Mijn volgende break/vakantie

5-8 juni Istanbul er toch maar bijgepakt, één dagske tussen Parijs en Istanbul om te bekomen maar voor die prijs zou t bijna misdadig zijn om het niet te doen.

5-8 juni Istanbul er toch maar bijgepakt, één dagske tussen Parijs en Istanbul om te bekomen maar voor die prijs zou t bijna misdadig zijn om het niet te doen.
Fantastische stad, dus groot gelijk. In welk stuk van Istanbul hebt ge een hotel?

In juli eerst een paar dagen Lyon en dan door naar de Franse Alpen (Névache, tegen de Italiaanse grens).

Momenteel in de buurt van Sestriere (Fra/Ita grens) voor een wandelvakantie. Vandaag alvast behoorlijk weer, wel wat koud, maar daar kun je je tegen kleden. In de komende dagen wel wat regen op komst, gelukkig Zat/Zon vooral na 17u, dus nog ok. Daarna kan het slechter worden, maar die voorspellingen zullen hopelijk nog bijgestuurd worden.

En deugd dat het doet.
Idd... de voorspelde regen hier in de fra/ita alpen rond 17u is er idd gekomen maar slechts met moeite de grond nat. Voor de rest, prachtig, zonnig weer. Vandaag een wandeling van 30.000+ stappen gedaan in de omgeving van Sestriere... zeer goed bevallen.

Binnenkort eens 24u solo van de ketting proberen afdwingen, het beste wat ik kan verzinnen is dan Texel, iemand al geweest ?

Eind deze maand weer naar Brazilie voor mijn vrouw haar familie/vrienden te zien. Naast Rio de Janeiro blijven we ook even in Paraty ( favoriete plaats waar ik ooit ben geweest) en Cabo Frio.

Gelukkig is de zomer daar gedaan.
Paraty is zalig! Heb er nog een t shirt van, was zo een 2 daagse trektocht die we gedaan hebben naar zo een waterval die je enkel kon bereiken door een trektocht van 2 dagen, wat een reis was dat toch

Paraty is zalig! Heb er nog een t shirt van, was zo een 2 daagse trektocht die we gedaan hebben naar zo een waterval die je enkel kon bereiken door een trektocht van 2 dagen, wat een reis was dat toch
Al een paar watervallen bezocht in de buurt daar maar nog geen enkele die een 2daagse trektocht nodig hadden. Eens kijken of ik daar wat van kan terugvinden. Zal alleszins niet voor nu zijn. :p
Cachoeira do Tobogã is wel de max om van de rotsen te glijden. :D

Afin, hopelijk dat we er geraken aangezien ik moet rijden van Rio naar Paraty. :unsure:

Al een paar watervallen bezocht in de buurt daar maar nog geen enkele die een 2daagse trektocht nodig hadden. Eens kijken of ik daar wat van kan terugvinden. Zal alleszins niet voor nu zijn. :p
Cachoeira do Tobogã is wel de max om van de rotsen te glijden. :D

Afin, hopelijk dat we er geraken aangezien ik moet rijden van Rio naar Paraty. :unsure:
Saco Bravo was het!
Jaloers op je, zou ginder ook wel willen zitten nu 😅

Iemand recente ervaringen op Kaapverdië?
- beste periode
- sal of boa vista?
- hotel ?

Aantal dagen aangewezen ? 7 lijkt me aan de korte kant (is toch even vliegen).
Ver van vliegveld tot hotel ?

Tnx

Nog een week en we zijn er hier mee weg richting Denemarken-Zweden voor een rondrit. Vandaag eens op de weegbrug gaan staan met het getrek dat mee moet (auto-caravan), nog 470kg over zonder de passagiers. Vriendin, zoon, ik en de honden samen komen al op 280kg, dus we gaan het moeten doen met 190kg lading. Lijkt veel, maar vrees dat dat toch hier en daar een keuze zal worden.
Maar ik kijk er zo hard naar uit. We reizen altijd met de auto, maar is toch al een jaar of 5 geleden dat we nog echt een verre reis hebben gemaakt.
Dankzij @exCite het kanaal van BeardMeatsFood ontdekt en we gaan bij een van die zijn gepasseerde restaurants ook eens stoppen. Ik rij de zondag late avond door tot een stuk in Zweden, dus zo efkes teveel eten gaat goed doen.

We gaan 3 nachten op de camping van Staf Coppens zitten, daarna nog een 4 nachten op een andere camping meer richting Stockholm en dan telkens per nacht terug richting huis. Kopenhagen en Hamburg worden sowieso nog twee tussenstops, de rest dien we wel.

Laatst bewerkt:
Wij hebben eind juni een huisje geboekt via AirBnb, door betaalproblemen (te weinig geld op Visa) is het 2de deel er niet kunnen afgaan. Wij volledig in paniek want we konden ook niet meer de betaalmethode updaten, eigenlijk niets werkte nog. De pagina is ook niet meer te vinden, wel via Booking. Wij hebben naar AirBnb gebeld, die hebben ons een nieuwe link bezorgd waar we konden betalen.

Enfin, alles is betaald maar de pagina van ons huisje is nog altijd weg. Iemand die hetzelfde al heeft voorgehad?

Zondag vetrekken we via een omweg naar mijn tante in Zuid-Frankrijk (La Ciotat). Eerst stop in Zwitserland in buurt van Yverdon, vervolgens via Montreux richting Sion, dan Zermatt en daarna passeren via Chamonix-Annecy naar het zuiden. Het weer in Zwitserland ziet er wel ok uit die dagen dat we er zijn en zou wel goed zijn want ik wil glacier3000 bezoeken, hopelijk in Chamonix ook ok weer uit voor de lift naar Aguilli du midi en Lac Blanc. Daarna in La Cioat 27graden en zon. Vervolgens nog tripje langs Monaco-Cannes. Potentieel toptrip ;)

In juli eerst een paar dagen Lyon en dan door naar de Franse Alpen (Névache, tegen de Italiaanse grens).
Ik zit die eerste week in Les Vigneaux, ik zal eens zwaaien!

Blijkbaar komt de tour langs om de Galibier te beklimmen, toch eens gaan kijken. :unsure:

vervolgens nog tripje langs Monaco-Cannes. Potentieel toptrip ;)
Toevallig, ik had ook gekeken voor in het herfst verlof een city trip naar NICE te doen. de vliegtickets zijn vrij goedkoop dan.
En monaco & cannes liggen telkens op een boogscheut daarvan. die gingen we dan ook combineren.

Al staan we nu toch wel wat in twijfel: de reden voor die goedkope tickets is wellicht omdat het dan grote kans op neerslag is, in zuid frankrijk.
En Monaco (en cannes) zijn toch vooral strand bestemmingen.
Dus misschien toch maar beter wachten tot volgend jaar met hemelvaart die trip te doen....

Wij hebben eind juni een huisje geboekt via AirBnb, door betaalproblemen (te weinig geld op Visa) is het 2de deel er niet kunnen afgaan. Wij volledig in paniek want we konden ook niet meer de betaalmethode updaten, eigenlijk niets werkte nog. De pagina is ook niet meer te vinden, wel via Booking. Wij hebben naar AirBnb gebeld, die hebben ons een nieuwe link bezorgd waar we konden betalen.

Enfin, alles is betaald maar de pagina van ons huisje is nog altijd weg. Iemand die hetzelfde al heeft voorgehad?
Is het weg bij uw bookings?

Als je niet betaald wordt uw booking gecanceld en ga je idd niet meer die pagina zien.

Terug
Bovenaan