Mid-seasonwedstrijden 2022

1340. Zot echt, al zegt het ook weer iets over het puntensysteem want daarvan zijn er maar 170 behaald in de WT. A la Danny van Poppel vorig jaar bij Wanty, maar dan een stukje beter. En De Lie is natuurlijk slechts 20, dat is gewoon goed en logisch dat die vooral kleinere koersen rijdt.
Het puntensysteem slaat inderdaad nergens op.
Jaren geleden heb ik op een ander forum zo eens een discussie gehad dat Edward Theuns nooit meer zoveel punten zou vergaren eens hij WT ging rijden. In het laatste jaar Vlaanderen haalde hij op CQ 1064 punten. Zijn gemiddelde over de 7 jaar WT is 331 punten. Ik moet daar dringend eens in het archief duiken om mijn gelijk te halen :laugh:.

Gaan ze De Lie nu een heel seizoen die kleinere koersen laten rijden? In hun situatie begrijp ik het uiteraard wel maar het zou toch leuk zijn moest hij zich in een rondje eens een paar dagen op rij kunnen meten met een aantal topsprinters. Ronde van Polen bijvoorbeeld, of waarom niet de eerste 10 dagen van de Vuelta?

Het puntensysteem is toch vrij ok?
Een 1.1 koers levert u 125 punten op, een 1.pro 200 en een WT-koers 400 met een klassieker 500.
Oké een rit in een WT-ronde is 60 punten, wat niet veel is. En een rit in een grote ronde is 100. Dus ja je kan beter een 1.1 koers winnen dan een rit in een grote ronde.
Een rit in een kleine ronde, 2.pro levert zelfs maar 20 punten op.

Jaren geleden heb ik op een ander forum zo eens een discussie gehad dat Edward Theuns nooit meer zoveel punten zou vergaren eens hij WT ging rijden. In het laatste jaar Vlaanderen haalde hij op CQ 1064 punten. Zijn gemiddelde over de 7 jaar WT is 331 punten. Ik moet daar dringend eens in het archief duiken om mijn gelijk te halen :laugh:.

Gaan ze De Lie nu een heel seizoen die kleinere koersen laten rijden? In hun situatie begrijp ik het uiteraard wel maar het zou toch leuk zijn moest hij zich in een rondje eens een paar dagen op rij kunnen meten met een aantal topsprinters. Ronde van Polen bijvoorbeeld, of waarom niet de eerste 10 dagen van de Vuelta?
Hij is toch ingepland voor de baloise belgium tour, daar hoop ik toch op enkele mooie duels met Jacobsen en Bennet.

Bij de vuelta zou ik zeggen 2 weken, rit 11 en 13 zijn "vlak". Dan zijn er 4 echte sprintkansen, een rit waar hij misschien kan overleven. Maar ik denk dat als Ewan wil deelnemen aan de vualta, die waarschijnlijk voorrang zal krijgen

Hij is toch ingepland voor de baloise belgium tour, daar hoop ik toch op enkele mooie duels met Jacobsen en Bennet.

Bij de vuelta zou ik zeggen 2 weken, rit 11 en 13 zijn "vlak". Dan zijn er 4 echte sprintkansen, een rit waar hij misschien kan overleven. Maar ik denk dat als Ewan wil deelnemen aan de vualta, die waarschijnlijk voorrang zal krijgen
De Lie houdt van sprinten bergop, zo verklaarde hij vandaag.
Een sprint bergop dat ligt mij goed

Als hij daarvan houdt, dan veronderstel ik dat hij toch ook een klein bergske (heuvel) over kan geraken. :tongue:
Maar ik denk ook dat ze eerder Ewan naar de Vuelta gaan sturen.

Anderzijds wie niet waagt niet wint. Ik vind het wel leuk dat er nog eens een groepje het uitzingt tot het einde. Dat is tegenwoordig toch een zeldzaamheid geworden.
Een zeldzaamheid?
Van de 19 ritten in lijn van deze Giro zijn er 10 gewonnen door de vroege vlucht.
Tour 2021: 8/19.
Vuelta 2011: 10/19.

In elke WT rittenkoers, Romandië uitgezonderd, is er dit jaar al een etappe gewonnen door de vroege vlucht.

