Verder cultuur en tempels, lekker eten, prachtige natuur, een lokaal festival en een strandje voor eens tussendoor mogen op de planning staan.

Ik wil die van mij verassen met een citytripke (1-3 aug)

Geen idee naar waar. Auto/vliegtuig maakt niet uit. Maar mag ook weer geen rib kosten.

Iemand voorstellen?

Geen idee naar waar. Auto/vliegtuig maakt niet uit. Maar mag ook weer geen rib kosten.

Iemand voorstellen?
Ik zie dat je van Limburg bent, qua auto zou Maastricht, Keulen of Düsseldorf wel leuk zijn. Als het met de vlieger mag, zijn er tal van mogelijkheden afhankelijk van de vluchten. Krakau, Lissabon, Porto, Sevilla, Berlijn, etc.

Ik zie dat je van Limburg bent, qua auto zou Maastricht, Keulen of Düsseldorf wel leuk zijn. Als het met de vlieger mag, zijn er tal van mogelijkheden afhankelijk van de vluchten. Krakau, Lissabon, Porto, Sevilla, Berlijn, etc.
Sevilla in augustus lijkt me niet zo ideaal. Te warm.

Iemand voorstellen?

Als het niet te duur mag zijn, vind ik Trier en Heidelberg een mooie optie. Ik ben daar vorig jaar een weekend geweest en dat vond ik wel de moeite. Op mijn blog vind je meer info: https://blogmooncat.blogspot.com/2024/08/drie-dagen-in-trier-en-heidelberg.html

Beide steden bevinden zich trouwens in een groene omgeving waar je ook mooi kan wandelen. Met name het Römerpfad is me heel goed bevallen.

Als het niet te duur mag zijn, vind ik Trier en Heidelberg een mooie optie. Ik ben daar vorig jaar een weekend geweest en dat vond ik wel de moeite. Op mijn blog vind je meer info: https://blogmooncat.blogspot.com/2024/08/drie-dagen-in-trier-en-heidelberg.html

Beide steden bevinden zich trouwens in een groene omgeving waar je ook mooi kan wandelen. Met name het Römerpfad is me heel goed bevallen.
Mijn bomma zaliger zei altijd: "In Trier? Pfff!!! Niks te zien!".

Maar ik denk dat het inderdaad de moeite is. Karlsruhe verraste me ook wel als tussenstop vorig jaar. En de Elzas is ook mooi of de Opaalkust.

Iemand voorstellen?
Ben nu in Kaunas, Litouwen voor een trouw. Weinig toeristen, goedkope prijzen. Modern land en zeker genoeg te doen voor een weekendje. Vilnius doen we na het weekend.

Karlsruhe verraste me ook wel als tussenstop vorig jaar. En de Elzas is ook mooi of de Opaalkust.

Ja? Al een aantal keer gepasseerd (poort naar het Zwarte woud) maar dan zie je vanaf de autobahn al die hoge schoorsteenpijpen doorheen de stad en dat is niet echt uitnodigend voor een bezoek, natuurlijk.

Vilnius doen we na het weekend.

Kleine stad maar heel groen en aangenaam. Alles valt gewoon te voet te doen. Ik was wel fan. Idem voor het eerder vernoemde Heidelberg trouwens, leuke stad.

Ik ga Trier eens bekijken. (+-200km)
Er is al een dag geschrapt aan andere verplichting. Dan is vliegen al minder een optie

Over 2 weken vertrekken we naar kos met correndon.
Luchtvaartmaatschappij is sn airlines.
Onze vlucht is om 6 uur 's morgens. (Dinsdag)

K heb gisteren de check in papieren gekregen van correndon, via mail.

Er staat : the passenger must report to check-in counter not later then than 180 minutes before scheduled departure.

Ik was van plan om rond 4 u s morgens in zaventem aan te komen.
Ik verwacht geen file onderweg. (Want 't is vroeg).

Moeten we echt 3 uur op voorhand in de luchthaven zijn? Of is 2 uur op voorhand ok?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan