Mid-seasonwedstrijden 2022

Kunt ge nu alsjeblieft eens over Pogacar spreken?
Ge hoeft het zelfs niet met accenten op de letters te doen. Maar Pogocar, dat klinkt zoals de reisbus waarmee een bende bejaarden op bezoek gaat op de Poggio di San Remo.
en Vingegaard zou mssn ook beter passen dan Vindegaard

Waarom dan niet doen zoals Ineos en vol voor de Giro en Vuelta gaan? Toch vreemd om al je beste renners voor de Tour in te zetten als je niet in winst geloofd.
Roglic zal zelf nog de tour willen doen? De Vuelta is meestal maar een extratje en nooit een prioriteit, en de combinatie giro tour is onwinbaar.

Roglic zal zelf nog de tour willen doen? De Vuelta is meestal maar een extratje en nooit een prioriteit, en de combinatie giro tour is onwinbaar.

Ze hebben meer dan enkel Roglic met Vingegaard hebben ze beide 2e van de voorbije 2 jaar. Als je niet in Tour winst geloof laat je toch eentje de Giro dan doen. Ook hun beste knechten hebben ze opgespaard voor nu de Tour dat doe je toch ook niet als je niet gelooft in Tour winst.

Giro/Tour combo lijkt me wel haalbaar voor iemand als Pogacar als je het voorjaar ervoor opoffert. Dumoulin werd niet zo lang geleden nog 2e in de Giro en 2e in de Tour en Froome werd dat zelfde jaar 1e in de Giro en 3e in de Tour.

Ze hebben meer dan enkel Roglic met Vingegaard hebben ze beide 2e van de voorbije 2 jaar. Als je niet in Tour winst geloof laat je toch eentje de Giro dan doen. Ook hun beste knechten hebben ze opgespaard voor nu de Tour dat doe je toch ook niet als je niet gelooft in Tour winst.

Vingegaard was goed in de Tirreno, maar erna was het toch serieus tegenvallen. Waarom zou je iemand met een dalende curve dan rap rap de Giro laten meenemen?
Roglic heeft dan weer fysieke ongemakken gehad, zijn voorjaar was ook verre van wat je er van zou verwachten. Misschien de val te veel gehad ofzo.

Voor hetzelfde geld is het verlies aan geloof in Tourwinst pas de laatste maand weggeëbt hé. De situatie februari was heel anders dan de situatie vandaag, maarja, Parijs is nog ver! Er kan nog vanalles gebeuren. PogoCars kan botsen in de eerste week en voor je het weet VindeGaard zijne hoogvorm terug! Zullen zien.

Ja, er kan altijd iets met Pogacar gebeuren en op dat moment moet je ook wel klaarstaan om de tour te winnen. Tadej is misschien wel overduidelijk de beste klassementsman, maar met een Giro in de benen zie ik hem wel de Tour verliezen tegen een Roglic in vorm. Het beste bewijs is dat zelfs Froome, als meest dominante renner van het afgelopen decenium de dubbel niet kon winnen.

Ja, er kan altijd iets met Pogacar gebeuren en op dat moment moet je ook wel klaarstaan om de tour te winnen. Tadej is misschien wel overduidelijk de beste klassementsman, maar met een Giro in de benen zie ik hem wel de Tour verliezen tegen een Roglic in vorm. Het beste bewijs is dat zelfs Froome, als meest dominante renner van het afgelopen decenium de dubbel niet kon winnen.
Dat bewijst alleen dat de combinatie aartsmoeilijk is. Maar of het anno 2022 echt 100% onmogelijk is ze allebei te winnen op 1 jaar ondanks dat het na Pantani niemand meer gelukt is (correct me if I am wrong)? Dat geloof ik ook weer niet.

1 ronde winnen is al moeilijk, laat staan twee.

Froome is er wel in geslaagd de Tour en de Vuelta te winnen op 1 jaar. Maar daar zit natuurlijk iets meer tijd tussen ..

Vingegaard was goed in de Tirreno, maar erna was het toch serieus tegenvallen. Waarom zou je iemand met een dalende curve dan rap rap de Giro laten meenemen?

???? Wie heeft het over nog vlug vlug hun programma wijzigen. Hun programma ligt normaal alvast van in november het jaar ervoor.

Laten we ook niet vergeten hoe de discussie begon Clown stelde zich vragen bij de strategie van Jumbo om blijkbaar zowel vol voor Roglic/Vingegaard te gaan en ook nog eens vol voor VA te gaan. Waarop FCBerke zei dat Jumbo volgens hem niet meer geloven in eindwinst.

Dus hun plan is al van in november vorig jaar om dit jaar met zowel Roglic als Vingegaard voor het klassement en VA voor ritten en het groen te gaan. En daar stel ik mij vragen bij of dat wel haalbaar is en dat die 2 doelen niet een paar keer, zeker gezien het geaccidenteerde parkoers, met elkaar gaan botsen.

Dat bewijst alleen dat de combinatie aartsmoeilijk is. Maar of het anno 2022 echt 100% onmogelijk is ze allebei te winnen op 1 jaar ondanks dat het na Pantani niemand meer gelukt is (correct me if I am wrong)? Dat geloof ik ook weer niet.

1 ronde winnen is al moeilijk, laat staan twee.

Froome is er wel in geslaagd de Tour en de Vuelta te winnen op 1 jaar. Maar daar zit natuurlijk iets meer tijd tussen ..
Denk dat het vooral meespeelt dat niemand (behalve Remco nu) echt een specifiek doel maakt van de Vuelta, de grote klassementsmannen hebben al de Giro of de Tour in de benen. Ik leg niet graag druk op, maar in principe moet Remco podium kunnen rijden in de Vuelta als enige frisse klassementsman.

Kak seg, had al perfect overwinning 4 kunnen zijn als de details wat anders vallen.

Zitten ze daar nu openlijk te speculeren over een eindzege voor Wout? Hij had het gisteren al moeilijk op dat laatste klimmetje en dan moeten we nog klimmen krijgen van Buiten Categorie om nog te zwijgen van de slotklim in deze Dauphine 11km aan net geen 9%

Zitten ze daar nu openlijk te speculeren over een eindzege voor Wout? Hij had het gisteren al moeilijk op dat laatste klimmetje en dan moeten we nog klimmen krijgen van Buiten Categorie om nog te zwijgen van de slotklim in deze Dauphine 11km aan net geen 9%

Die twee weer echt niet aan het beseffen hoe zwaar die laatste 2 dagen zijn. Echt geen schijn van kans als je gisteren al moest harken inderdaad.

Gelukkig wint hij ook heel veel want van al die tweede en derde plaatsen moet hij toch stilaan hoorndol worden. Check zijn PCS-pagina, en dan nog enkel WT-wedstrijden. :crazy:

Rit 7 zie ik hem wel nog overleven in het geel. Als hij een goede afdaling rijdt kan hij wel terugkomen en dan wat tijd verliezen op de slotklim. De laatste rit blijft hij nooit binnen de minuut van de echte klimmers.

Die twee weer echt niet aan het beseffen hoe zwaar die laatste 2 dagen zijn. Echt geen schijn van kans als je gisteren al moest harken inderdaad.
Harken kan een momentopname zijn. Ik sluit vooralsnog niks uit maar veel hangt af van de instelling waarin hij de ritten aanvat. Heeft in het verleden alleszins wel getoond dat het kan. Vergeet niet dat die ook al tweede is geweest in Tirreno, nu ook niet bepaald een gemakkelijk koerske.

Terug
Bovenaan