Hier en daar misschien een kleiner rondje (zoals Ronde van België inderdaad normaal gezien), maar zal wel vooral eendagskoersen zijn. Wegens de punten, maar ook omdat hij dat naar eigen zeggen op dit moment gewoon heel tof vind. In een interview vorige week zei hij zelf nog de Vuelta liever niet te doen, omdat er dan mooie eendagskoersen op het programma staan en hij zichzelf niet klaar vindt voor een grote ronde. Die jongen is net 20, op zich hoeft die voor zijn ontwikkeling nu echt nog niet te starten aan een grote ronde. Volgend jaar daarentegen lijkt me dat zeker een goed idee.

Zijn schema volgende weken is normaal Hageland (zeker), Elfstedenronde (? normaal start hij daar niet en wel Ewan, maar dat wil ik nog zien), Ronde van Belgie (nog geen bevestiging van hemzelf, maar wel op voorlopige deelnemerslijst en Ewan rijdt zeker niet), Belgisch kampioenschap (wordt een interessante), RUST, Slag Om Norg, Tour de Wallonie. In principe zou hij hierna nog Polen kunnen rijden maar dan zou zijn schema toch wat druk worden met daarna weer wat eendagskoersen. Misschien dat ze Wallonië schrappen en Polen kiezen gezien zijn vooruitgang.

Laatst bewerkt:
Zolang WVA 'm maar niet pakt. Liever Philipsen, zou zonde zijn om de Belgische trui niet te zien te krijgen in de Tour.

De Lie dé topfavoriet voor BK Middelkerke 🇧🇪
Marlier is toch sneller hoor. Enkel gisteren was De Lie eerder dan hem over de meet.
Alle andere keren was Merlier de snelste.
En dan zwijgen we nog over WVA, ook geen trage man.
En dan beginnen we nog niet over het feit dat de koers keihard gemaakt gaat worden en De Lie nog tot sprinten toe moet komen.
Dan gaan ze toch met 40 man moeten samenwerken om Remco terug te pakken
Op dat parcours?
Gaat zeer moeilijk worden voor hem. Nergens gaat hij echt kunnen wegspringen. En veel renners gaan het keihard spelen om de echte rassprinters af te matten.

Marlier is toch sneller hoor. Enkel gisteren was De Lie eerder dan hem over de meet.
Alle andere keren was Merlier de snelste.
En dan zwijgen we nog over WVA, ook geen trage man.
En dan beginnen we nog niet over het feit dat de koers keihard gemaakt gaat worden en De Lie nog tot sprinten toe moet komen.

Op dat parcours?
Gaat zeer moeilijk worden voor hem. Nergens gaat hij echt kunnen wegspringen. En veel renners gaan het keihard spelen om de echte rassprinters af te matten.
1) De Lie vooral niet onderschatten..
2) Remco kan op elk soort parcours aanvallen en wegblijven.. dat heeft hij al meermaals bewezen

1) De Lie vooral niet onderschatten..
2) Remco kan op elk soort parcours aanvallen en wegblijven.. dat heeft hij al meermaals bewezen
Ik onderschat hem zeker niet. Maar ik kan enkel maar zeggen dat er ook andere goeie sprinters aan de start staan, die met alle respect met betere papieren voor de dag komen.
Merlier, Philipsen en Van Aert hebben al bewezen op het allerhoogste niveau een sprint te kunnen winnen, tevens hebben ze alledrie helpers mee. Absolute topfavoriet zou ik hem dus niet durven noemen. Voor hetzelfde geld sprint Stuyven wel naar de overwinning, ook geen trage boy.

Er is een verschil tussen aanvallen en effectief aanvallen en ook voorblijven. Het parcours leent zich niet om classic Remco iedereen bergop eraf te poefen en dan TT-gewijs iedereen aero-gewijs eraf te rijden.
Het kan natuurlijk altijd, maar het is alvast geen scenario met een zeer grote kans.
En gaat hij met een Van Aert of een andere klassieke renner naar de meet dan is de kans klein dat hij in een sprint wint.
We doen altijd lacherig over Olivier Naesen, maar als hij samen met Remco naar de meet gaat dan wil ik het wel eens zien.

Terug
Bovenaan