Ja dat was niet de juiste term dus. First party niveau is een betere verwoording!Op development niveau? Nu ben ik benieuwd![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat was niet de juiste term dus. First party niveau is een betere verwoording!Op development niveau? Nu ben ik benieuwd![]()
Mijn PS5 ligt ook voornamelijk stof te vergaren terwijl ik vooral games op mijn Series X en PC speel via Gamepass en Steam. En zoals je zegt, Sony heeft nu weeral een prijsstijging doorgevoerd terwijl de games die uitkomen wel nog allemaal cross-gen zijn.De PS5 is nu meer dan een jaar uit, en wat meerwaarde bied deze console tegenover een Xbox of zelfs een PC?
Het magere aantal exclusives dat de moeite is om te spelen kan ik op één hand tellen hoor.
Ik zeg niet dat Microsoft beter bezig is met hun xbox, maar game pass bied wel degelijk een enorme meerwaarde om een xbox te bezitten.
Dit jaar komen er enkele mooie exclusives uit, maar again, deze kan ik weer op één hand tellen.
En deze mag ik aankopen voor 80 euro per game als ik ze wil spelen...
Dan is voor mij de keuze wel snel gemaakt.
Ik heb vanaf dag 1 een PS5 aan kunnen schaffen, en moest mijn vriendin hem niet als media center gebruiken dan had die nu al grijs gezien van het stof.
Die geruchten zijn al langer gaande dat de volgende FF's exclusief voor PS5 komen (de genummerde). Als je kijkt naar het nog steeds ontbreken van FF14 en FF7:Remake op Xbox is dat wel al een realiteit.Ik denk dat Sony wel vrachtwagens met geld naar Square enix gaat sturen om bv final fantasy helemaal niet meer op xbox te laten uitkomen.
Volledig akkoord maar dit gaat een impact hebben. Het wegkapen van IP’s zeer gekend bij het grote publiek kan het effect hebben dat de userbase kleiner wordt. Deze userbase geeft Sony de mogelijkheid om hun grote jongens de grote budgetten te geven die ze nodig hebben om hun steengoede titels op dat tempo uit te blijven brengen. Op korte termijn zie ik niet veel impact, maar op lange termijn kan dit een slechte impact hebben op Sony hun first party titels. Sony bekostigd enorm grote teams (meerdere teams binnen 1 first party studio), dat is niet houdbaar als de userbase half zo groot is.Sony moet toch gewoon blijven doen waar ze mee bezig zijn? Steengoede exclusives maken? Ze hebben altijd al de bovenhand gehad met hun exclusives dat plots COD en een paar andere zaken een Xbox exclusive wordt doet er dan toch helemaal niet toe.
Activision en Blizzard worden trouwens al jaar en dag uitgekotst door de gaming community, een overname door MS kan dat tij misschien keren want desondanks hun monopolistisch gedrag, hebben ze echt wel een deftige game afdeling.
Wanneer de transactie wordt afgerond, wordt Microsoft 's werelds derde grootste gamebedrijf qua omzet, na Tencent en Sony.

Volledig akkoord maar dit gaat een impact hebben. Het wegkapen van IP’s zeer gekend bij het grote publiek kan het effect hebben dat de userbase kleiner wordt. Deze userbase geeft Sony de mogelijkheid om hun grote jongens de grote budgetten te geven die ze nodig hebben om hun steengoede titels op dat tempo uit te blijven brengen. Op korte termijn zie ik niet veel impact, maar op lange termijn kan dit een slechte impact hebben op Sony hun first party titels. Sony bekostigd enorm grote teams (meerdere teams binnen 1 first party studio), dat is niet houdbaar als de userbase half zo groot is.
Ik zeg niet da xbox de ps zal gaan inhalen, maar men is nu toch serieus gestegen qua verkoop tov de vorige genZelfs na de overname van Bethesda door Microsoft, heeft PlayStation nog altijd de overhand. En nog geen klein beetje ook.
Denk niet dat er bijzonder veel gaat veranderen. Velen hebben een PS5 in huis voor de exclusives, waaronder ik.
En tis niet omdat sommigen een Xbox in huis halen met Game Pass, dat PlayStation daardoor dood gaat zijn.
Spijtig nieuws voor PlayStation natuurlijk, dat wel. Denk dat er een paar topmensen bij PlayStation een hartverzakking hebben gekregen.
Qua gaming omzet lijkt me dit niet vreemd.Uit persbericht:
Sony is dus nog altijd groter dan Microsoft![]()
Uit persbericht:
Sony is dus nog altijd groter dan Microsoft![]()

Het gaat over de game afdelingen en dan is Sony inderdaad groter dan Microsoft.
Wie heeft dit geschreven ? Microsoft kan letterlijk Sony opkopen als ze mochten legally.
Sony is nooit groter geweest dan Microsoft.
Gaat enkel over gaming divisies.
Wie heeft dit geschreven ? Microsoft kan letterlijk Sony opkopen als ze mochten legally.
Komt van Microsoft zelf.